پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۳۰۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۶
امام جمعه كازرون:
حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌هاي نماز جمعه كازرون با اشاره به قتل‌هايي كه در بخش كنارتخته كازرون صورت گرفته است، اظهار داشت: شوراي تامين استان و شهرستان، شخص استاندار و فرماندار كازرون از لحاظ قانوني و شرعي مسئول هستند تا امنيت را به‌طور كامل در اين منطقه برقرار كنند.

به گزارش مركز فرهنگ و ارتباطات دفتر امام جمعه كازرون ، نماز جمعه اين هفته شهرستان با حضور گسترده مردم و به امامت ، امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمين حاج آقا خرسند اقامه گريد .

 

ايشان در ابتداي خطبه اول ضمن دعوت خود و ديگران به رعايت تقوي و پرهيزگاري افزودند :  اولين شرط براي بيان اوصاف متقين اين است كه انسان با تقوي بايد بداند كه خداوند احتياجي به عبادت و اطاعت او ندارد .

 

گناه انسان ضرر و زياني به خداوند نمي رساند بلكه ضرر و زيانش متوجه خود انسان است و اگر انسان تقوي پيشه كند به سود خودش است .

 

وي اولين خصوصيت اهل تقوي را راست گويي عنوان كرد و افزودند : قدرت بر تكلّم يكي از نعمت هاي خداوند متعال مي باشد و به واسطه زبان است كه انسان مي تواند وظايف خودش را انجام دهد .

 

امام جمعه كازرون با اشاره به آيه 8 و 9 سوره بلد خاطر نشان كرد : خداوند در اين آيه نعمت سخن گفتن را به انسان ياد آوري مي كند .

 

انسان با تقوي صحبت كردن و يا ساكت ماندن او از روي حساب است و بايد مراقب زبان خود باشد .

 

وي در پايان خطبه اول با اشاره به اينكه منطق انسان بايد راستگويي و صداقت در كلام باشد اذعان كرد : كم حرف زدن جزء توصيه هاي الهي است امّا در جايي كه بايد حق را گفت ، سكوت كردن عذاب الهي را به دنبال خواهد داشت .

 

ايشان در خطبه دوم افزود :  وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در جمع مردم مازندران اظهار داشت : معظم‌ له بصيرت را نياز اصلي جامعه خواندند .

 

بصيرت يعني آگاهي به زمان و اينكه انسان بداند كجا قرار گرفته و كجا مي‌خواهد برود .

 

حاج آقا خرسند ادامه داد : مقام معظم رهبري فرمودند كه بصيرت قطب‌نماي حركت درست در اوضاع پيچيده امروز است .

 

در سياست اگر بصيرت نباشد انسان حتي با نيت خوب هم ممكن است گمراه بشود و بصيرت براي شناخت هدف ، تشخيص دشمن و موانع و شناخت راه ‌هاي برطرف كردن موانع ضروري است.

 

اين مقام مسئول با اشاره به اينكه نخبگان سياسي بايد مراقب كار هاي خود باشند ، خاطرنشان كرد : ملاك ، اوضاع فعلي افراد است و نبايد به سابقه و بزرگي افراد نگاه كرد .

 

نماينده ولي فقيه در كازرون با اشاره به تجمع ضد انقلاب و منافقان در مقابل سازمان ملل گفت : اين نشانه بي‌راهه رفتن برخي از نخبگان سياسي كشور است كه عكس آنها در كنار عكس رئيس منافقان و پرچم شير و خورشيد در دست تجمع‌كنندگان است .

 

حاج آقا خرسند با اشاره به حوادث روز قدس خاطرنشان كرد : در اين روز عده‌اي خودفروخته به نظم عمومي خدشه وارد كردند و با شعارهاي استقلال ، آزادي ، جمهوري ايراني و نه غزه ، نه لبنان ، جانم فداي ايران ، نشان دادند كه با اسلام مشكل دارند .

 

وي افزود : عده‌اي از نخبگان سياسي نيز به جمع اين افراد رفته و با اينكه شعار آنها را مي‌شنيدند ، سكوت كردند و بيانيه‌اي را هم در اين مورد صادر نكردند .

 

 اين درحالي است كه همين افراد در حمايت از آن ادعاي دروغين مطرح شده بيانيه صادر كردند .

 

امام جمعه كازرون همچنين در ادامه با تبريك هفته نيروي انتظامي گفت : نيروي انتظامي بايد پناهگاه مردم باشد و تلاش كند تا روز به روز امنيت بيشتر در جامعه برقرار شود .

 

وي مهمترين فعاليت‌هاي نيروي انتظامي را سه اصل آگاهي ، پيشگيري و پيگيري برشمرد و افزود : امروز نيروي انتظامي از ارگان‌هايي است كه در ويترين نظام يعني فعاليت‌هاي آنها در معرض ديد مردم ، دوستان و دشمنان است .

 

ايشان با اشاره به نقش مردم در موفقيت‌هاي نيروي انتظامي ، تصريح كرد : اگر انتقاداتي از طرف مردم ديده مي‌شود به‌خاطر اين است كه نيروي انتظامي را از خودشان مي‌دانند .

 

برخورد با جرائم، اراذل و اوباش و تلاش براي كاهش سرقت از جمله كارهايي است كه بايد در اولويت قرار گيرد و البته دولت و مجلس بايد تمام تلاش خود را بكنند تا امكانات بيشتري در اختيار اين نيرو قرار گيرد كه همكاري قوه قضائيه را هم مي‌طلبد .

 

تشكيل نيروي انتظامي استقرار نظم و امنيت تأمين آسايش عمومي و فردي، نگهداري و پاسداري از دستاوردهاي نظام اسلامي است .

 

ايشان با اشاره به سالگرد شهادت امام صادق (ع) عنوان كرد :  با توجه به اينكه ما شيعيان اثني‌عشري افتخار داريم كه پيرو امام صادق (ع) هستيم ، احترام به آن حضرت ، احترام به دين و مذهب و تجليل از پيامبر (ص) و اهل بيت است .

 

امام جمعه كازرون در پايان خطبه دوم با تو گفت: با توجه به قتل‌هايي كه به صورت مسلحانه در شهر كنارتخته اتفاق افتاده از مسئولان استان و شهرستان در خواست نمود كه تلاش بيشتري براي ايجاد امنيت و مجازات عاملين اين فجايع داشته باشند .

 

وي در ادامه افزودند :  شوراي تأمين شهرستان و فرماندار و شوراي تأمين و شخص استاندار در اين مسئله مسئوليت شرعي و قانوني دارند كه با همكاري دستگاه هاي انتظامي و امنيتي آرامش را به اين منطقه برگردانند و قاتلين فراري هم هر چه زودتر دستگير و به اشد مجازات برسند .

 

ايشان در پايان ضمن گراميداشت ياد آيت اله سيد عبدالنبي نمازي از علماي گذشته كازرون ، از مردم جهت شركت در يادواره اين عالم ربّاني در شب شهادت امام صادق (ع) دعوت نمودند.

 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۷/۱۸
0
0
دیغ از یک کلمه در رابطه با سید حسین ! گویا ایشان اصلا در کازرون زندگی نمی کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۳۱
اذان صبح
۰۴:۳۶:۱۴
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۳۸
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۵۲:۲۶
اذان مغرب
۲۰:۱۰:۰۳