پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۶
کارشناس مسوول مدير جهاد کشاورزي شهرستان کازرون گفت: برداشت مرکبات از حدود شش هزار هکتار از باغ هاي اين شهرستان آغاز شد. مهرداد بازيار اظهار داشت: از اين ميزان 43 درصد متعلق به باغ هاي آبي است و سالانه 150 هزار تن مرکبات از ارقام پرتقال پيوندي، انواع نارنگي پيوندي،ليموترش ،ليمو خارگي، ليموشيرين ، بکرايي و نارنج ، از اين باغ ها برداشت مي شود.
 کارشناس مسوول مدير جهاد کشاورزي شهرستان کازرون گفت: برداشت مرکبات از حدود شش هزار هکتار از باغ هاي اين شهرستان آغاز شد.
مهرداد بازيار ، سه شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: از اين ميزان 43 درصد متعلق به باغ هاي آبي است و سالانه 150 هزار تن مرکبات از ارقام پرتقال پيوندي، انواع نارنگي پيوندي،ليموترش ،ليمو خارگي، ليموشيرين ، بکرايي و نارنج ، از اين باغ ها برداشت مي شود.

وي گفت: بخش چنارشاهيجان شهرستان کازرون با دو هزار هکتار باغ مرکبات ،عمده ترين منطقه توليد کننده مرکبات در اين شهرستان محسوب مي شود.

او افزود: به رغم پديده خشکسالي که طي چند سال اخير شهرستان کازرون با آن مواجه بوده است ليکن اين پديده تاثير چنداني در کميت و کيفيت محصول مرکبات اين شهرستان نداشته است.

بازيار اضافه کرد: از جمله اقدامات مهمي که براي حفظ باغ هاي شهرستان کازرون در طول ايام خشکسالي مبادرت به آن شده است مي توان به اجراي سامانه آبياري تحت فشار، احداث استخرهاي ذخيره آب و استفاده از تانکرهاي آبرسان و انتقال 70 هزار مترمکعب آب به باغ هاي مرکبات اين شهرستان، اشاره کرد.

وي گفت: همچنين امسال با هدف پيشگيري از سرمازدگي ، بصورت آزمايشي از ماده اي بنام "تيفر" در باغ هاي شهرستان کازرون استفاده خواهد شد و در صورت موثر بودن آن، اين ماده بين باغداران اين شهرستان توزيع خواهد شد.

بازيار بيان داشت: هم اينک سطح باغ هاي شهرستان کازرون 22 هزار هکتار است که از اين ميزان ، هشت هزار هکتار متعلق به باغ هاي ديم از جمله انجير و انگور و 14 هزار هکتار متعلق به باغ هاي آبي از جمله مرکبات، انار، زيتون ، خرما و ساير ارقام است.

همچنين دو تن از باغداران شهرستان کازرون در گفت و گو با ايرنا، نبود تعاوني باغداران براي خريد تضميني مرکبات را از جمله مشکلات باغداران اين شهرستان عنوان کردند و خواستار استمهال براي بازپرداخت اقساط تسهيلات کشاورزان زيان ديده و توجه ويژه مسوولان به خواسته هاي باغداران اين منطقه شدند.

برداشت مرکبات از باغ هاي شهرستان کازرون از ديماه امسال آغاز شده است و تا اواخر بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳