پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۰
مسؤوليت جايگاه  CNG به عهده‌ي‌ كدام ارگان است؟
 
مسؤوليت جايگاه فعلي شهرداري كازرون است كه شهرداري هم طي قراردادي 5 ساله آن را به يك پيمانكار واگذار كرده . توضيح – بيشتر اين كه - در سال هاي گذشته دولت اعلام كرد چنان چه شهرداري ها زمين و پروانه ي ساخت و هزينه‌هاي جانبي مهيا كنند دولت هم احداث ساختمان و نصب دستگاه و . . . انجام داده و بعد جايگاه CNG را به شهرداري ها  مي دهد در كازرون گويا به همين طريق انجام گرفته  و در حقيقت مالك CNG كازرون شهرداري است.
 
قرارداد جايگاه CNG با چه كسي و  چند ساله بسته شده است؟
 
همان طوري كه توضيح داده شد اين جايگاه طي قراردادي 5 ساله به يك شركت كه گويا در تعداد زيادي از شهرهاي ديگر هم پيمانكار است، واگذار گرديده است.
 
مي گويند بودجه ي اين جايگاه يك ميليارد تومان بوده و 320 ميليون تومان هزينه شده و شهرداري بقيه ي آن را در جاهاي ديگر هزينه كرده است؟
 
اصلاً پولي به شهرداري داده نشده شهرداري فقط زمين و پروانه و ... تهيه كرده و بقيه كارها از طرف دولت يعني سازمان بهينه سازي سوخت كه در حال حاضر به نام «شركت گازخودرو » است انجام شده است.
 
مي گويند دستگاه دست دوم بوده و از فسا آورده‌اند؟
 
دستگاه نو بوده و خارجي است.
 
چرا جايگاه سوخت CNG هر از چند مدتي تعطيل مي‌شود؟
 
هر دستگاه و سيستمي بايستي پس از مدتي يك سرويس كامل و اساسي بشود و اِلّا تعميرات مقطعي و زودگذر نتيجه اش مطلوب نخواهد بود. متأسفانه دستگاه هاي اين جايگاه گويا تاكنون سرويس كامل نشده است و نتيجه اش هم اين است كه چند روز كار مي‌كند و چندين روز تعطيل است.
 
اين درست است كه در اين جايگاه كم  فروشي مي‌شود؟
 
در رابطه با كم فروشي بعضي ها به ما مراجعه كرده اند البته احتمالاً اگر چنين باشد عمدي نيست و عيب از دستگاه است.
 
گفته شده، نظارت فرمانداري بر اين جايگاه ضعيف است، نظر شما چيست؟ آيا پي‌گيري كرده‌ايد؟
 
بعضي ناآگاهانه و بدون اطلاع، حرف مي زنند حداقل علي رغم اين كه مسؤوليت مستقيم اين جايگاه به عهده ي شهرداريست، 4 سال است كه فرمانداري به طور مدام پيگير اين قضيه است و يا هر جايي كه لازم بوده و احساس مي شده مفيد واقع مي شود، مراجعه كرده .
 
مثلاً بنده ي حقير (فرماندار) شخصاً بارها و بارها تعميركار جايگاه را از استان هايي مثل شمال و آذربايجان و يا لرستان و ... پيدا كرده و با وعده هاي امروز و فردا كردن به كازرون آورده ام و تعميرات انجام مي گرفته البته شهرداري هم همين طور مرتب پيگير بوده و سركشي مي كرده چه از اين جايگاه و چه از جايگاه هاي در دست ساخت جهت همكاري با آن ها.
 
اين درست نيست كه كسي كه اطلاع ندارد در مورد يك موضوع هر جور دلش خواست اظهار نظر كند از همشهريان عزيز استدعا مي شود اولاً به شايعاتي كه بعضاً از طريق بعضي از افراد در تاكسي و يا آژانس پخش مي شود توجه نكنند و ثانياً جهت پي‌گيري  CNG به جاي اين كه به فرمانداري بيايند به شهرداري كه متولي جايگاه است مراجعه كنند.
 
اين به آن معني نيست كه فرمانداري نسبت به مشكلات شهر هيچ اقدامي نمي كند ولي منطقي است كه اول بايد به جاي اصلي مراجعه شود.
 
مي گويند يكي از اعضاي جايگاه ( كارمند يا كارگر ) با شايعات و گفته هاي دروغ، مردم را گمراه مي كند و همه ي خرابي ها، تعطيلي ها و كم فروشي ها را به دوش فرمانداري مي‌اندازد؟
 
مردم عزيز بايد روشن باشند و به چيزهايي كه پايه و اساس ندارد توجه نكنند اگر مي خواهند كسب اطلاع كنند هم به اداره مربوطه مراجعه كنند و هم به فرمانداري تا اطلاعات دقيق تر دريافت كنند و به خاطر شايعات ايمان خود را از دست ندهند .
 
باز هم تكرار مي كنم جايگاه CNG هيچ ربطي به فرمانداري ندارد فقط فرمانداري 4 سال است پيگيري و كمك مي كند كه ان شاءا... اين جايگاه به طور واقعي درست شود.
 
چرا جايگاه سوخت گاز كه قرار است در ورودي شهر (ترمينال) راه اندازي شود هنوز شروع به كار نكرده است . آيا شما در جريان هستيد؟
 
همين جايگاه هاي سوخت در دست احداث را در نظر بگيريد و از متصدي هاي آن ها سؤال كنيد و بپرسيد چقدر فرمانداري با شما همكاري كرده و چه كاري فرمانداري مي توانسته و در پيش برد كار شما انجام نداده؟ ما به طور جدي با اين ها همكاري كرده‌ايم و اين كار كماكان ادامه دارد ان شاءا. . كه به زودي اين جايگا ه ها هم شروع بكار كند.
 
شايع شده، كه هر چه افتتاح جايگاه جديد طول بكشد، به نفع صاحب امتياز آن است . آيا اين درست است . نظر شما چيست؟
 
فكر نمي كنم درست باشد هر كس سرمايه گذاري مي كند دلش مي خواهد هر چه سريع تر از قِبل سرمايه گذاري كه كرده سود دريافت كند هر چه طولاني شود منطقاً و ظاهراً سرمايه گذار ضرر مي كند نه سود مي‌برَد.
 
به هر حال بايد به عرض همشهريان برسانيم كه به طور جدي در حال حاضر هم شهرداري و هم فرمانداري پيگير رفع مشكلات CNG هستند. متأسفانه پيمانكار توجه ندارد و مشكلات CNG مي‌بايستي  به طور جدي حل شود .
 
جناب آقاي شهردار در اين خصوص در حال پيگيري هستند . شهرداري بايستي تكليف اين جايگاه را با پيمانكار مشخص كند تا مردم گرفتار مشكلات نشوند و شايعات درست نشود.
 
چرا نان را گران كرده‌اند. آيا قيمت آرد بالا رفته است؟
 
براساس ميزان تورم در كشور ساليانه نرخ نان تغيير پيدا مي كند در شهرستان كازرون، چندين سال نرخ نان ثابت ماند و در دو سال قبل نرخ نان از 150 ريال به 200 ريال تغيير پيدا كرد و در سال جاري نيز براساس نرخ گذاري براي كل استان قيمت نان براي هر قرص 300 ريال اعلام گرديد، قيمت آرد ثابت مانده است.
 
چرا شوراي آرد و نان مي خواهد نانوايي خيابان اميركبير را تعطيل كند اشكال در چيست؟
 
سازمان پژوهش هاي آرد و نان ايران از چندي قبل اعلام كرده كه دستگاه هاي فرم دهنده‌ي شش غلطكي استاندارد نيست و اين دستگاه ها در اكثر استان ها جمع آوري شده و شايد استان فارس آخرين استاني باشد كه اقدام به جمع آوري مي كند .
 
يكي از كارشناسان هم در توضيحي مختصر عنوان كردند كه در نهايت ناني كه از اين دستگاه ها حاصل مي شود اثر سوء بهداشتي دارد.
 
با اين كه قيمت نان بالا رفته و قيمت آرد هم دست نخورده باز هم مردم از وزن و كيفيت نان گله دارند . چه كار بايد كرد؟
 
متصديان خبازي ها و كارگران زحمتكش آن ها در سطح شهرستان كازرون معمولاً انسان هاي امين و متخلق به اخلاق حسنه مي باشند اما در عين حال مثل همه ي صنوف ممكن است افرادي باشند كه رعايت نكنند و حق مشتريان تضييع گردد .
 
همان گونه كه قبلا هم اعلام شد بازرسان و مسؤولان فرمانداري در طول شبانه روز آماده‌ي پيگيري و پاسخگويي به گزارشات مردمي هستند.
 
 
هفته نامه سلمان، ش 454
 
 
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۸
اذان صبح
۰۴:۳۸:۳۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۹:۱۱
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۵۰:۳۵
اذان مغرب
۲۰:۰۸:۰۶