پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۳۸۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۱:۱۶
همزمان با روز جهاني تالاب ها ، سند مديريت جامع تالاب بين المللي پريشان در شهرستان کازرون به صورت نمادين ، امضا شد. امضاي اين سند تاکيدي بر حفاظت بيشتر و مسووليت همگاني برا ي حفظ تالاب پريشان است .
امضاي اين سند تاکيدي بر حفاظت بيشتر و مسووليت همگاني برا ي حفظ تالاب پريشان است .

به گزارش ايرنا، معاون محيط زيست و تنوع زيستي اداره کل محيط زيست استان فارس در آييني که به همين منظور در کنار درياچه پريشان برگزار شد، اظهار داشت: تالاب پريشان از طراوت خوبي برخوردار است ليکن ما امروز شاهد خشک شدن اين تالاب هستيم.

حميد ظهرابي افزود: از برخي فعاليت ها از جمله برداشت درست و منطقي آب از چاههاي موجود در اطراف اين تالاب نه برداشت بي رويه ، مي تواند ، مانع از خشک شدن اين تالاب بين المللي شود .

وي بيان کرد: تا کنون اجراي طرح جامع مديريت تالاب پريشان با موفقيت همراه بوده است.

ظهرابي گفت: به رغم تغييرات آب و هوايي و تاثير آن بر محيط زيست ، ليکن هنوز اهميت اين تغييرات زيست محيطي براي برخي از کشورها مشخص نشده است.

فرماندار کازرون هم در اين آيين بيان داشت: طي چند سال اخير ، بخش عظيمي از درياچه پريشان خشک شده است ولي اين خشکي صرفا به سبب پديده خشکسالي نيست بلکه وجود چاههاي غير مجاز اطراف درياچه و برداشت بي رويه آب ازاين چاهها، زيان هاي بسياري به اين تالاب ، رسانده است.

منصورصالح پور افزود: تالاب پريشان هويت شهرستان کازرون است بگونه اي که اين شهرستان را با عنوان تالاب بين المللي پريشان مي شناسند.

وي اضافه کرد: جامعه جهاني مصمم شده است از تالاب ها حفاظت کند و در اين زمينه نيز طرح هايي در حال اجرا دارد که از جمله آنها مي توان به مديريت جامع حفاظت از تالاب هاي ايران اشاره کرد.

صالح پور گفت: حفظ درياچه پريشان مربوط به جوامع محلي و روستاييان روستاهاي پيرامون اين درياچه است و آنها در اين زمينه ، نقش عمده اي بر عهده دارند زيرا اگر اين درياچه سالم بماند ، برکات اقتصادي، زيست محيطي و گردشگري آن در مرحله نخست متوجه جوامع محلي اطراف اين درياچه خواهد بود.

فرماندار کازرون بيان داشت: روستاي شهرنجان از جمله روستاهاي محروم حاشيه درياچه پريشان است و به سبب اينکه ساکنان اين روستا از شرايط زندگي مناسبي برخوردار نيستند ، تلاش بر اين است که جا به جايي در اين مورد صورت گيرد.

نماينده جوامع محلي درياچه پريشان هم در اين آيين گفت: وارد شدن سموم مختلف کشاورزي به اين درياچه که ناشي از فعاليت کشاورزي پيرامون اين تالاب است موجب زيان رساندن به آبزيان اين تالاب شده و همين امر از جمله مشکلاتي است که اين تالاب با آن مواجه است.

امرالله شيباني ، مشخص نبودن حريم درياچه پريشان را از ديگر مشکلات اين درياچه عنوان کرد و افزود:مي بايست باهدف جلوگيري از تعرض به چشم اندازها وزيبايي هاي اطراف اين در ياچه و درچارچوب حفاظت از اين زيبايي ها، طرح تعيين حريم اين درياچه انجام شود.

شهرستان کازرون در فاصله 120 کيلومتري جنوب غرب شيراز، واقع شده است.
تالاب پريشان کازرون ، تاريخچه اي بس کهن دارد و در کتب قديمي و سفرنامه ها هر جا که نامي از فارس و کازرون آمده، اشاره اي به نام اين تالاب نيز شده است.

تالاب بين المللي پريشان با مساحت 42 کيلومتر مربع در 14 کيلومتري شرق کازرون و شهرستان کازرون در 120 کيلومتري جنوب غرب شيراز واقع شده است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۰
0
0
سلام
ظاهرا" از شروع عمليات اجرايي تونل محرم خبري نيست.
چرا عمليات اجرايي هنوز شروع نشده است؟
چرا عده اي در ايام ا.. دهه فجر با اين مسايل قصد دلسرد كردن مردم را دارند؟
چرا مسئولين محترم پي گير شروع جدي عمليات اجرايي نيستند؟
از اين سايت محترم خواهشمندم مساله را تا حصول نتيجه و ارايه پاسخ از سوي مسئولين پي گيري نموده و نتيجه را گزارش كنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹