پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۰۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵
امام جمعه كازرون:
افراد غريبه هنگام وارد شدن به كازرون بايد توجيه شده و خودشان را تابع فرهنگ كازرون كنند. امام جمعه كازرون با اشاره به اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها گفت: در مدارس؛ دختران و پسران جدا، اما در دانشگاه‌ها كه جوانان در اوج بلوغ و شهوت به سر مي‌برند در كنار هم هستند و بعد انتظار مي‌رود كه خطا از آنها سر نزند.

امام جمعه كازرون با اشاره به تهديد بي‌شرمانه رئيس جمهور آمريكا مبني‌بر استفاده از سلاح هسته‌اي عليه ايران گفت: اين تهديدات نشان دهنده دست برنداشتن آمريكا از حماقت است.

به گزارش خبرگزاري فارس از كازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز كازرون با اشاره به برگزاري كنفرانس خلع سلاح و عدم اشاعه در تهران با شعار انرژي هسته‌اي براي همه و سلاح هسته‌اي براي هيچكس اظهار داشت: اين اقدام از سوي ايران مثبت و نشان دهنده عزم جمهوري اسلامي ايران بر عاري شدن دنيا از سلاح‌هاي كشتار جمعي و هسته‌اي است. 

وي با بيان اينكه تمام عالم مي‌دانند كه آمريكا دروغ گفته و زرادخانه‌هاي آنها پر از سلاح‌ هسته‌اي است، گفت: آنها در گذشته از سلاح هسته‌اي استفاده كرده و امروز نيز تهديد مي‌كنند، اما از نگاه اسلام استفاده از سلاح هسته‌اي حرام است.

خرسند اضافه كرد: آمريكا و انگليس با وجود اينكه خودشان از سلاح هسته‌اي استفاده مي‌كنند، اما تعيين تكليف مي‌كنند كه چه‌كساني انرژي هسته‌اي صلح‌آميز را داشته باشند.

اين مقام مسئول بيان داشت: جمهوري اسلامي فناوري هسته‌اي را حق همه مي‌داند و سلاح هسته‌اي را حق هيچكس نمي‌داند.

امام جمعه كازرون با بيان اينكه مقام معظم رهبري دولت آمريكا را يك دولت شرور و غير قابل اعتماد مي‌داند، خاطرنشان كرد: متاسفانه عده‌اي سطحي‌نگر در داخل فكر مي‌كردند كه با روي‌ كار آمدن اوباما سياست‌هاي آنها تغيير مي‌كند.

خرسند با بيان اينكه آمريكايي‌ها با اين تهديد‌ها مي‌خواهند شكست‌هاي خود را بپوشانند، افزود: ملت ايران بيدي نيست كه با اين باد‌ها بلرزد و با توكل بر خدا، اعتماد به نفس و تبعيت از رهبري مقتدر از اين تهديد‌ها هراسي ندارد.

وي تهديد آمريكا به استفاده از سلاح هسته‌اي عليه ايران را يك حماقت دانست و تصريح كرد: آمريكا با تهديد ايران راه به جايي نمي‌برد و نشان دهنده دست برنداشتن آنها از حماقت است.

امام جمعه كازرون در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرا رسيدن روز پرستار گفت: پرستاري از بيمار امر بسيار مشكل اما ارزشمندي است.

خرسند افزود: حضرت زينب (س) جنبه‌هاي گوناگوني دارد كه از اين رو بايد در بحث حيا و عفت تاكيد بيشتر و در بحث حجاب نيز كار شود.

وي حجاب را يكي از ضروريات دين اسلام دانست و تصريح كرد: حجاب زمينه سلامت اخلاقي و رواني جامعه و خانواده را فراهم مي‌كند و در صورت شكسته شدن، جامعه و خانواده نيز شكسته مي‌شود.

امام جمعه كازرون يكي از موارد تهاجم فرهنگي دشمن را بدحجابي، بي‌عفتي و بي‌حيايي دانست و افزود: بايد كار فرهنگي و در كنارش با هتاكي‌ها و هتاكان برخورد شود. 

خرسند با انتقاد از برخي برنامه‌هاي صدا و سيما افزود: برخي از اين برنامه‌ها از جمله در بحث دختر و پسر و زندگي‌هاي اشرافي بدآموزي دارد و حس مصرف‌گرايي را در جامعه تحريك مي‌كند.

وي با بيان اينكه در كازرون حجاب رسمي چادر بوده است، اظهار داشت: افراد غريبه هنگام وارد شدن به كازرون بايد توجيه شده و خودشان را تابع فرهنگ كازرون كنند.

امام جمعه كازرون با اشاره به اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها گفت: در مدارس؛ دختران و پسران جدا، اما در دانشگاه‌ها كه جوانان در اوج بلوغ و شهوت به سر مي‌برند در كنار هم هستند و بعد انتظار مي‌رود كه خطا از آنها سر نزند.

خرسند خطاب به بازاريان و بسيجيان كازرون گفت: شما بايد امر به معروف و نهي از منكر كرده و نيروي انتظامي و دادگستري نيز با هتاكان قانوني برخورد كند.

وي با بيان اينكه روحيه فرزند سالاري بايد در خانواده‌ها شكسته شود، از پدر و مادر‌ها خواست كه آداب را به فرزندان خود ياد دهند.

امام جمعه كازرون شكسته شدن حجاب را مانند سد شكسته‌اي دانست كه تر و خشك را با هم مي‌برد.

وي در پايان بيان داشت: خانواده‌ها مراقب فرزندان خود باشند و مراكز آموزش عالي، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به امر حجاب توجه بيشتري كنند.

 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۸
0
0
... فكري و تنگ نظري را تعطيل كنيد.
پیام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۳۱
0
0
تنگ نظری
تنگ نظری
تنگ نظری
خدااااااااااااااااااااااا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۰
اذان صبح
۰۴:۴۵:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۴۵:۳۳
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۴۶