پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۸ - ۰۰:۰۷

رسول خدا(ص): اِنَّ لِقَتلِ الحسین حَرارهً فی قُلوب المؤمنین لا تَبرُدُ  ابداً. « شهادت امام حسین (ع)حرارتی در دلهای مومنان افروخته که تا ابد خاموشی نا پذیر است.»

 

واقعه عاشورا در سرزمین کربلا، صرفاً یک حادثه و خاطره ی تاریخی نیست بلکه یک نقطه عطف در تاریخ بشریت و یک انقلابِ انقلاب آفرین و حیات بخش بود که همچنان در همه زمانها و مکانها جاری و ساری است که «کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا و کل شهر محرم»

 

آری یاد و نام حسین و عاشورا، جوامع فسرده را گرمی و حرارت،محرومین و مستضعفین را امید و شهامت،غارت شدگان و اشغال گردیدگان را قدرت و جرات و به مظلومین عالم فریاد رسای حق طلبانه و عدالتخواهانه، همراه با جوش و خروش ظلم ستیزانه می دهد. بطوریکه بعد از گذشت هزار و چند صد سال از این حماسه جاودانه، صدای حسین و شعارهای عاشورا هر سال پر طنین تر از گذشته بگوش می رسد که در آن نهیب بیداری جهان ستم زده و شفای همه رنجهای انسانی در همه زمانهاست و شعار حیات بخش«هیهات من الذله» تجلی بهترین شکل موضع شیعه در مقابل ستمگران عالم در طول تاریخ است و نشان می دهد  که تپش نبض عاشورا در رگهای تاریخ همیشگی است و حماسه عاشورا تبلور همه مبارزات و سلحشوریها با صبغه الهی می باشد که از ازل تا ابد به صحنه ی حیات بشر را نور می بخشد.

 

و همین سبب شده است تا دروغگویان، دغلبازان ، ریاکاران، جاه طلبان و شهوت پرستان و دنیا خواران طماع و حریص و چپاولگر و غارتگر که جز بر محور ماده و سود و منضعف نمی چرخند و هیچ حق و حقوقی برای انسانها نمی شناسند، با نام حسین و یاد عاشورا و کربلا بر خود بترسند ، بلرزند و بهراسند و به شکلهای مختلف در صدد دشمنی برآیند تا انقلاب حسینی را خاموش و این حرکت را نابود کنند و اذیت و آزار عترت پیامبر(ص) و مقابله صریح و رویاروئی با خاندان رسول خدا(ص) و به انزوا کشاندن اهل بیت پیامبر یکی از این برنامه ها بوده است.

 

و دشمنی آنها تا آنجا پیش رفت که امامان  شیعه که می بایست پس از پیامبر خدا عهده دار تداوم خط رسالت به صورت امامت و حاکمیت سیاسی و ولایت باشند، بدست دشمنان کشته و یا مسموم شدند. ولی مظلومیت و شهادت ابا عبدا...الحسین(ع) و دیگر امامان معصوم(ع)، به رغم این مخالفتها و دشمنیها، بر محبوبیت قلبی مردم نسبت به آنان می افزود و پیوسته دلهای مشتاق بر مدار جاذبه ی الهی آنان می تپد. دشمنان در طول تاریخ سعی داشتند با ممانعت از برگزاری مراسم عزاداری یاد این خاندان را به فراموش سپارند و برای منزوی کردن اهلبیت عصمت و طهارت و ایجاد فاصله بین مردم و آنها از هر گونه ظلم و ستم و سخت گیری نسبت به دوستداران و و فاداران اباعبدا... و امامان معصوم(ع) کوتاهی نکردند ولی چه کور خواندند که پیروان ائمه و حسینیان و عاشورئیان با زبان و قلم و شعر و مرثیه و اشک و عزاداری در احیاء امر ائمه و زنده نگه داشتن حماسه عاشورا و مظلومیت اباعبدا... و بیان فضائل آنان، تا به امروز از هر گونه کوششی دریغ ننموده و با تحمل هر گونه اذیت و آزار و شکنجه و آوارگی و بذلجان و مال، تا به امروز،کربلا را، عاشورا را، حسین و مکتب و آرمانش را زنده نگه داشته و از آن درسها گرفته و حماسه ها و انقلابها ساخته است.

 

و امروز دشمنی بی حد وحصر قدرتهای استکباری و شیطانی به سرکردگی آمریکا، انگلیس و صهیونیست با شیعیان  از جمله در ایران،لبنان،عراق، افغانستان،پاکستان و یمن و... برای اینست که شیعیان آزادگان و عزیزان و سرفرازان دنیا هستند.زیرا که به سرور آزادگان حسین بن علی(ع) اقتدا نموده اند و از حسین آموخته اند که بر سر همه ی دنیای کفر و شرک و نفاق و زیاده خواهان فریاد «هیهات من الذله» سر داده و مرگ با عزت را از زندگی با ذلت ترجیح دهند.

 

و حمله وحشیانه عده ای مزدور وطن فروش  از ارازل و اوباش بعنوان پیاده نظام یزیدیان، در روز عاشورای حسینی، به عزادادران دلسوخته حسین بن علی(ع) و تخریب و به آتش کشیدن اموال مردم بطور غافلگیرانه، برای آنها و اربابانشان چه حاصلی جز رسوائی و نکبت و نفرین و تنفر بیشتر مردم داشت؟ همانطور که خود یزید و یزیدیان هم از آن جنایتشان   جز بدبختی و نکبت و رسوائی و نا کامی نتیجه ای نگرفتند.

 

و برای حسینیان چه نتیجه ای بالاتر از رسوائی و برملا شدن ماهیت پلید این مزدوران وطن فروش آشوبگر بود که در این چند ماه، انتخابات را بهانه ی آشوبگری خود قرار داده بودند. ولی در عاشورا پرده ها کنار رفت و دشمنی آنها با اعتقادات و مقدسات مردم رو شد.

 

و دنیا هم مشاهده کرد که این حرکتها، ناچیز تر از آن است که در اعتقادات راسخ و عزم و اراده محکم  این امت حسینی خللی  ایجاد کند و در برابر حضور میلیونی و مواج حسینیان و عاشورائیان کسی را یارای ایستادگی نیست . و اگر حسین زمان خامنه ای محبوب قلبها رخصت دهد اثر از آنها باقی نمی ماند.

 
 
نویسنده: علی اسدزاده
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۷
اذان صبح
۰۴:۳۹:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۷
غروب آفتاب
۱۹:۴۹:۵۸
اذان مغرب
۲۰:۰۷:۲۷