پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۳۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۸
كساني كه اوايل دهه شصت و حتي تا پايان جنگ تحميلي مسيرشان به سوسنگرد افتاده باشد در ميانه هاي ضلع غربي خيابان اصلي شهر با منزلي مسكوني رو به رو شده اند كه در قاب گچي سردر آن منزل عبارت "پايگاه دلاوران كازرون" چشم آن ها را به خود جلب و اين نكته را به ذهن شان متبادر كرده كه علاوه بر اين كه حضور نيروهاي كازرون در روزهاي آغازين جنگ جدي بوده، انسجام و همبستگي خاصي ميان اين نيروها برقرار بوده است به حدي كه يكي از منازل سوسنگرد را به عنوان پايگاه اختصاصي برگزيده اند.
نيروهايي كه در كنار شهيد چمران رشادت هاي زيادي آفريدند و اكنون اثري از رد پاي آنها را در شهر نمي بينيم. حضور و دلاوري نيروهاي كازرون در جنگ تحميلي به سوسنگرد محدود نمي شود.
شكستن حصر آبادان، آزاد سازي خرمشهر و عمليات هاي بي شمار ديگري كه نقش نيروهاي كازرون در آنها بسيار پر رنگ و محوري بود. اين حضور تا روزهاي واپسين جنگ همواره ادامه داشت. اگرچه رشادت ها و دلاوري نيروهاي كازروني موجب افتخار و سربلندي مردم و مسوولان شهر شده است و در گزارش ها مكرر از آن ياد مي شود با اين حال با پايان يافتن جنگ به نظر مي رسد تاريخ مصرف اين نيروها نيز به اتمام رسيده است. چرا كه در كازرون هيچ پايگاهي را براي اين دلاوران سراغ نداريم.
نویسنده: مهدي تقي‌نژاد
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
FRANCE
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۷/۲۲
2
0
ba salam
khedmat jenab taghinejad va masoolin sayt arz konam ke in masaleh yek baz motaleh jeddi ra mitalabad. pedar bandeh an zaman farmandeh dastehi bodand ke dar mohasereh Sosangerd habs shodeh bodad va saranjam ba hemat shahid Chamran azad mishavand. ishan anja shahed shahadat shahid Bostanpoor, Davoodi va Nahasi bodehand, pishnahad mikonam az khaterat ishan estefadeh konid?
sepas
Behzad
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳