پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۳
هیأت امنا و هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی:
هیأت امنا و هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در جلساتی به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مصوبه اخیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تغییر اساسنامه این دانشگاه که چندی پیش توسط محمود احمدی‌نژاد برای اجرا ابلاغ شده بود را "مغایر قانون" دانستند.

حدود یک ماه پیش محمود احمدی‌نژاد اساس‌نامه‌ای را که گفته می‌شد در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده بود، برای اجرا ابلاغ کرده بود.

در اساس‌نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست‌محمود احمدی‌نژاد که قرار است جای‌گزین اساس‌نامه مصوب 1366 این شورا بشود، تغییرات عمده‌ای صورت گرفته است.

براساس اساسنامه جدید، ترکیب اصلی هیأت اداره کننده دانشگاه را شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تعیین می‌کنند.

در اساس‌نامه جدید هيأت مؤسس مركب از 9 نفر شامل آقايان: آیت‌الله اكبر هاشمی رفسنجانی، سيدعبدالكريم موسوی اردبيلی، عبدالله جاسبی، علي‌اكبر ولايتی، حسن حبيبی، سيدحسن خمينی، محسن قمی و حميد ميرزاده می‌باشد.

حسن حبيبی، محسن قمی و حميد ميرزاده که از افراد نزدیک به دولت می‌باشند از اعضای جدید هیأت موسس هستند.

براساس اساس‌نامه جدید نام میرحسین موسوی از هیأت موسس حذف شد.

برای دومین بار است که شورای انقلاب فرهنگی به ریاست محمود احمدی‌نژاد، میرحسین موسوی را از سمتش در نهادی حذف می‌کند. قبلا نیز شورای انقلاب فرهنگی به ریاست احمدی‌نژاد وی را از ریاست فرهنگستان برکنار کرد و علی معلم دامغانی را جای‌گزین وی کرد.

بعد از ابلاغ اساس‌نامه جدید توسط احمدی‌نژاد، اعضای هیأت امنا و هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در

جلسه‌ای اساسنامه‌ای را که به تازگی به تصویب شوای عالی انقلاب فرهنگی رسیده را به دلیل "اشکالات شرعی و قانونی" غیر قابل اجرا اعلام کردند.

به گزارش ایلنا هیأت موسس دانشگاه آزاد، اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را "مغایر با قانون اساسی، قوانین مصوب مجلس ایران، اساسنامه الگو و آیین‌نامه مصوب خود شورای عالی انقلاب فرهنگی" تشخیص داده است.

این مصوبه به مناقشه‌ای میان مدیران کنونی دانشگاه آزاد و طرفداران دولت محمود احمدی‌نژاد تبدیل شد.

بنا بر اساسنامه جدید روسای واحد‌هایی از دانشگاه آزاد که دارای ۵۰۰۰ دانشجو یا بیشتر هستند باید با نظر دولت تعیین شود که این به معنای کنترل واحد‌های این دانشگاه در شهر‌های بزرگ ایران توسط دولت است.

دانشگاه آزاد در حال حاضر شامل ۳۵۷ دانشگاه در سراسر ایران است که نزدیک به یک میلیون و 400 هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند و موسسه‌ای غیر دولتی محسوب می‌شود که دولت سعی دارد با ایجاد تغییرات در اساس‌نامه آن، کنترل این دانشگاه را در دست خود بگیرد.
 
 
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳