پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۹۱۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۳
يك سال از راه‌اندازي پایگاه اینترنتی كازرون نما در سال نوآوری و شکوفایی مي‌گذرد گرچه این پایگاه راه‌هاي نپيموده‌ي بسياری را در پیش پای خود دارد اما در همین مدت کوتاه موارد متعددی را مي‌توان نام برد كه كازرون نما در پيمودن آنها رتبه‌ي اول را به خود اختصاص داده است. ما در این یادداشت به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم:
 
1. کازرون نما؛ قاطعانه این ادعا را دارد که از ابتدای انقلاب تاکنون اولین مجموعه‌ایست که توانسته است ضمن حفظ اصول خود بدون اهمیت دادن به گرایش‌های سیاسی همشهریان عزیز؛ مقالات و نظرات آنها را در سطح قابل توجهی در جهت رشد و پیشرفت شهرستان منعکس کند. این مهم البته جز با بی‌توجهی به مباحث جناحی و اولویت دادن به مشکلات اصلی شهرستان محقق نمی‌شد.
 
2. ایجاد تعامل مثبت با اکثر نشریات شهرستان که هر کدام از آنها بازتابنده‌ی سلایق بخشی از همشهریان عزیز هستند.
 
3. کازرون نما؛ اولین تارنمایی است که توانسته است نگاه جامعی به موضوعات مربوط به کازرون داشته باشد.
 
4. کازرون نما؛ تنها مرکزی است که به راه‌اندازی بانک اطلاعات شهدا، علما، متخصصین، هنرمندان، شعرا، نویسندگان، انقلابیون و... روی آورده است. راه‌اندازی این بانک نه تنها در شهرستان بی‌سابقه بوده بلکه حتی در سایر شهرستان‌های کشور نیز سابقه‌ی چنین اقدامی را به شکل موجود سراغ نداریم.  البته بانک شخصیت‌های کازرون نما تا تکمیل اطلاعات خود و رسیدن به نقطه‌ی ایده‌آل فاصله‌ی بسیاری دارد اما در این راستا گام‌های مفیدی نیز برداشته شده است.
 
5. کازرون نما برای اولین بار در تاریخ کازرون امکان گفتگوی بی‌پرده با بخشی از مهم‌ترین مسئولان شهرستان را فراهم آورد. راه اندازی بخشی با عنوان میهمان کازرون نما و دعوت از برخی مسئولان شهرستان برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های محترمانه اما صریح و بی‌پرده‌ی مردم یکی دیگر از دستاوردهای کازرون نماست. آقایان یوسفی (رییس دانشگاه آزاد اسلامی)، صالح‌پور (فرماندار کازرون)، مرحمتی (رییس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی)، محمدی (رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)، خانبازی (رییس سازمان محیط زیست) و رضازاده (رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران) از جمله مسئولانی بودند که تاکنون به پرسش‌های صریح کاربران پاسخ گفته‌اند.
 
بخش میهمان کازرون نما مدتی است که با رکود مواجه شده است که انشاءالله برطرف خواهد شد. البته اعتراف می‌کنیم که پاسخ‌گویی به برخی از این پرسش‌های بی‌پرده کار آسانی نبود اما اکثر مسئولان نامبرده با رویی گشاده به پرسش‌ها پاسخ گفتند که مجدداً از همکاری آنها ممنونیم.
 
6. کازرون نما؛ تنها مجموعه‌ای است که تلاش کرده است تا ارتباط مناسبی بین طلاب و روحانیون کازرونی با سایر همشهریان عزیز را در فضای اینترنت فراهم آورده از این رهگذر هم گامی در جهت حفظ ارتباط این عزیزان با زادگاه خویش بردارد و هم در حد توان خود وظیفه‌ی خویش را نسبت به اسلام و ترویج معارف آن ادا کند.
 
7. کازرون نما؛ تنها تارنمایی است که در بخش پیوندهای خود، اطلاعات مربوط به سایت‌ها و وبلاگ‌های کازرونی را به صورت موضوعی دسته بندی کرده است تا از این طریق هر یک از همشهریان عزیز بتوانند ضمن اطلاع از تنوع تارنماهای کازرونی و کم و کیف آنها به راحتی و با یک کلیک به آن تارنماها منتقل شوند.
 
8. کازرون نما؛ همچنین ضمن رعایت حقوق وبلاگ نویسان کازرونی این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است تا آنها را از نام آخرین وبلاگ‌های به روز شده و عنوان آخرین مطالب آنها مطلع کرده و کاربران سایت بتوانند با یک کلیک به وبلاگ‌های به روز شده منتقل شده، مطالب آنها را بخوانند و اگر نظر، پیشنهاد و یا انتقادی داشتند در همانجا مطرح کنند.
 
9. کازرون‌نما؛ تنها تارنمایی است که بخشی را به عنوان معرفی مراکز، اماکن و گروه‌های موجود در شهرستان اختصاص داده است تا از این طریق اطلاعات مربوط به آنها را به همشهریان عزیز ارائه کند. البته طراحی این بخش ناقص بوده و انشاءالله در آینده امکانات موجود در قسمت بانک شخصیت‌ها (از قبیل متن، عکس، فیلم، صدا، ترتیب الفبایی و...) به آن اضافه خواهد شد.
 
10. جنبه‌ی خبری کازرون نما امتداد فعالیت وبلاگ شهرسلمان با نگاه و گستره‌ای وسیع‌تر است. با این تحلیل می‌توان گفت که با توجه به فعالیت دو ساله‌ی شهرسلمان از تابستان 1385 تا تابستان 1387 مجموعه‌ی خبرنگاران کازرون نما اولین مجموعه‌ی فعال خبری کازرون در عرصه‌ی اینترنت هستند. این مجموعه در کنار نقل اخبار سایر پایگاه‌های اینترنتی منطقه‌ای و کشوری درباره‌ی کازرون خود نیز خبرهای مؤثر بسیاری را تولید و منتشر کرده‌‌اند. اخبار تولیدی کازرون نما همواره جزو پربازدیدترین مطالب سایت بوده و آثار آنها در فضای رسانه‌ای شهرستان و در برخی موارد در فضای کشور یا برخی از استان‌های خاص مثل بوشهر غیرقابل انکار است. (البته این به معنای لزوم تلاش بیشتر و به روزتر در این عرصه نیست)
 
نکته‌ی دیگر آنکه نباید تصور شود که جمع‌آوری و نقل اخبار کازرون از سایر پایگاه‌های اینترنتی منطقه‌ای و کشوری و انتشار آنها در کازرون نما، کار ساده و آسانی بوده است. افرادی که با فعالیت‌های رسانه‌ای آشنا هستند می‌دانند که جمع‌آوری همین اخبار نیز مستلزم صرف وقت، هزینه و جستجوی فراوان است و این در حالی است که تمام همکاران کازرون نما این فعالیت‌ها را در کنار انجام وظایف و مشغله‌های شغلی و تحصیلی خویش به صورت افتخاری و با هزینه‌ی شخصی (اعم از هزینه‌های مربوط به رایانه، تلفن، کارت اینترنت و...) انجام می‌دهند!
 
11. بخش قابل توجهی از مقالات، تحلیل‌ها، مصاحبه‌ها و گزارش‌های منتشر شده در این سایت اختصاصی کازرون نما بوده و پیش از آن در جای دیگری منتشر نشده اند. کازرون نما در تولید این حجم از مطالب رتبه‌ی اول را در بین تارنماهای کازرونی به خود اختصاص داده است.
 
12. کازرون نما؛ اولین تارنمای کازرونی بود که توانست با راه‌اندازی بخش نگارخانه‌ی خود و جلب همکاری برخی از عکاسان توانای شهرستان به ارائه‌ی گزارش‌های زیبای تصویری از مراسم‌های مختلف و موضوعات متنوع مرتبط با کازرون بپردازد. برخی از این گزارش‌ها مثل سوختن لاک‌پشت‌های دریاچه‌ی پریشان انعکاس کشوری بلکه جهانی یافت.
 
13. کازرون نما؛ اولین تارنمایی است که تلاش کرده است تا در بخش «کتابخانه کازرون نما» به معرفی کتاب‌ها و نرم‌افزارهایی بپردازد که یا نویسندگان و تهیه کنندگان آنها کازرونی هستند و یا موضوع آن آثار ارتباطی با شهرستان کازرون دارد.
 
14. کازرون نما؛ توانست برای اولین بار نخستین همایش تارنماهای کازرونی را با عنوان تارنمای سبز در نوروز 1388 برگزار کند.
 
***
 

در پایان تذکر این نکته را لازم می‌دانیم که استمرار حرکت رو به جلوی این سایت جز با همکاری تمامی دلسوزان شهرستان و تمرین تحمل سلایق مختلف ممکن نخواهد بود. اینکه ما تنها نقش یک منتقد یا معترض را بازی کنیم و از حداقل‌های همکاری مثل نگارش مقاله نیز دریغ ورزیم چه سودی برای شهرستان خواهد داشت؟! ما دستان یاری شما برای همفکری و همکاری در رشد و پیشرفت معنوی و مادی کازرون را به گرمی می‌فشریم.

 
 

 

نویسنده: کازرون نما
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۶/۲۵
0
0
حق نگهدار شما. انشاالله این روند همچنان ادامه داشته باشه. من که به نوبه خود در خدمت شما عزیزان هستم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۶/۲۶
0
0
سلام
و خسته نباشید این پست را تازه دیدم و الا منم اولین نفری بودم که پیغام تبریک و خسته نباشید برایتان می گذاشتم واقعاً که نگهداری سایت آن هم با این ویژگی ها و مشخصات خیلی سخت است و آرزوی موفقیت و بهروزی را دارم برای برادران صنعتی و تمامی دست اندرکاران کازرون نما
بدون اغراق باید بگویم که کلیه ی خبر های داغ شهرستان را بوسیله ی کازرون نما دنبال می کنم و بروز شدن بسیاری از وبلاگ های دوستان همشهری و در پایان می گویم خدا قوت
بهادر ریاضی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۲
0
0
خسته نباشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۶
0
0
خسته نباشيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۴
0
0
بسیار عالیست ولی ما هنوز نمی دونیم با کی طرفیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۷
0
0
به نظر بنده اگه در قسمت شخصیت ها نامی هم از قاریان می شد بد نبود.
من جمله اقایان خضری- تقی پور- خورشید سوار- مبصری-و.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۷
0
0
با سلام بنده واقعا متاسفم که پس از راه اندازی یک سال و اندیی از سایت کازرون نما هنوز هیچ مطلبی راجع به دارالقران مرکزی نوشته نشده با وجود اینکه این مرکز در سالهای 73 تا 79 جزء برترین مراکز قرانی استان بوده.
بنده این بی توجهی را در دو مورد خلاصه می کنم یا اقایان نمی خواهند از ان سالهای خوش چیزی در ذهن مردم بماند یا اصلا اطلاع نداشته اند که همچین مرکزی موجود بوده.
شق دوم مساله کاملا منتفی است چون خاطرات طلایی ان دوران هنوز در ذهن نوجوانان شهر می باشد.
می ماند شق اول که این مورد یا از روی عمد است یا غیر عمدی اگر عمدا این کار را می کنند که انشاءالله خداوند انها را هدایت کند واگر این کار غیر عمدی است پس کی می خواهند سر عقل بیایند.
amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۶
0
0
سلام
از سایت شما دیدن کردم هر چند می توان آنرا به یک مرجع کازرون شناسی در زمینه های متعدد تبدیل کرد اما جای تشکر و قدردانی برای زحمات شما دارد.
از طرفی بد نیست برای کسانی که ایمیل خود را برای شما می فرستند اخبار جدید را برایشان ارسال نمایید.
با سپاس فراوان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹