پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۳
از مدتها قبل آب شرب روستاها آلوده به گل، جلبك و ساير مواد غير طبيعي است كه با وجود اعلام به مسوولان هنوز اقدام موثري صورت نگرفته است . يكي از اهالي روستاي تنگ چوگان كازرون به خبرنگار ايرنا گفت : مدتي است كه آب شرب اين روستا آلوده شده و طعم آب نيز تغيير كرده است.
برخي روستاييان شهرستان كازرون در استان فارس گفتند : آب شرب آلوده وضعيت بهداشتي خانواده ها را تهديد مي كند و مسوولان بايد چاره اي اساسي بينديشند .اين افراد اظهارداشتند : از مدتها قبل آب شرب روستاها آلوده به گل، جلبك و ساير مواد غير طبيعي است كه با وجود اعلام به مسوولان هنوز اقدام موثري صورت نگرفته است . يكي از اهالي روستاي تنگ چوگان كازرون به خبرنگار ايرنا گفت : مدتي است كه آب شرب اين روستا آلوده شده و طعم آب نيز تغيير كرده است .وي افزود : تا آنجايي كه امكان داشته باشد براي آب شرب از آبهاي معدني استفاده مي كنيم اما اين امكان براي همه روستاييان وجود ندارد .يكي از اهالي روستاي دريس كازرون نيز گفت: آبي كه از لوله هاي منازل خارج مي شودتوام با گل و لاي و بودار است،شوراي روستاآب شرب منطقه رابراي نمونه به حضور مسوولان برده اند اما تاكنون اقدامي انجام نشده است .وي افزود: مسوولان بهداشتي منطقه ب همردم نسبت به آلودگي آب و علايم بيمار يها هشدار داده اند، اما مردم چاره اي جز مصرف اين آب ندارند .
مسوول بهداشت محيط كازرون گفت : آلودگي آب اين روستاها بدليل پايين رفتن آب چشمه ساسان كه تامين كننده آب روستاهاي اين منطقه است .خسرو شريف زاده افزود: بدليل خشكسالي، كمبود آب، رشد جلبك و ساير مواد در اين محدوده آبي هرچه از تابستان بگذرد اين وضعيت تشديد خواهد شد و تنها با استفاده از كلر مي توان مختصري از آلودگي آن كاست .وي اظهار داشت : باتوجه به اينكه در مسير انتقال آب روستاها واحدهاي صنعتي و كارخانه هاي يخسازي وجود دارد، به تمام واحدها اخطار شده كه استفاده از اين آب ممنوع است و تا رفع آلودگي براي تامين آب سالم از منبع آب استفاده كنند، در غير اينصورت اين واحدها با حكم دادستاني تعطيل خواهند شد.
معاون بهره برداري آبفاي روستايي فارس هم گفت : آب چشمه ساسان ، آب شرب شهرهاي بوشهر و كازرون و روستاهاي مسير انتقال را پوشش مي دهد .محسن مصلح افزود : آلودگي آب روستاهاي كازرون و چشمه ساسان به آبفاي روستايي گزارش شده ونمونه هاي اين آب جهت آزمايش و تعيين ميزان آلودگي به آزمايشگاه هاي دانشگاه شيراز ارسال شده است .وي اظهار قابل UV داشت: برخي آلودگي ها با كلر زني و استفاده از لامپهاي كنترل است و پس از اعلام نتيجه آزمايش در مورد آب اين مناطق تصميم گيري مي شود .از سوي ديگر روز گذشته رييس دانشگاه علوم پزشكي شيراز نسبت به پيشگيري از بيماري وبا در فارس هشدار داده است و گفته است اين دانشگاه نظارت خود را بر مراكز تهيه، توزيع و فروش مواد غذايي بيشتر كرده است .دكترمحمد هادي ايمانيه گفت: باتوجه به اينكه وبااز طريق آب آلوده، سبزي ها و ميوه ها انتقال مي يابد، مردم بايد در مورد عدم آلودگي آنها دقت بيشتري داشته باشند .وي افزود: مردم بايد نسبت به سالم بودن آب آشاميدني هشيار باشند و از آب هاي جاري و آبهاي آلوده استفاده نكنند .وي ادامه داد : افراد بايد در صورت برخورد با موارد مشكوك پيرامون آبها و تخلف ، در خصوص مواد غذايي ، موارد را با شماره تلفنهاي 2354731 و 2122443 به مسوولان اطلاع دهند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳