پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۸
مديركل ميراث فرهنگي، ‌صنايع دستي و گردشگري فارس اعلام كرد:
وي با بيان اينكه فاز دوم موزه ساساني شهر تاريخي بيشاپور كازرون در پنج‌شنبه 15 بهمن ماه به بهره‌برداري مي‌رسد، افزود: فاز نخست اين موزه در سال گذشته به بهره‌برداري رسيد و فاز دوم موزه در فضايي بالغ‌ بر 120 مترمربع مشتمل بر سالن مرمت،‌ كتابخانه و محل استقرار نيروهاي حفاظتي با صرف اعتباري حدود 700 ميليون ريال آماده بهره‌برداري است كه در پنج‌شنبه 15 بهمن ماه شاهد افتتاح فاز دوم اين موزه مي‌شويم
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، محمدرضا بذرگر بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افتتاح موزه سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي اظهار داشت: موزه سنگ گوهر درياي نور در شنبه 10 بهمن ماه با همكاري بخش خصوصي در شيراز افتتاح شد.

وي با بيان اينكه فاز دوم موزه ساساني شهر تاريخي بيشاپور كازرون در پنج‌شنبه 15 بهمن ماه به بهره‌برداري مي‌رسد، افزود: فاز نخست اين موزه در سال گذشته به بهره‌برداري رسيد و فاز دوم موزه در فضايي بالغ‌ بر 120 مترمربع مشتمل بر سالن مرمت،‌ كتابخانه و محل استقرار نيروهاي حفاظتي با صرف اعتباري حدود 700 ميليون ريال آماده بهره‌برداري است كه در پنج‌شنبه 15 بهمن ماه شاهد افتتاح فاز دوم اين موزه مي‌شويم.
بذرگر همچنين از افتتاح نورپردازي آرامگاه كوروش در پاسارگاد خبر داد و گفت: اين پروژه با صرف اعتباري حدود 5 ميليارد ريال به بهره‌برداري مي‌رسد كه طي اين پروژه بخش‌هايي از مجموعه جهاني پاسارگاد از جمله تل تخت، ‌مقبره كمبوجيه و‌ كاروانسراي مظلومي نورپردازي مي‌شود.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان فارس ادامه داد: سفره‌خانه سنتي ملل مرودشت نيز كه احداث آن از سال 1386 آغاز شد، توسط بخش خصوصي با حمايت اين سازمان و با صرف اعتباري حدود 17 ميليارد ريال به اتمام رسيده است كه در دوشنبه 19 بهمن ماه جاري اين پروژه نيز به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي در ادامه سخنان خود به افتتاح سه هتل و هتل آپارتمان در بهمن ماه جاري در فارس اشاره كرد و عنوان داشت: پروژه احداث هتل آپارتمان كاخ اردشير از سال 85 در شيراز آغاز شده كه اين هتل آپارتمان با گنجايش 84 تخت و 42 اتاق با صرف اعتباري حدود 30 ميليارد ريال به مرحله بهره‌برداري رسيده است كه چهارشنبه 21 بهمن ماه شاهد افتتاح اين هتل آپارتمان مي‌شويم.

بذرگر همچنين از افتتاح هتل سنتي نيايش در 17 بهمن ماه خبر داد و ابراز داشت: به منظور جذب گردشگران در بافت تاريخي شيراز و رونق بخشيدن به اين بافت، خانه تاريخي مصطفوي به هتل سنتي تغيير كاربري داده شد كه در اين راستا بخش خصوصي با مشاركت اين سازمان نسبت به مرمت و احيا اين بنا اقدام كرد كه با صرف اعتباري بالغ بر 6/5 ميليارد ريال هم‌اكنون اين هتل به مرحله بهره‌برداري رسيده است كه مشتمل بر 17 اتاق، ‌دو خوابگاه،‌ كتابخانه ميرزا محمود اديب مصطفوي (فارسي‌شناسي) و كافي شاپ نارنج است.

وي در پايان به افتتاح موزه آب در آب انبار وكيل شيراز اشاره كرد و اظهار داشت: با توجه به كاربري بنا موقعيت آن براي راه‌اندازي موزه آب مناسب ارزيابي شد كه در اين موزه سازه‌هاي آبي در قالب 10 ماكت و 25 تصوير به نمايش گذاشته مي‌شود و با صرف اعتباري بالغ بر يك صد ميليون ريال اين موزه سه‌شنبه 20 بهمن ماه جاري به بهره‌برداري مي‌رسد.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳