پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۹۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۷
دین »
خداوند متعال در قرآن مجيد از موجودات مهم‌تري نام برده است كه علي‌رغم آنكه وجود دارند اما به صورت معمول از نگاه ما پنهان هستند! شياطين و ملائك از جمله‌ي اين حقايق‌اند كه البته وجود آنها تأثير غيرقابل انكاري در زندگي ما دارد. اگر ما آنها را نمي‌بينيم يا صدايشان را نمي‌شنويم؛ ضعف از گيرندگي ماست.

رضا صنعتی : در همين ‌جايي كه من و شما نشسته، ايستاده و يا خوابيده‌ايم موجودات و تصاويري وجود دارند كه نمي‌بينيم و صداهايي است كه نمي‌شنويم!

شايد بگوييد اين ديگر چه ادعاي پوچ و بي‌معنايي است؟!

مي‌گويم: مگر جز اين است كه اگر در همين‌جا تلويزيون يا راديويي را باز كنيد بسياري از همين تصاوير و صداها را مي‌بينيد و مي‌شنويد؟! مگر جز اين است كه هرچه آنتن تلويزيون شما قوي‌تر باشد تعداد شبكه‌هاي بيشتري را مشاهده خواهيد كرد؟ مگر جز اين است كه هرچه گيرندگي راديوي شما قوي‌تر باشد امواج بيشتري را خواهيد شنيد؟

آيا شما بدون اين گيرنده‌هاي صوتي و تصويري مي‌توانستيد اين همه صدا و تصوير را ببينيد يا بشنويد؟! آيا وقتي از اين گيرنده‌ها استفاده نمي‌كرديد انكار وجود اين صداها و تصاوير كار خردمندانه يا روشنفكرانه‌اي بود؟!

خداوند متعال در قرآن مجيد از موجودات مهم‌تري نام برده است كه علي‌رغم آنكه وجود دارند اما به صورت معمول از نگاه ما پنهان هستند! شياطين و ملائك از جمله‌ي اين حقايق‌اند كه البته وجود آنها تأثير غيرقابل انكاري در زندگي ما دارد. اگر ما آنها را نمي‌بينيم يا صدايشان را نمي‌شنويم؛ ضعف از گيرندگي ماست.

آري! اگر ما به اين حقيقت يقين داشته باشيم كه علاوه بر آنكه خداوند همه جا ناظر بر اعمال و رفتار ماست، دو فرشته‌ را نيز مأمور كرده كه در همه حال با ما بوده و اعمال نيك و بدمان را ثبت كنند(1) آيا در آن صورت نظارت بيشتري بر رفتار خويش نخواهيم داشت؟ آيا اگر يقين داشته باشيم كه  فرشتگان الهي در بسياري از عبادات ما را همراهي و تشويق مي‌كنند در آن صورت لذت بيشتري از عبادات خود نخواهيم برد؟

آيا اگر يقين داشته باشيم كه شياطيني از جن وجود دارند(2) كه با وسوسه‌هاي خويش(3) و ايجاد آرزوها و وعده‌هاي فريبنده(4) و با زينت دادن گناه(5) ما را به انجام آن امر يا دعوت مي‌كنند(6) يا به ايجاد نزاع و درگيري مي‌كشانند(7) و يا ما را دچار ترس(8)، فراموشي و غفلت از ياد خدا مي‌كند(9) در آن صورت تسلط بر اميال و هواهاي نفساني برايمان راحت‌تر نخواهد بود؟

خداوندا! به ما توفيق درك حقايقت هستي را عنايت فرما!

  

پي‌نوشت:

1. سوره ق، آيات 17 و 18.

2. علاوه بر برخي انسان‌هاي شيطان صفت.

3. اعراف: 20 و 200، طه: 120، مؤمنون: 97، نور: 21، فصلت: 36.

4. نساء: 120، اسراء: 64، محمد: 25.

5. آل عمران: 14، انعام: 43، انفال: 48، نحل: 63، نمل: 24، عنكبوت: 38، محمد: 25.

6. بقره: 268، ابراهيم: 22، نور: 21، مائده: 90.

7. اسراء: 53، مائده: 91، انعام: 121، يوسف: 100، حج: 3، قصص: 15.

8.  آل عمران: 175.

9. يوسف: 42، كهف: 63، انعام: 68، مجادله: 19.

 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۶/۲۳
0
0
سلام
بسيار زيبا وقابل استفاده بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳