پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۳۹۸۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۴
عبدالله خوشبين
اخیراً نماینده محترم مردم شریف کازرون در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شهرستان شدن دو بخش کوهمره نودان و چنارشاهیجان را در رسانه ها و جلسات خویش اعلام نموده اند.در این میان مقالاتی در مطبوعات محلی کازرون برعلیه این پیشنهاد منتشر شد که مورد توجه نماینده محترم شهرستان قرار نگرفت و ایشان مجددا بر پیشنهاد خویش اصرار می ورزند.جالب تر اینکه این نظر را نه با امام جمعه محترم و نه با فرماندار محترم شهرستان هم در میان نگذاشته اند و موافقت آنها را نگرفته اند.حال نظر صاحب نظران شهرستان پیش کش!

حقیر در همین رابطه چندسوال از ایشان دارم که امیدوارم پاسخ ایشان را در جلسات یا مطبوعات دریافت نمایم.

جناب آقای دهقان ناصرآبادی ! به عنوان یکی از اهالی شهرستان جدید (کوهمره نودان ـ چنارشاهیجان) چند سوال دارم:

1- بعداز شهرستان شدن دو بخش کوهمره نودان و چنارشاهیجان کدام شهر مرکز شهرستان می شود؛ نودان یا قائمیه؟!!

نودان با امکانات فراوران تری نسبت به قائمیه از طرفی مستحق مرکز شهرستان شدن است و قائمیه به دلیل اینکه بر روی جاده ترانزیت چند استان قرار دارد نیز مستحق است.

2- آیا می توانید برای شهرستان جدید نماینده مستقل از کازرون در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم؟ قائدتا به دلایل قانونی این امر محقق نمی شود.پس در انتخابات مجلس شورای اسلامی همیشه نماینده منتخب از شهرستان کازرون انتخاب می شود،چرا که جمعیت بیشتری را به خود اختصاص داده: شهر کازرون ـ بخش مرکزی ـ بخش جره و بالاده ـ بخش خشت و کمارج (که البته به دو بخش تقسیم شده اند). آیا این به ضرر شهرستان جدید نیست؟آیا به اختلافات قومی و قبیله ای که در انتخاباتها در کازرون داریم دامن نمی زند و آنها را بیشتر تشدید نمی کند؟آیا نماینده دو شهرستان می تواند رضایت مردم دو شهرستان را بر اساس توقعات افزایش یافته شان جلب کند؟کازرونی ها ادعا می کنند باکوچک تر شدن شهرستانشان خدمات دهی باید بهتر شود و شهرستان جدید هم امکانات و تجهیزات یک شهرستان را مطالبه می کند تا از کازرون عقب نماند.آیا این امر باعث نارضایتی مردم از دولت را فراهم نمی کند؟

3- آیا با اجرای حکم تقسیم شدن شهرستان کازرون درگیری و خون ریزی بین اهالی دو شهرستان پیش نمی آید؟(مانند تمامی تقسیم شهرستانها در کشور) آیا پس از فرونشاندن درگیری بین اهالی دو شهرستان ،میان اهالی دو شهر نودان و قائمیه بر سر مرکز شهرستان شدن درگیری و خونریزی پیش نمی آید؟ مسئول این خسارتهای مالی و جانی چه کسی بر عهده می گیرد؟

حال به عنوان یکی از اهالی شهرستان کازرون چند سوال سوال دارم:

1- آیا مطرح کردن شهرستان شدن دو بخش کوهمره نودان و چنارشاهیجان یک ترفند تبلیغاتی برای جمع آوری آرای این دوبخش نیست؟اگر نیست پس در انتخابات آینده کاندیدا نشوید یا برای شهرستان جدید یا نماینده مستقل مصوب شود یا با نماینده شهرستان دیگری کار نمایندگی ایشان را انجام دهدمثلا تعداد نمایندگان شیراز به 5نفرافزایش یابد و این شهرستان جدید هم جزو حوزه انتخابیه شیراز قرار گیرند!!!
در صورتی که ترفند تبلیغاتی هم باشد در صورتی برای شما مفید است که این دو بخش شهرستان نشوند تا شما پشت تریبونها اعلام کنید « ده بيست آدم يك لاقبا» نگذاشتند شما شهرستان شوید تا شاید مردم این دو بخش به شما رای دهند!البته مردم قاضیان خوبی هستند.اما اگر پیشنهاد شما محقق شود و شما نماینده دو شهرستان شوید،به دلیل عدم پاسخگویی به توقعات مردم شهرستان جدید نمی توانید حمایت آنها را در آینده داشته باشید ، از طرفی هم مردم شهرستان کازرون به دلیل تقسیم شهرستانشان که از شما ناراضی هستند.

2- دهستان شاپور که هم منطقه باستانی بیشاپور را در خود دارد و هم امامزاده سیدحسین با توجه به اینکه امروز جزء بخش چنارشاهیجان است به کدام شهرستان ملحق می شود؟آیا برای این مسئله میان اهالی دو شهرستان درگیری و خون ریزی بپا نمی شود؟

3- چرا شما نمی توانید بخش های شهرستان کازرون را تقویت کنید؟مگر نودان دانشگاه وپتروشیمی و استخر سرپوشیده و... ندارد که آن را به یک شهرستان کوچک تبدیل کرده!شما نیز با رایزنی و قدرت نمایندگی مجلس و تعامل با نمایندگان قبلی و مسئولان استان و شهرستان و صاحب نظران شهرستان و بخش ها این کار را می توانید به راحتی انجام دهید.خوشبختانه هر بخش هم حداقل یک چهره برجسته کشوری را در پایتخت دارد که با شما همراه شود.

جناب آقای نماینده! به عنوان یکی از اهالی بخش های جره و بالاده و خشت و کمارج یک سوال دارم:

مگر بخش های کوهمره نودان و چنارشاهیجان چه چیزی بیشتر از بخش جره و بالاده و خشت و کمارج دارند که نباید شهرستان شوند؟اگر می گویید مشکل جمعیت است،پس بیایید کوهمره با بالاده را باهم شهرستان کنید و خشت و کمارج را با چنارشاهیجان تا این مشکل حل شود!!!
منبع: هفته نامه شهرسبز
 
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۵
0
0
بزرگوارا
شما كه خودتان در تمامي موارد سئوالي را بي پاسخ نگذاشته ايد.
اين انتظار شما البته ديگر از نماينده بجانيست.چون تحصيل حاصل را بزرگان امري مذموم شمرداه اندبفرض اينكه خدمت نماينده هم بيان شودميفرمايند:
چوداني وپرشسي سئوالت خطاست.
چون با علم به جواب سئوال كرده ايد كه اگر جاهل العارف هم ميفرموديددر مقام سائل نمي بايست پاسخگو باشيد.
حالا چه ميفرماييد؟
يعني هرجا امكانات است انسان هم بايد اجباراًبدنبالش كوچ كند يا امكانات را به جايي كه انسان است بايدبرد؟
شما كه ميدانيد نودان جز نوداني ساكن ديگري ندارد يعني قدرت جذب اين استان كوچك درشهرستان ماكم است.
با وجود اينكه وزير دارد وكيل دارد ...
بنده به ياد آن كاريكاتور گل اقا افتادم كه دانشگاه آزداي را در كوير لوت درج كرده بود وعبداله جاسبي مقابلش نشسته بود ومي گفت حالا اين دانشگاه كو رشته وشهرش؟
اين هم امكانات كو شهروند وشهرنشينش؟
پس محتملاض قائميه استحقاق دارد.
ما دوست عزيربه نوعي در سئوالات خود سخن از خون وخونريزي رانده ايد كه گويي با يكي از وحشي ترين قبايل آفريقايي مواجه ايد.
اينطور نيست كمي تامل كنيد به آداب ورسوم مردم توجه فرماييد كه همه متخلق به اخلاقند وكمي عميق تر مطالعه كنيد تا بدانيد كازرون داراي فرهنگي بسي ديرين وتمدني درخشان است حالا اگر اين بقعه هاي متبركه بو اسحق وامامزادگان را درچشم نمي آوريد سري به تنگ چوگان بزنيد تا ببينيد مردمي متمدن داريد.
البته دراين مقوله به بنده بعنوان يك همشهري جنابعالي توهين شده وگرنه اينگونه سخن نميگفتم واگر هم اساعه ادبي شدببخشيد.
نه خير ما ازنورآبادكه عقب تر نيستيم برويد به تقسيم بندي اين شهر بايك نماينده نگاه كنيدآنوقت اينهمه بحرطويل بسراييد.
بنظر بنده غرض ورزي شده به منافع شهرستان كمتر توجه شده است وگرنه اين سخنان را با تدبر بيشتري هم ميتوان بيان نمود ونماينده را هم ميشود با سئوالات مبنايي كه مبين نفع وضرر شهرستان در صورت تقسيم بندي ويا عدم تقسيم بندي هاست به چالش كشيد.
البته با وبلاگ خواني نميشود به اين منافع نگريست بايد مطالعات عميق تري كرد
مجيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۳
0
0
ما را رها كنيد در اين رنج بي حساب
با قلب پاره پاره و با سينه اي كباب
بابا ول كن اين مسخره بازي ها و اختلاف افكني ها را
خدايي آقاي دهقان به ما بگو روي كدام صندلي مجلس نشسته اي كه ما لااقل شما را در مجلس پيدا كنيم.
آخر شهرستان شده شهر ها و روستا ها كي گره گشاي مشكل بوده كه حالا باشد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در كنار ما پتروشيمي ممسني را نمي بينيد كه چطور با حرارت پروژه شهرستانشان را پيگيري مي كنند كه هنوز زمين پتروشيمي كازرون مشخص نيست.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخر به اصل موضوع پرداختن بهتر از اين حاشيه سازي ها نيست.
واللله مردم ديگر هوشيار هستند. نكند مردم روستا ها را مردم برره فرض كرده ايد كه مي خواهيد با بخش كردن برره آنها را خوشحال كنيد.
به داد دل مردم برس
به اباداني برس
به راه ها
به صنايع
به اشتغال
به زيبا سازي
و...
رسيدن بدون شهرستان شدن هم ميسر است
خدا كند كه موفق باشي

مهرزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۷
0
0
با اشاره به بند 2 باید عرض کنم دهستان شاپور از دهستان های بخش مرکزی است .لطفا" اصلاح بفرمایید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۷
0
0
آقای عبدالله خوشبين
سلام
دهستان شاپور از دهستانهای تابعه بخش مرکزی است لطفا" اصلاح بفرمایید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۲
0
0
به مسؤلين شهر تقاضا دارم يك بررسي انجام دهند و ببينند كه اقاي دهقان ناصر ابادي جلو باغ خود واقع در ميدان امام علي ع اين همه مغازه ها راچطور ساخته وبا كدام مجوز مبادرت به چندين حفر چاه نموده كه باعث شده آبروستاي ناصر اباد كم شودو...
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۱
0
0
سلام
همين نظرات منفي ماست كه موجب ميشود نمانيده از كارهاي بزرگ دست بكشد وسراغ كارهاي خودش برود.
اتفاقا ديروز بنده با ايشان سر صحبت را باز كردم.
وقتي گفتند چه خبر از سايت ها در پاسخ ايشان گفتم : اگر براي كار وپيشرفت در شهرستان سئوال ميكنيد خبري نيست.
اگر براي آينده وراي كه ظاهرا طبق روال معمول خبر زيا است.
اگر براي خود سايتها كه فعاليت شان بر مبناي مشهوداتشان است.
گفتند از نوع فعاليتها خبري هست.
گفتم بعنوان مثال پروژه اي را كه دستورش را گرفتيدتا برق سرارسير تغيير كنداخيرا بجاي برق 230كيلوولت برق 66 كيلوولت مطرح شده است واين طرح هم متوقف گرديد.
ايشان فرمودند هرجاي شهرستان سعي كردم خدمتي ارايه دهم اينقدر مقاومت شد ونظر مخالف ساختند وپرداختند كه نميدانستم براي كسب اعتبار وبودجه شهرستان شمشير بزنم يا با گروه مخالف ستيزه كنم.اين يعني يكي به جلو رفتن ودوتا به عقب برگشتن.
در برخي پروزه ها هم آقايان طرحها را رديابي ميكردند وبه هر شيوه مانع اجراي آن شدندنمونه اش را همين طرح تغييرمسر برق 230كيلوولت مطرح كرد واز خودم شهادت خواست.كه گفتم واقعاً همينطور است.
اين موضوع را يك فرصت سوزي براي شهرستان معرفي كرد.
بنابراين همه تقصيرات را هم گردن نماينده انداختن خودش يك بي انصافي است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
0
سلام. نمردیم معنای کلمه امکانات را فهمیدیم! دوست عزیز لطفا شما که دست به سوال پرسیدن ( و بر حسب اتفاق جواب دادنتان) خوب است این سوالات را هم بپرسید:
سابقه شهر بودن کدامیک بیشتر است، قایمیه یا نودان؟
گستردگی جغرافیایی کدام یک بیشتر است، قایمیه یا نودان؟
موقعیت کدامیک از لحاظ سیاسی اقتصادی استراتژیک تر است، قایمیه یا نودان؟
اگرچه هر دو همواره مظلوم و بی کس مانده اند ولی ظاهر کدامیک به شهر میخورد، قایمیه یا نودان؟
این دو سوال هم بصورت تشریحی جواب داده شود:
1-امکانات را تعریف کنید.
2- دل خوش سیری چند؟ (راهنمایی! یه خدابیامرز امریکایی یه زمانی گفت اندکی از مردم را می توان برای همیشه فریب داد . همه مردم را نیز می توان برای مدت اندکی فریب داد . اما نمی توان همه مردم را برای همیشه فریب داد ...
همه سر کاریم برادر!)
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
اذان صبح
۰۴:۴۷:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۵:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۴
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۱۷
اذان مغرب
۲۰:۰۱:۲۵