پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۱:۱۷
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه اقدام خودسرانه نشانه بی‌بصیرتی افراد است، در مورد نوع برخورد با هاشمی رفسنجانی خواستار تبعیت از شیوه مقام معظم رهبری شد.

به گزارش مهر، آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی شامگاه دوشنبه طی سخنانی در نشست بصیرت سیاسی که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد با بیان اینکه اطلاعات مقام معظم رهبری در مورد تفکر و زندگی آقای هاشمی رفسنجانی بسیار بیشتر از ما می‌باشد، تصریح کرد: در مورد اینکه با آقای هاشمی چگونه باید برخورد کرد، به نظر من باید همگام با نظر مقام معظم رهبری عمل کرد.

وی با بیان اینکه بصیرت واقعی به معنای هماهنگی مأموم با امام است‌، گفت: بی‌شک رهبر معظم انقلاب در عمل به تکلیف الهی خویش، قوم و خویشی و دوستی برایشان ملاک نیست و انصافا هم به اندازه کافی شجاع و با تقوا هستند که حرف خودشان را بزنند بنابر‌این با وجود ولی فقیه این قبیل مسائل برای ما باید حل شده باشد.

حائری شیرازی همچنین افزود: نباید رفتار ما در اطاعت از مقام معظم رهبری همانند رفتار برخی از تعزیه خوانان زمان مرحوم آقای بروجردی باشد که می‌گفتند ما همه ایام سال را به جز دهه محرم مقلد مرجعیت هستیم. عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بصیرت داشتن در روزگار ما یک ضرورت انکار ناپذیر است، اظهار داشت: در هرجایی که خودسری پیش بیاید بی‌بصیرتی وجود دارد و هرجا که اطاعت از فرمایشات رهبری باشد آنجا بصیرت وجود دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که در مواجهه با برخی از سیاسیون حوادث اخیر کشور باید چگونه رفتار کرد، گفت: اینکه ما برخی از این سران فتنه را احضار یا دستگیر کنیم این چندان به مصلحت نیست چرا که ممکن است این مسئله خود باعث مظلوم‌نمایی آنها در جامعه شود. امام جمعه سابق شیراز همچنین با بیان اینکه قوه قضائیه در برخورد با عوامل اغتشاشات و فتنه پس از انتخابات، خودسرانه عمل نمی‌کند، بیان داشت: آنچه مشخص است اینکه قوه قضائیه خود سرانه و بدون مشورت با رهبری در این باره عمل نمی‌کند و شما مطمئن باشید که اگر رهبری در برخورد با برخی اشخاص نظری داشته باشند مسئولان قوه قضائیه در برخورد با فتنه‌گران تردیدی به خود راه نمی‌دهند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نوادگان حضرت امام افراد با هوش و صالحی هستند، اظهار داشت: به نظر من بهترین خدمت به حضرت امام‌(ره‌) در زمانه کنونی این است که برخی از بزرگان کشور از مواضع خود کوتاه آمده و طرح دوستی و رفاقت با خانواده امام بریزند تا بلکه از این طریق بشود برخی رفتارهای آنان را اصلاح کرد.

وی افزود: بالاخره حضرت امام عظیم الشأن خدمت بسیار زیادی به همه ما کردند و ما همگی مدیون زحمات ایشان هستیم بنابراین باید با فرزندان ایشان در روزگار فعلی با محبت و عطوفت رفتار کرد نه این که خدای ناکرده کاری کنیم که خانواده امام لجوجانه در مسائل رفتار کنند.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴