پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۳۰۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۵
امام جمعه موقت كازرون:
حجه الاسلام صحرایی گفت : ما بايد به امور حتمي و واقعي پرداخته و مسائل را رصد و تحليل كنيم. وي اذعان كرد: بايد با دوري جستن از شايعه سازان كاري كنيم كه به حفظ وحدت ضربه وارد نشود. مدير حوزه علميه كازرون خاطرنشان كرد: امروز بزرگ‌ترين بلا براي مسلمانان و جهان اسلام وهابيون هستند.
خبرگزاري فارس: امام جمعه موقت كازرون گفت: وحدت با دشمناني كه دوست‌نما هستند، معنايي ندارد.

به گزارش خبرگزاري فارس از كازرون، حجت‌الاسلام محمود صحرايي در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز كازرون با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري مبني‌بر تكيه كردن بر وحدت اظهار داشت: معني وحدت اين نيست كه به ‌خاطر حفظ آن از عدالت بگذريم.

وي افزود: كساني كه آشوب‌ به ‌پا كردند و قصد پايمال كردن خون شهدا را داشتند، بايد با عدالت با آنها برخورد شود.

صحرايي اضافه كرد: ما بايد به امور حتمي و واقعي پرداخته و مسائل را رصد و تحليل كنيم.

وي اذعان كرد: بايد با دوري جستن از شايعه سازان كاري كنيم كه به حفظ وحدت ضربه وارد نشود.

مدير حوزه علميه كازرون خاطرنشان كرد: امروز بزرگ‌ترين بلا براي مسلمانان و جهان اسلام وهابيون هستند.

صحرايي اضافه كرد: وهابيون كه شيعه‌ها و قشر عظيمي از اهل تسنن را به‌جرم حب اهل بيت(ع) كافر مي‌دانند، اسلام را خشن و طالباني معرفي كرده كه اين مانعي براي پيشرفت اسلام است.

وي با گراميداشت روز سالمند گفت: در روايات ما آمده است كه حضور يك سالمند در خانه نشانه بركت است و عامل نزول رحمت معرفي شده اما متاسفانه متاثر از فرهنگ غرب امروز در برخي خانواده‌ها با سالمندان برخورد نامناسبي صورت مي‌گيرد.

صحرايي اذعان كرد: اين فرهنگ كه برخي افراد به‌خاطر برخي توهمات و رفا‌ه‌طلبي سالمندان را از خانه بيرون كرده و به خانه سالمندان برده، قرآني نيست و متاثر از فرهنگ غربي است.

امام جمعه موقت كازرون با اشاره به سالروز هجرت حضرت امام از نجف به پاريس گفت: در 14 سالي كه امام در نجف بود به تدريس نظام حكومتي ولايت فقيه پرداخت و اين فرصت مناسبي براي تربيت افراد انقلابي و تشكيل حكومت اسلامي بود.

صحرايي در خطبه اول نماز جمعه امروز كازرون، پندآموزي، شفا بخشي، هدايت‌گري و رحمت بودن را از خصوصيات قرآن عنوان كرد و افزود: كسي كه بيشترين انس را با قرآن داشته باشد، قلبش نرم‌تر و پندپذيري او بيشتر است.

وي اضافه كرد: قرآن راهنمايي است كه انسان‌ها را رها نمي‌كند و او را به مقصد كه همان لقاي پروردگار است را هنمايي كرده و مي‌رساند.

مدير حوزه علميه كازرون خاطرنشان كرد: قرآن كتابي است كه براي هدايت روح و روان انسان نازل شده و روح و روان انسان را به آن جايگاه خليفةاللهي كه خداوند براي او در نظر گرفته مي‌رساند.

صحرايي با اشاره به اينكه قرآن بيشترين تجلي اسما‌الحسني الهي را در خود گنجانيده و از بالاترين ظرفيت‌ها برخوردار است، خاطرنشان كرد: كبر، خودبيني و خود بزرگ‌بيني با الحمدلله شفا مي‌يابد.

امام جمعه موقت كازرون با اشاره به اينكه توجه به الحمدلله موجب اخلاص مي‌شود، تصريح كرد: بدبيني به خدا و نااميدي از رحمت او به‌وسيله بسم‌الله الرحمن الرحيم برطرف مي‌شود.

صحرايي افزود: سرچشمه تمام گناهان و خطاها حب دنيا است اما اسلام با دنيا داري مشروع مخالف نيست.

وي اضافه كرد: با توجه به اينكه قرآن بزرگ‌ترين هديه الهي براي هدايت است، بنابراين بايد خود را به قرآن عرضه كنيم.
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۱۳
0
0
آقای صحرایی! چرا راه دور برویم؟! من به عنوان یک نفر که خطبه های شما را گوش می دهد دوست دارم بدانم منظور شما از وحدت, دقیقا با چه کسانی است؟ آیا وحدت فقط با همفکران است یا با منتقدان هم باید وحدت داشت؟! وحدت با همفکران که نیاز به گفتن ندارد! راه دور نمی رویم! بیایید درباره کازرون حرف بزنیم! شما در کازرون وحدت با چه گروه هایی را مفید می دانید؟ آیا شما به عنوان امام جمعه موقت کازرون و مدیر حوزه علمیه تاکنون به دنبال وحدت با منتقدان خودتان رفته اید؟ یا شما محور وحدتید و دیگران باید به دنبال وحدت با شما باشند؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۳۰
اذان صبح
۰۴:۳۶:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۷
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۵
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۴۹
اذان مغرب
۲۰:۰۹:۲۴