پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۴
امام جمعه کازرون:
ورودي و خروجي شهركازرون انبار زباله ها شده كه متاسفانه دستگاه‌هاي مسئول در اين زمينه به وظايف خود به خوبي عمل نمي‌كنند. امام جمعه كازرون، انبار شدن زباله‌هاي بازاريان در جدول‌ها و جوي‌هاي آب سطح شهر و رها كردن آب در كوچه‌ها را از معضلات كازرون عنوان و خاطرنشان كرد: ريختن مصالح ساختماني در محل عبور و مرور مردم و ايجاد سعد معبر توسط برخي مغازه‌داران از ديگر مشكلات است.
به گزارش خبرگزاري فارس از كازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز كازرون با اشاره به هفته شهر و شهروندي اظهار داشت: شوراها براي بالابردن كارايي خود تلاش كنند كه اين در گرو عملكرد خودشان است. 
وي اصل شوراها را قانوني و قرآني دانست و افزود: كسي كه وارد شورا مي‌شود بايد روحيه شورايي داشته باشد. 
خرسند با بيان اينكه زندگي در جامعه به وي‍ژه در شهر قوانين ويژه خود را دارد، اضافه كرد: زيبايي و نظافت شهر يك مسئله همگاني است. 
اين مقام مسئول با تاكيد بر درختكاري بيان داشت: ورودي و خروجي شهركازرون انبار زباله ها شده كه متاسفانه دستگاه‌هاي مسئول در اين زمينه به وظايف خود به خوبي عمل نمي‌كنند. 
امام جمعه كازرون، انبار شدن زباله‌هاي بازاريان در جدول‌ها و جوي‌هاي آب سطح شهر و رها كردن آب در كوچه‌ها را از معضلات كازرون عنوان و خاطرنشان كرد: ريختن مصالح ساختماني در محل عبور و مرور مردم و ايجاد سعد معبر توسط برخي مغازه‌داران از ديگر مشكلات است. 
خرسند اين مشكلات را عدم آشنايي برخي افراد با مسئله و وظايف شهروندي دانست و تصريح كرد: اگر تمام افراد وظيفه خود را انجام دهند اين مشكلات پيش نمي‌آيد و شهرداري و دستگاه‌هاي مسئول نيز بايد در اين زمينه نظارت بيشتري داشته باشند. 
اين مقام مسئول بيان داشت: شوراها و شهرداري‌ها با كار فرهنگي مردم را با وظايف شهروندي خود آشنا كنند. 
نماينده ولي فقيه در كازرون در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به روز معلم، گفت: معلم داراي يك مقام معنوي است و با كار ديگران قابل مقايسه نيست. 
خرسند آموزش و پرورش را سنگ بناي آينده كشور دانست و تصريح كرد: بقيه دستگاه‌ها مصرف كننده آموزش و پرورش هستند. 
وي معلم را ميدان‌دار تعليم و تربيت عنوان و اضافه كرد: ارزش معلم به خاطر نشان دادن ارزش علم است و همچنين معلمان در صف نخست عرصه آموزش و پرورش هستند. 
وي با بيان اينكه معلمان انسان ساز و امانتدار فرزندان مردم هستند افزود: آن‌ها كار خود را با معيارهاي مادي قياس نكنند. 
امام جمعه كازرون با تاكيد بر مطالعه آثار شهيد مطهري گفت: اگر كسي آثار شهيد مطهري را بخواند دچار هيچ انحراف فكري نمي‌شود. 
خرسند شهيد مطهري را مغز متفكر انقلاب اسلامي توصيف كرد و افزود: آثار اين شهيد بزرگوار بايد از قفسه كتابخانه‌ها بيرون آيند و توسط معلمان، دانش‌آموزان و تمام افراد جامعه مطالعه شود. 
نماينده ولي فقيه در كازرون در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز اين شهر با اشاره به روز جهاني كار و كارگر اظهار داشت: بهترين راه مبارزه با بيكاري ايجاد كار، آن‌هم به دست خود مردم است كه دولت نيز بايد زمينه سپرده شدن كارها به دست مردم را فراهم كند. 
خرسند، واداشتن كارگران به كار با حقوق پايين توسط برخي كارفرمايان را ظلم بزرگي در حق اين كارگران دانست و افزود: حقوق كارگر بايد طبق قانون مصوبه دولت پرداخت شود. 
وي با بيان اينكه پيشرفت يك كشور درگرو كار و تلاش است، خاطرنشان كرد: سرمايه‌گذاران، با وارد كردن پول خود به چرخه اقتصاد كشور اشتغال‌زايي كنند كه البته دستگاه‌هاي دولتي و سيستم بانكي بايد در اين زمينه در پرداخت تسهيلات به آن‌ها كمك كنند. 
امام جمعه كازرون با اشاره به اينكه كار پاك و حلال از نظر اسلام يك ارزش است، افزود: به فرموده امام خميني (ره) كشاورزان و كارگران اساس استقلال كشور و بزرگداشت روز كارگر وظيفه ملي، اسلامي و همگاني است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶