پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۹
آیت الله ایمانی:
نماينده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شيراز با انتقاد از به كارگيری برخی نوحه سرايی‏های بی‏محتوا، گفت: عزاداری برای حضرت امام حسين(ع) از اعظم قرب الهی است و عبادتی بالاتر از احياء آن وجود ندارد اما عزاداری برای حضرت امام حسين(ع) نبايد فضای دينی جامعه را بشكند.
نماينده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شيراز با انتقاد از به كارگيری برخی نوحه سرايی‏های بی‏محتوا، گفت: عزاداری برای حضرت امام حسين(ع) از اعظم قرب الهی است و عبادتی بالاتر از احياء آن وجود ندارد اما عزاداری برای حضرت امام حسين(ع) نبايد فضای دينی جامعه را بشكند. 

به گزارش ایسنا از شیراز، آيت‏الله «اسدالله ايمانی» نماينده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شيراز، در جمع مسئولان برگزاری مراسم عزاداری امام حسين(ع) و هیئات مذهبی شيراز، لزوم توجه به محتوای مداحی‏های ايام عزاداری سالار شهيدان را ياد آور شد و با انتقاد از عده‏ای مداحان و مداح نماها برای استفاده از اشعار خرافی گفت: اگر مداح از حسن شهرت برخوردار بوده ولی اشعارش خالی از محتوا باشد دچار اشكال است، بنابراين نبايد از افراد مسأله دار و اشعار موهوم در عزاداری‏ها استفاده شود. 

آيت‏الله ايمانی با بيان اينكه هويت عزاداری‏ها بايد حسينی باشد، بر ضرورت توجه به ايده‏های سيدالشهداء مثل اخلاص در عمل‍، انگيزه شهادت و حفظ مبانی دين و مكتب در عملكرد هيأت‏های مذهبی تأكيد كرد و افزود: عزاداری برای حضرت امام حسين(ع) از اعظم قرب الهی است و عبادتی بالاتر از احياء آن وجود ندارد اما عزاداری برای حضرت امام حسين(ع) نبايد فضای دينی جامعه را بشكند و علاوه بر اين بايد نماد وحدت در جامعه قرار گيرد. 

امام جمعه شيراز با انتقاد از به كارگيری برخی نوحه سرايی‏های بی‏محتوا، خواستار سامان‏دهی اشعار و نوحه سرايی‏های ماه محرم و جلوگيری از تحريف معنوی اشعار و اذكار شد و ادامه داد: در عزاداری‏های محرم اتحاد و همدلی بين هيأت‏ها بايد ملاك عمل آنان قرار گيرد تا خروجی كاركرد آنان درگيری و انعكاس اختلاف نباشد. 

وی با بيان اينكه عزتی كه امام حسين برای اسلام به وجود آورد بايد در قالب اشعار و حركات عزاداران تأييد كنيم، ابراز عقيده كرد: بايد در عزاداری‏ها مبدا و مقصد حركت هيئات، مساجد باشد و نبايد از مساجد فاصله گرفت، چرا كه در دراز مدت دور شدن از مسجد برای جامعه مشكل ساز می‏شود. 

امام جمعه شيراز با بيان اينكه انگليسی‏ها روش مضاعفی در به تقابل كشاندن عزاداری‏ها داشتند، به جنگ «حيدری ـ نعمتی» در بين شيعه و مسلمانان در چند دهه اخير اشاره كرد و افزود: نقش هيئات عزاداری در ارتقا سطح فرهنگ دينی و مذهبی جامعه بسيار تأثير گذار است، بنابراين اين هيئات بايد فضا را برای حضور جوانان در تمام عرصه‏های مذهبی فراهم كنند. 

آيت‏الله ايمانی از سازمان تبليغات اسلامی نيز خواست حضور جوانان در مراسم عزاداری امام حسين(ع) ارزشمند و مهم تلقی كند.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۵
اذان صبح
۰۴:۴۱:۰۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۰:۵۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۵
غروب آفتاب
۱۹:۴۸:۴۳
اذان مغرب
۲۰:۰۶:۰۷