|
جان انساني از بزرگترين مواهب الهي است و حفظ آن نيز در شرايط عادي (بجز در امور جهادي و دفاعي) از مهم ترين واجبات است.
در مورخه ي 22/12/88 در نشريه ي محترم شماره 7 بيشاپور، مطلب حقير با عنوان «كار آن كرد كه تمام كرد» به استحضار مسئولين رسيد و ضمن برشمردن بعضي نواقص برون شهري نزديك شهر، در بند 2 آن مطلب آمده بود: « نرده گذاري يك طرفه ورودي بين سه راهي دريس (شيراز-كازرون-بوشهر) و ميدان جلوي دانشگاه آزاد كازرون (كه سمت ورود به شهر آن ميدان، خطرناك و ناقص است و بايد اصلاح شود) و يك طرفه ي بين همان دو ميدان به طرف كازرون در سمت گريز از مركز آن جاده (سمت راست آن) كه در خطرناك ترين نقطه ي پرتگاهي آن، بر روي كانال آب آبياري سوار است و اتفاقا هم انحنا دارد و هم ارتفاع و بدون اين كه جاده شانه ي مناسبي هم داشته باشد، خطر انحراف و پرت و سقوط از آن پرتگاه به داخل كانال آب آن غيرمحتمل نيست.» كه متعاقب آن خوشبختانه اداره ي محترم راه و ترابري، سريعا اقدام به نصب گارد ريل گالوانيزه اي در آن قوس نمودند كه جاي تشكر دارد و از آن زمان جلوي پاره اي از حوادث قطعي گرفته شد و يا خطرات تا حدودي كاهش يافت كه اثر ضربات متعدد روي آن گارد ريل ها، چند چيز را اثبات مي كند:
1- برخورد متعدد وسايل نقليه به آن و جلوگيري از سقوط بعضي از آن ها به حاشيه ي دره اي و رودخانه اي آن
2- آسيب ديدگي بسيار شديد و گاهي هم سطح شدن بعضي از قسمت هاي آن كه در نقطه ي اصلي انحنا قرار دارد.
حال با توجه به مورد اخير (شماره 2) ملاحظه مي شود كه به دليل ضعيف بودن آن گارد ريل و عدم تحمل ضربات شديد و متعدد وارده و از بين رفتن بخش حساسي از آن در حساس ترين نقطه ي قوسي آن جاده، زمينه ي مساعدي براي پرت شدن و انحراف وسايل نقليه ي سرعتي منحرف ايجاد شده و به عبارتي در حال حاضر «كَان لَم يَكُن» شده است. لذا ايجاب مي نمايد كه با توجه به حساسيت آن نقطه از نظر انحنا، ارتفاع، پرتگاهي بودن منطقه و تاريك بودن آن پيچ و آن مسير در شب كه قاعدتا مي بايست سراسر آن با لامپ هاي متعدد متوالي روشن باشد و حقير نيز دو سه بار موضوع را گوشزد نموده است و لازم است مسئولين درخصوص روشنايي آن حساس شوند و نيز توجه به صدمات متعدد وارده بر آن گارد ريل بسيار ضعيف موجود و آسيب پذيري بقاياي آن و فضاي باز بين دو قطعه از گارد ريل ها كه آن ها را از حالت زنجيري درآورده، لازم است كليه ي قسمت هاي آسيب ديده كه بيشترين صدمات به آن وارد شده است را بردارند و به جاي آن از نرده هاي محكم زرد رنگ شركتي از همان نوعي كه در دو طرف پل شاپور و يا در بعضي از جاده هاي كشور مانند جاده ي ياسوج و شهركرد ديده مي شود، استفاده نمود تا هميشگي و مقاوم و مطمئن باشد و اگر چنين درخواستي فعلا مقدور نيست، بخش هاي ضربه خورده را بردارند و ضمن نوسازي آن يا به //////////// نگه دارند. آن را مقاوم تر و خود گارد ريل ها را دو////// و يا به گونه اي فني تر تقويت نمايند.