پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرنگار ايرنا ، اين مسوولان مي گويند : پاسخگويي به نيازهاي جامعه ، مقابله با هجمه فرهنگي و پيشبرد اهداف توسعه فرهنگي نيازمند ابزارهاي مناسب و اعتبارات لازم است.
به گزارش خبرنگارايرنا ، اين مسوولان مي گويند : پاسخگويي به نيازهاي جامعه ، مقابله با هجمه فرهنگي و پيشبرد اهداف توسعه فرهنگي نيازمند ابزارهاي مناسب و اعتبارات لازم است. 

فرماندار شهرستان کازرون در اين باره گفت: با توجه به اينکه شهرستان کازرون از پيشينه قوي فرهنگي برخوردار است ، ايجاد امکانات فرهنگي در اين شهرستان در جهت توسعه هدفمند آن موثر است. 

مهندس منصور صالح پور افزود: از سوي ديگر اين شهرستان ، شهري دانشگاهي است و با جمعيت قابل توجهي از جوانان و دانشجويان مواجه است که پاسخ به نيازهاي آنان ، فضاهاي فرهنگي مناسب را مي طلبد. 

وي اظهار کرد: پيشبرد اهداف فرهنگي نياز به اعتبارات مناسب دارد و اين مهم بايد مد نظر مسوولان قرار گيرد. 

نماينده مردم شهرستان کازرون در مجلس شوراي اسلامي هم گفت: با توجه به شاخص جمعيت براي هر 25 هزار نفر يک کتابخانه استاندارد بايد وجود داشته باشد . 
غلامرضا دهقان ناصرآبادي افزود: عليرغم جمعيت 120 هزار نفري کازرون و جمعيت 300 هزار نفري شهرستان ، ميزان استاندارد ايجاد کتابخانه در اين شهرستان رعايت نشده است. 

وي اظهار داشت: از طريق سازمان مديريت و برنامه ريزي ايجاد يک کتابخانه استاندارد در اين شهرستان در حال اجراست . 

وي ادامه داد: مسوولان استان تاکنون حق فرهنگي اين شهرستان را ادا نکرده اند و در زمينه فرهنگي اين شهرستان با کمبودها و کاستيهاي زيادي مواجه است. 

وي اضافه کرد: ايجاد فرهنگسراي مجموعه فرهنگي مرداني ، شاعر گرانقدر اين خطه ، در کنار مقبره ‌اين مرحوم ، از جمله مواردي است که با دستور رياست جمهوري پيگيري شده است. 

وي بيان کرد: در سفر دوم رياست جمهوري احداث اين مجموعه جزء مصوبات سفر قرار گرفت که وزارت کشور مسوول پيگيري آن شده و اعتبارات آن در اين مجموعه گنجانده شده است. 

امام جمعه کازرون نيز گفت: شهرستان کازرون از گذشته با نام آوران عرصه فرهنگي و هنري خود جايگاه ويژه اي در عرصه فرهنگي کشور کسب کرده است. 

حجت الاسلام محمد خرسند افزود: از سوي ديگر اين شهرستان با توجه به سابقه تاريخي ارزشمند از ويژگيهاي فرهنگي برخوردار است . 

وي اظهار داشت: متاسفانه در اين شهرستان توسعه فرهنگي به موازات اين سوابق رشد نکرده است و امکانات در خور و شايسته اي در آن وجود ندارد. 

وي ادامه داد: کمبود کتابخانه ، فرهنگسرا ، آمفي تئاتر در اين شهرستان بيانگر آن است که گويي فعاليتهاي فرهنگي در اين شهرستان تعطيل است. 

وي اضافه کرد: با توجه به اينکه اين شهرستان ، جمعيت قابل توجهي دانشجو را در خود پرورش مي دهد ، ايجاد کتابخانه و فرهنگسرا يکي از نيازهاي مهم آن محسوب مي شود. 

وي ادامه داد: در اين راستا بايد مسوولان توجه افراد نيکوکار به انجام امور خير در زمينه فرهنگي را جلب کنند تا هم سو با ايجاد امکانات دولتي ، تحولي اساسي در اين زمينه ايجاد شود. 

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي کازرون نيز گفت: شهرستان کازرون با قدمت بيش از هشت هزار سال و سابقه فرهنگي 500 ساله ، از امکانات و فضاهاي فرهنگي کم بهره مانده است. 

محمد مرحمتي اظهار داشت : در اين شهرستان تنها يک سينما وجود دارد که آنهم مستهلک و از کار افتاده شده است. 

وي افزود: اين شهرستان با فقر فضاي فرهنگي مواجه است و نياز است که مسوولان در اين زمينه تلاشهاي در خور توجه انجام دهند. 

وي بيان کرد: با توجه به توانمنديهاي موجود ، اين شهرستان نياز به ايجاد سه فرهنگسرا دارد . 

وي گفت: از سوي ديگر سرانه فرهنگي و هنري شهرستان بسيار اندک است و اهداف بلند مرتبه فرهنگي با سرانه کمتر از 400 ريال به جايي نمي رسد. 

اين مسوول ادامه داد: هجمه فرهنگي به گونه اي است که در روستاهاي دور افتاده و حتي عشاير سيار و کوچ رو از سيستم هاي ماهواره اي بهره مندند، با اعتبارات ناچيز فرهنگي و فقر فضاهاي فرهنگي ، نمي توان وضعيت فرهنگي را سامان داد. 

مرحمتي اضافه کرد: اگر چه مسوولان فرهنگي در جهت تحرک و پويايي فرهنگي جامعه تلاش مي کنند اما ابزارهاي مناسبي در اختيار ندارند. 

وي افزود: مسوولان از در آمد نفت براي ايجاد کتابخانه در هر شهرستان 3/7 ميليارد ريال در نظر گرفته اند که در اين راستا کتابخانه شهرهاي نودان ، قائميه ، بالاده ، خشت و کنار تخته در حال ساخت است . 

وي بيان داشت: کتابخانه فرسوده و قديمي کازرون نيز تخريب شده و با شش ميليارد ريال بودجه استاني در حال احداث است. 

وي خاطر نشان کرد: فرهنگسراي زنده ياد نصرالله مرداني که در مصوبات سفرهاي استاني نيز بوده است ، نياز به ده ميليارد ريال اعتبار دارد. 

مرحمتي گفت: ايجاد اين فرهنگسرا در پيشبرد اهداف فرهنگي در اين شهرستان اثر گذار است که اين مهم نياز به توجه و حمايت مسوولان دارد.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۷
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۶:۲۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۳۹
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۴۵