پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۱
امام جمعه كازرون در مراسم يادواره‌ي شهداي كازرون:
خرسند آيت‌الله نوري همداني را خط‌شكن توصيف كرد و افزود: آغاز قيام 19 دي 56 از بيت اين مرجع و با سخنراني ايشان بود. وي، فرمايشات آيت‌الله نوري همداني را در فتنه‌هاي اخير مكمل فرمايشات مقام معظم رهبري دانست.
پنجشنبه‌شب يادواره يك‌هزار و 100 شهيد شهرستان كازرون با حضور حضرت آيت‌الله نوري همداني و مردم ولايت‌مدار كازرون برگزار شد.

در اين مراسم امام جمعه كازرون با بيان اينكه استان فارس 14 هزار و 600 شهيد تقديم انقلاب كرده است، اظهار داشت: از امروز با برگزاري يادواره يك‌هزار و 100 شهيد كازرون كنگره 14 هزار و 600 شهيد استان فارس آغاز مي‌شود.

حجت‌الاسلام محمد خرسند با بيان اينكه در ارديبهشت سال 87 مردم كازرون افتخار ميزباني از مقام معظم رهبري را داشتند، افزود: اين مردم در ارديبهشت ماه 89 توفيق ميزباني ياور مقام معظم رهبري و مرجع با بصيرت كه در حمايت از ولايت در صحنه‌ حاضر شد را دارند.

وي با اشاره به نقش آيت‌‌الله نوري همداني در خنثي كردن فتنه‌هاي اخير گفت: خصوصيت فتنه اين است كه گرد و غبار فضا را در بر مي‌گيرد و تشخيص حق از باطل دشوار است.

نماينده ولي فقيه در كازرون با بيان اينكه در فتنه‌ها حتي برخي خواص راه را از بي‌راهه تشخيص نمي‌دهند، خاطرنشان كرد: در چنين وضعيتي علماي با بصيرت مانند مشعلي فروزان راه را به امت نشان مي‌دهند كه از مصاديق بارز آن آيت‌الله نوري همداني است.

خرسند آيت‌الله نوري همداني را خط‌شكن توصيف كرد و افزود: آغاز قيام 19 دي 56 از بيت اين مرجع و با سخنراني ايشان بود.

وي، فرمايشات آيت‌الله نوري همداني را در فتنه‌هاي اخير مكمل فرمايشات مقام معظم رهبري دانست و تصريح كرد: سخنان ايشان زمينه‌سازي قيام 9 دي و 22 بهمن ماه را فراهم كرد كه از مواضع انقلابي و با بصيرت ايشان تقدير مي‌كنيم.

امام جمعه كازرون در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سابقه تاريخي كازرون گفت: اين شهرستان با يك هزار و 100 شهيد، يك هزار و 800 جانباز و 100 آزاده دين و ارادت خود را به انقلاب و اسلام به منصه ظهور رسانيده است.

خرسند افزود: كازرون مهد پرورش علما، عرفا، دانشمندان و مشاهيري مانند شيخ ابوالحق، شيخ امين‌الدين، سيد عبدالله بلياني، علامه دواني و در دوران معاصر شخصيت‌هاي برجسته‌اي مانند شيخ علي دواني و نصرالله مرداني بوده است.

وي بيان داشت: مردم كازرون در نهضت ملي شدن صنعت نفت، حمايت از قيام 15 خرداد، سرنگوني رژيم شاهنشاهي و در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش به‌سزايي داشتند.

اين مراسم با مداحي مداحان اهل بيت و سخنراني آيت‌الله نوري همداني همراه بود.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۷
اذان صبح
۰۴:۳۹:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۷
غروب آفتاب
۱۹:۴۹:۵۸
اذان مغرب
۲۰:۰۷:۲۷