پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۳۹۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۹

گرماي تابستان 57 و گرماي درگيري‌هاي انقلابي كوره‌بازاري راه انداخته بود! خبر رسيده بود كه توي شهرهاي بزرگ و مركزي درگيري‌ها بالا گرفته و كار به حكومت نظامي رسيده. استوار "كُللي" توي پاسگاه لميده بود و انجام وظيفه مي‌كرد! خبرهاي حكومت نظامي را كه شنيد قاعده‌ي: «ما را چه كَم از مردم طهران!» از ذهنش گذشت. از طرفي اگر مي‌شد كه بشود، هم حسابي به عنوان فرمانده‌ي نمونه‌ي پاسگاه ژاندارمري "خشت" سر زبان مي‌افتاد و مترقي به ارتقاي رتبه مي‌شد و هم گوي سبقت ِ نظم و انتظام و حكومت نظامي و هزار جور پيشرفت ديگر را از كازرون مي‌ربود! اگر مي‌خواست بنشيند تا مسئولين اعلي‌حضرتي بين نقشه‌ي پر درگيري نام اين نقطه‌ي استراتژيك(!) را پيدا كنند و بعد هم لابد دستور حكومت نظامي را ابلاغ كنند و بعد تا برسد... مي‌شود يك عمر! كار خودش بود. هم خودي نشان مي‌داد و هم لياقت‌هاي نهفته‌ي وجودي‌اش را به عرصه‌ي نمايش مي‌فرستاد! اولين كار اين بود كه دستور بگيرد. خبري از مقامات عالي رتبه نبود. خودش ارشد و خودش زيردست. ابلاغ فرمود كه بايستي منطقه‌ي "خشت" و البته "حومه"ي شريفه بنا بر قوانين ابلاغي(!) مشمول محدوديت و منع تردد و غير از آن شوند! ابلاغ را كه صورت داد، رسيد به نقطه‌ي اعلام عمومي جهت ملت ِ شاه‌دوست!!!

اعلاميه را نوشت و منتشر كرد. كأنه همان حكومت نظامي طهران! از ساعت فلان تا فلان كسي حق تردد ندارد. تا اطلاع ثانوي ورود و خروج محدود است! از آن گذشته به جهت شرايط ويژه‌ي منطقه‌اي، مقرراتي بر مقررات طهران اضافه كرد. توي طهران مرغ و خروس نبود اما اين‌جا فراوان يافت مي‌شد. پس قوانين جناب "كُللي" ورود و خروج و حركت و تجمع آن‌ها را هم محدود كرد! در طهران تجمع بيش از دو نفر ممنوع بود و اين‌جا به جهت مصالح خاصه، تجمع به هر نحو ممنوع اعلام شد حتا تجمع دو نفر(!) خَر (حيواني است چهار پا، دراز گوش، بار بر، مطيع، سر به زير و خوش‌آواز كه ظاهرا در برخي مناطق به اسم الاغ شناخته مي‌شود!)

 

"كُللي" نوشت و منتشر كرد. كلي حكومت نظامي كرد. كلي اسم در كرد. و باز آگهي داد. اين بار به مقررات قبلي افزود: «خارج نمودن دام(گاو-بز) و لبنيات(ماست-شير) و مواد فاسد شدني(گوشت) از خشت و حومه ممنوع خواهد بود.»! او براي متخلفين تا شش ماه حبس در پاسگاه را هم اعلام كرد.

 

تابستان تمام شده بود و فرمانده‌ي پاسگاه ژاندارمري، منطقه را لااقل براي مدتي از پايتخت پيشرفته‌تر كرد!
 
 

 

نویسنده: محمدهادی علی بابایی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن رهایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۷
0
1
با سلام
این داستان استوارکللی قبلا با ادبیاتی هنری و جذاب توسط دکتر محمد عارف در کتاب خاک خنده ریز چاپ شده است.لطفا به آقای بابایی بفرمایید رفرنس بدهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸