پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۷
رييس اداره منابع طبيعي شهرستان کازرون گفت: آتش سوزي بخشي از جنگل هاي کوهمره نودان اين شهرستان که در قسمتي از کوههاي مشرف بر اين منطقه واقع شده است ، پس از سپري شدن حدود 24 ساعت ، مهار شد.
به گزارش درخشنده خبرنگار كازرون نما رييس اداره منابع طبيعي شهرستان کازرون گفت: آتش سوزي بخشي از جنگل هاي کوهمره نودان اين شهرستان که در قسمتي از کوههاي مشرف بر اين منطقه واقع شده است ، پس از سپري شدن حدود 24 ساعت ، مهار شد.

جهان ريز والي، يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار كازرون نما اظهار داشت: اين آتش سوزي که ازساعت 30/12 بعدازظهر شنبه در مراتع و جنگل هاي بلوط در محل کوههاي مشهور به سرک و نودان واقع در دوکيلومتري شمال شرقي شهرنودان درمنطقه کوهمره، آغاز شده بود 12 ظهر امروز مهارشد.

وي افزود: به محض وقوع اين آتش سوزي، ستاد بحران متشکل از مسوولان مربوطه در فرمانداري شهرستان کازرون تشکيل و مقرر شد که نيروهاي مردمي به همراه پرسنل ارتش، پادگان امام رضا(ع) ، تيپ دوم امام سجاد (ع) ، جمعيت هلال احمر و اورژانس به منطقه ياد شده اعزام شود و نسبت به مهار آتش اقدام کنند.

والي اضافه کرد:براي اطفاي اين حريق، 300 تن ازسربازان پادگان 07 ارتش، پادگان امام رضا(ع) و تيپ تکاور دوم امام سجاد(ع) کازرون به محل آتش سوزي اعزام شدند واگرچه نيروهاي اعزامي ،به سبب کوهستاني بودن منطقه با مشکلاتي مواجه شدند ليکن سرانجام اين آتش سوزي ، کاملا مهار شد.

او با عنوان اينکه ، هنوز علت اين آتش سوزي مشخص نشده است گفت: به سبب خشک بودن علف هاي موجود در منطقه نامبرده ، آتش با سرعت بيشتري به بخش هاي مختلف سرايت کرد.

والي ادامه داد: با توجه به اينکه اين آتش سوزي در چند قسمت از منطقه ذکر شده ، رخ داده است تا کنون مشخص شده است که از يکي از اين قسمت ها، 45 هکتار از درختان شامل بلوط و بادام کوهي دچار حريق شده است ليکن آمار قطعي از ميزان زيان هاي وارده از همه قسمت هاي منطقه، متعاقبا اعلام خواهد شد.

وي بيان داشت: همچنين در هنگام عمليات اطفاي حريق، يکي از امداد رسانان محلي و يک نفر از پرسنل سپاه پاسداران دچار مصدوميت شدند که نيروهاي امدادي جمعيت هلال احمر، نسبت به انتقال آنان از منطقه، اقدام کردند.
 

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳