پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۲
محمد عباسی

 

جان انساني از بزرگترين مواهب الهي است و حفظ آن نيز در شرايط عادي (بجز در امور جهادي و دفاعي) از مهم ترين واجبات است.

در مورخه ي 22/12/88 در نشريه ي محترم شماره 7 بيشاپور، مطلب حقير با عنوان «كار آن كرد كه تمام كرد» به استحضار مسئولين رسيد و ضمن برشمردن بعضي نواقص برون شهري نزديك شهر، در بند 2 آن مطلب آمده بود: « نرده گذاري يك طرفه ورودي بين سه راهي دريس (شيراز-كازرون-بوشهر) و ميدان جلوي دانشگاه آزاد كازرون (كه سمت ورود به شهر آن ميدان، خطرناك و ناقص است و بايد اصلاح شود) و يك طرفه ي بين همان دو ميدان به طرف كازرون در سمت گريز از مركز آن جاده (سمت راست آن) كه در خطرناك ترين نقطه ي پرتگاهي آن، بر روي كانال آب آبياري سوار است و اتفاقا هم انحنا دارد و هم ارتفاع و بدون اين كه جاده شانه ي مناسبي هم داشته باشد، خطر انحراف و پرت و سقوط از آن پرتگاه به داخل كانال آب آن غيرمحتمل نيست.» كه متعاقب آن خوشبختانه اداره ي محترم راه و ترابري، سريعا اقدام به نصب گارد ريل گالوانيزه اي در آن قوس نمودند كه جاي تشكر دارد و از آن زمان جلوي پاره اي از حوادث قطعي گرفته شد و يا خطرات تا حدودي كاهش يافت كه اثر ضربات متعدد روي آن گارد ريل ها، چند چيز را اثبات مي كند:

1- برخورد متعدد وسايل نقليه به آن و جلوگيري از سقوط بعضي از آن ها به حاشيه ي دره اي و رودخانه اي آن

2- آسيب ديدگي بسيار شديد و گاهي هم سطح شدن بعضي از قسمت هاي آن كه در نقطه ي اصلي انحنا قرار دارد.

حال با توجه به مورد اخير (شماره 2) ملاحظه مي شود كه به دليل ضعيف بودن آن گارد ريل و عدم تحمل ضربات شديد و متعدد وارده و از بين رفتن بخش حساسي از آن در حساس ترين نقطه ي قوسي آن جاده، زمينه ي مساعدي براي پرت شدن و انحراف وسايل نقليه ي سرعتي منحرف ايجاد شده و به عبارتي در حال حاضر «كَان لَم يَكُن» شده است. لذا ايجاب مي نمايد كه با توجه به حساسيت آن نقطه از نظر انحنا، ارتفاع، پرتگاهي بودن منطقه و تاريك بودن آن پيچ و آن مسير در شب كه قاعدتا مي بايست سراسر آن با لامپ هاي متعدد متوالي روشن باشد و حقير نيز دو سه بار موضوع را گوشزد نموده است و لازم است مسئولين درخصوص روشنايي آن حساس شوند و نيز توجه به صدمات متعدد وارده بر آن گارد ريل بسيار ضعيف موجود و آسيب پذيري بقاياي آن و فضاي باز بين دو قطعه از گارد ريل ها كه آن ها را از حالت زنجيري درآورده، لازم است كليه ي قسمت هاي آسيب ديده كه بيشترين صدمات به آن وارد شده است را بردارند و به جاي آن از نرده هاي محكم زرد رنگ شركتي از همان نوعي كه در دو طرف پل شاپور و يا در بعضي از جاده هاي كشور مانند جاده ي ياسوج و شهركرد ديده مي شود، استفاده نمود تا هميشگي و مقاوم و مطمئن باشد و اگر چنين درخواستي فعلا مقدور نيست، بخش هاي ضربه خورده را بردارند و ضمن نوسازي آن يا به //////////// نگه دارند. آن را مقاوم تر و خود گارد ريل ها را دو////// و يا به گونه اي فني تر تقويت نمايند.

 

شهر سبز – ش 62
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۴/۰۶/۰۶
اذان صبح
۰۵:۱۵:۲۵
طلوع افتاب
۰۶:۳۸:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۵:۱۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۰:۳۲
اذان مغرب
۱۹:۴۶:۵۱