پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۵
شهرستان کازرون با باغ هاي بي نظير مرکبات و عطر دل انگيز بهار نارنجها با چشمه هاي پر برکت ، دالين ، سراي اردشير ، سراب دختران ، ساسان و نرگس زارهاي فريباي فامور و جره سفري رويايي را براي هر گردشگري رقم مي زند.
ياد و خاطره کازرون با يادمانهاي افسانه اي شهر تاريخي بيشابور ، تنگه چوگان ، معبد آناهيتا و غار شاپور يادگاري ماندگار در توشه هر مسافري خواهد بود. 
 
شهر باستاني بيشابور با 200 هکتار وسعت ، بيش از يک هزار و 700 سال پيش به دستور شاپور اول ساساني بنا شده و پس از گذر از فراز و نشيبهاي تاريخي ، به مرور زمان ويرانه هاي اين شهر در دل خاک مدفون شده است. 
 
درشهر تاريخي بيشابور کازرون ، تنگه معروف چوگان با رودخانه زيبا و پرآب شاپور ، برگرفته از چشمه ساسان ، يادمانهايي از دوره ساساني ماندگار شده که هويت منطقه را باز مي گويد. 
 
نقش هاي برجسته تنگه چوگان در دل کوه تاريخ دوران خود را به تصوير کشيده که اين مهم هنوز دل سلطه گران و غاصبان اروپايي را بدرد مي آورد. 
 
نقش برجسته مجلس يادبود مجد ، عظمت و صحنه پيروزي شاپور بر روميان ، نقش بهرام دوم سوار بر اسب و نمايندگان عرب ، نقش برجسته بهرام اول در حالت تاج ستاني از اهورا مزدا ، نقش مجلس پيروزي شاپور بر شورش گران ، نقش برجسته تاج ستاني شاپور از اهورا مزدا ، نقش صحنه پيروزي و فتوحات شاپور يکم بر امپراطوري روم تاريخ را به روايت در دل کوه جاي داده است. 
 
معبد آناهيتا فرشته پاسدار آب که محلي براي نيايش عنصر حياتي آب در نزد ايرانيان باستان بوده هر بيننده اي را به حيرت و ستايش هنرمندان باستاني ايران زمين وامي دارد. 
 
فرماندار کازرون گفت: شهرستان کازرون پس از گذر از دوره خشکسالي دو ساله ، امسال با بارندگيهاي مناسب و به موقع ، سرسبز و بسيار دل انگيز شده است. 
 
منصور صالح پور افزود: طبيعت زيباييهاي خود را در جنگل ، کوه و دشت و باغهاي سرسبز اين شهرستان بي دريغ به ارمغان داده و بهار واقعي همه جا جلوه گر شده است. 
 
وي ادامه داد: ستاد تسهيلات نوروزي با کميته هاي اسکان ، امنيت ، تبليغات و پشتيباني از ماهها قبل تلاش کرده اند تا امکانات مناسبي را جهت اسکان گردشگران در ايام نوروز در منطقه فراهم آورند. 
 
وي اضافه کرد: امسال هتل مجهز و بي نظير بيشابور راه اندازي شده و گردشگران مي توانند از امکانات آن بهره مند شوند. 
 
صالح پور گفت: همچنين مجموعه باشگاه فرهنگيان ، پارک مرداني ، و ساير پارکهاي سطح شهر آماده سرويس دهي به مسافران هستند. 
 
وي افزود: کميته اسکان در آموزش و پرورش آماده اسکان مسافران در مدارس و ساير مکانهاي مناسب است. 
وي بيان کرد: همچنين کشيک نانواييها ، داروخانه ها ، بيمارستان و امکانات درماني مشخص شده است تا مسافران به هيچ گونه مشکلي برنخورند. 
 
فرماندار کازرون اظهار داشت: در راهها و جاده هاي شهرستان از سوي شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر چادرهاي امدادي تعبيه شده است. 
 
امام جمعه کازرون نيز گفت: شهرستان کازرون بدليل پيشينه تاريخي و جاذبه هاي بي نظير طبيعي فرصت خوبي را براي گردشگران کشور فراهم مي سازد تا با تمدن کهن ايران زمين آشنا شوند. 
 
حجت الاسلام محمد خرسند افزود: در اين شهرستان علاوه بر يادمانهاي تاريخي و طبيعت زيبا ، امامزاده سيد حسين در فاصله دو کيلومتري شهر تاريخي بيشابور واقع شده که گردشگران مي توانند هم از فضاي معنوي و هم از طبيعت بي نظير آن بهره مند شوند. 
 
وي اظهار کرد: همچنين بقعه علامه دواني در روستاي تاريخي دوان ، بقعه شيخ ابواسحاق کازروني در کازرون ، بقعه شيخ امين الدين بلياني و مسجد جامع سيريزجان نيز از ديگر يادمانهاي اصيل فرهنگي اين شهرستان است.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳