پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۹
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه فارس، مهندس «حبیب شكیبایی» گفت: به منظور مساعدت و تشویق كارآفرینان و صنعتگران مستقر در نواحی صنعتی، سرمایه گذاران مشمول حداکثر 80 درصد تخفیف در حق بهره برداری از زمین و تاسیسات می‏شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه فارس، مهندس «حبیب شكیبایی» گفت: به منظور مساعدت و تشویق كارآفرینان و صنعتگران مستقر در نواحی صنعتی، سرمایه گذاران مشمول حداکثر 80 درصد تخفیف در حق بهره برداری از زمین و تاسیسات می‏شوند. 

مدیر عامل شركت شهرك‏های صنعتی فارس افزود: واحدهایی كه قبل از انتقال ناحیه صنعتی روستایی به شركت استانی سند قطعی مالكیت خود را از ارگانهای ذیربط دریافت کرده باشند، بر اساس سطح بندی موجود، مشمول حداكثر 80 در صد تخفیف در بهای حق بهره برداری از زمین و تأسیسات در ناحیه صنعت خواهد شد. 

وی ادامه داد: با توجه به بحران اقتصادی جهانی و نبود نقدینگی در بازار شركت شهرك های صنعتی به جهت تقویت و حمایت از بخش صنعت به واحدهایی كه بخشی از كارهای ساختمانی خود را انجام داده باشند و تعهد دهند حداكثر ظرف مهلت یكسال كلیه كارهای ساختمانی را به پایان رسانیده و پروانه بهره برداری را اخذ کنند، تا 60 در صد در بهای حق بهره برداری از زمین و تأسیسات در ناحیه صنعتی تخفیف خواهد داد. 

شکیبایی اضافه كرد: تسهیلات و بخشش های یاد شده شامل صنعتگرانی می شود كه به تعهدات خود در قبال ساخت و ساز مطابق ضوابط و مقررات شهرك های صنعتی عمل کنند در غیر اینصورت موظف به عقد قرارداد بر اساس دستور العمل حق بهره برداری از زمین ،اعیانی و تأسیسات در سال مربوط خواهند بود. 

وی از واگذاری زمین به صورت اقساطی در نواحی صنعتی خبر داد و گفت: بر اساس این طرح صنعتگران متقاضی می توانند حداقل 15 در صد وجه حقوق انتفاع را نقدی و الباقی را نیز ظرف مدت 36 ماه از تاریخ واگذاری پرداخت نمایند. 

این مقام مسئول اضافه كرد: صنعتگرانی که بتوانند زود تر از زمان مقرر در قرارداد، واحد خود را تكمیل و به بهره برداری برساند، در صورت رعایت ضوابط می تواند از تخفیف بهره برداری زود هنگام استفاده نمایند. 

رئیس هیات مدیره شركت شهركهای صنعتی فارس از به صفر رسیدن قیمت زمین در نواحی شهركهای صنعتی خبر داد و گفت: هم اكنون قیمت زمین در شهركهای صنعتی فارس نزدیك به صفر است و مبلغی كه در حال حاضر صنعتگران می پردازند فقط مربوط به هزینه اجرای زیر ساخت ها است. 

وی همچنین از حمایت شركت شهرك های صنعتی از مخترعان، ایثارگران و شركت های تعاونی خبر داد و اضافه كرد: این دسته از افراد كه قصد شروع فعالیت در شهرك های صنعتی را دارند می توانند با ارائه گواهی ثبت اختراع، آگهی ثبت شركت تعاونی و برای آزادگان معرفی از ارگان مربوط به بخش تملك شركت مراجعه کنند. 

مدیر عامل شركت شهركهای صنعتی بر داشتن موانع برای دسترسی و تسهیل برای ورود به صنعت را یکی از اهداف شرکت دانست و ادامه داد: از این رو در هنگام آماده سازی شهرك های صنعتی ،استعلام هایی از قبیل اداره راه ،شهرداری ،دارایی،استعلام های بهداشتی و زیست محیطی، تملك زمین و غیره توسط شركت اخذ می شود تا متقاضیان ورود به صنعت، دغدغه ای برای گرفتن استعلام نداشته باشند. 

مهندس شكیبایی سرمایه گذاری در شهركهای صنعتی را مطمئن ترین راهكار توسعه ی صنعت دانست وتصریح کرد: در جامعه امروزی كه هزینه های جانبی مانند احداث راه دسترس، آبرسانی، برق رسانی، آسفالت و گرفتن انواع استعلام ها بسیار زیاد و موجب اتلاف وقت می‏شود سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی بهترین راهکار است. 

وی تملك زمین را یكی دیگر از تسهیلات شركت برای متقاضیان ورود به صنعت بر شمرد و گفت: یكی از دغدغه های هر صنعتگر گرفتن وام بانكی است كه این امر مستلزم گرو گذاشتن یك سند ملکی است که با توجه به اینكه تمام شهركها و نواحی صنعتی دارای سند مالكیت هستند، از این رو صنعتگر می تواند زمین تخصیصی شركت را به رهن بانك بگذارد و از تسهیلات استفاده کند. 

این مقام مسئول امكان تبادل راحت تولیدات داخل شهرك را از مزایای سرمایه گذاری در شهرك های صنعتی بر شمرد و گفت: امكان تبادل و خرید و فروش محصولات تولیدی در شهرك یكی از مزایای سرمایه گذاری در شهرك های صنعتی است.


 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹