پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۷
آيت الله ایمانی تاکید کردند:
نماینده ولی فقیه در استان فارس بر لزوم حفظ هرچه بیشتر دریاچه ها و تالابهای مختلف استان فارس تاکید کرد استان فارس دارای دریاچه های متعددی بوده که شرایط منحصر به فردی را برای استان ایجاد کرده اند اما طی این مدت با خشکسالیهای مستمر مشکلاتی در بخش منابع آبی دریاچه ها پیش آمده و در این راستا برخیها قصد دارند از فرصت سوء استفاده کرده و به حریم دریاچه ها دست اندازی کنند.

 به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، آیت الله اسدالله ایمانی پیش از ظهر چهارشنبه در جریان دیدار با اعضای محیط زیست استان فارس افزود: استان فارس دارای دریاچه های متعددی بوده که شرایط منحصر به فردی را برای استان ایجاد کرده اند اما طی این مدت با خشکسالیهای مستمر مشکلاتی در بخش منابع آبی دریاچه ها پیش آمده و در این راستا برخیها قصد دارند از فرصت سوء استفاده کرده و به حریم دریاچه ها دست اندازی کنند.

وی با تاکید بر اینکه قانون باید با قاطعیت نسبت به حفظ محیط زیست و این دریاچه ها اقدام کند، با اشاره به اتفاقاتی که برای دریاچه هایی مانند پریشان از جمله راهسازی، ایجاد تونل و... طی این مدت رخ داده است نیز بیان کرد: قانون در رابطه با حفظ دریاچه ها و عدم تخریب آن باید مورد استفاده قرار گیرد تا محیط زیست این چنین دچار مشکل نشود.

وی گفت: هیچکس حق ندارد در حریم دریاچه حضور یافته و باید در نظر داشت این عرصه ها ارث اجدادی نیست که آنها را بتوان تقسیم کرد.

آیت الله ایمانی با اشاره به اینکه فرهنگسازی مناسب پیرامون امکاناتی طبیعی موجود و چگونگی استفاده و مواجهه با آن صورت نگرفته افزود: در حال حاضر تعامل با طبیعت یکی از نیازمندیهای بوده که باید جامعه نسبت به آن مورد فرهنگسازی قرار گیرد.

نسبت به آینده فضای سبز شیراز نگرانم

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه نسبت به آینده فضای سبز شیراز نگران هستم، افزود: فضای سبز شیراز در حال از بین رفتن است و برای این امر جایگزینی نیز لحاظ نمی شود، فضاهای سبز شمال و شمال غرب شیراز که طی هزار سال به وجود آمده اند اکنون در حال جابجا شدن با سد و آهن هستند.

آیت الله ایمانی گفت: این منطقه ریه و گلوگاه تنفسی شیراز به شمار می رود و چنانچه از بین رفته و جای آن را ساختمانهای بلند مرتبه بگیرد افرادی که در مرکز، جنوب و سایر مناطق شهر شیراز زندگی می کنند دچار مشکل می شوند.

وی با اشاره به اینکه وقتی در یک خیابان کم عرض ساختمانی چند ده طبقه با کاربری تجاری ساخته می شود به عنوان مانعی برای گردش هوا، مشکل ساز خواهد شد و برای مردم نیز ایجاد مزاحمت می کند، افزود: روزی در اشعار حافظ از آب و هوای مطلوب شیراز سخن به میان می آمد اما اکنون شرایط به حدی رسیده که این شهر در بین هشت کلانشهر آلوده از نظر هوا شناخته می شود.

امام جمعه شیراز با تاکید بر لزوم مراقبت از حیات وحش کم نظیر استان فارس افزود: امروز از آن گونه های زیبا و کم نظیر حیات وحش استان فارس یا دیگر باقی نمانده و یا اگر وجود دارد در حال انقراض است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۶
اذان صبح
۰۴:۴۰:۱۲
طلوع افتاب
۰۶:۱۰:۱۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۶
غروب آفتاب
۱۹:۴۹:۲۱
اذان مغرب
۲۰:۰۶:۴۷