پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۲
دین »
رئيس كميته امداد كازرون خبر داد
رئيس كميته امداد امام خميني (ره) شهرستان كازرون گفت: در راستاي جمع‌آوري زكات، شهرستان كازرون نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهي داشته است. محمدحسن محمدي اظهار داشت: در سال جاري با توجه به خشكسالي مبلغي معادل 5 ميليارد و 500 ميليون و 500 هزار ريال زكات در اين شهرستان جمع‌آوري شده است.

خبرگزاري فارس: رئيس كميته امداد امام خميني (ره) شهرستان كازرون گفت: در راستاي جمع‌آوري زكات، شهرستان كازرون نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهي داشته است.
محمدحسن محمدي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در كازرون اظهار داشت: در سال جاري با توجه به خشكسالي مبلغي معادل 5 ميليارد و 500 ميليون و 500 هزار ريال زكات در اين شهرستان جمع‌آوري شده است.
وي افزود: اين مبلغ در زمينه زكات عام از جمله كمك به نيازمندان شهر و روستا و زكات خاص براي طرح‌هاي عام‌المنفعه مصرف مي‌شود.
رئيس كميته امداد كازرون از وجود 23 عامل زكات در روستاهاي اين شهر خبر داد و تصريح كرد: در سال جاري در مجموع 21 طرح عام‌المنفعه شامل احداث و تعمير مسجد و حسينيه، احداث مجتمع فرهنگي و مذهبي، خانه عالم، طرح روشنايي، تسطيح و آسفالت معابر روستا، ساخت غسال‌خانه و سردخانه روستا اجرا شده است.
محمدي با اشاره به مشاركت خوب و مطلوب مردم و خيران شهرستان كازرون در امر صدقات خاطرنشان كرد: كمك خيران و مردم دو جنبه معنوي دارد.
وي افزود: مردم مسلمان هستند و حس انسان‌دوستي دارند و اين سنت‌هاي اسلامي كه توسط كميته امداد زنده مي‌شود و همين كه مردم را به حسي وادار مي‌كند كه به هم‌نوع خود كمك كنند، چيز ارزشمندي است.
اين مقام مسئول ضمن مهم دانستن نقش و كمك مردم در صدقات و خيرات گفت: اين درآمدها در سرفصل‌هاي مختلف از جمله كمك به ساخت و تعمير منازل مسكوني مددجويان، تهيه جهيزيه براي دختران واجد شرايط ازدواج، كمك به دانشجويان و دانش‌آموزان زير پوشش اين كميته و كمك به درمان مددجويان زير پوشش و ... مصرف مي‌شود.
محمدي در مورد جمع‌آوري زكات فطريه خاطرنشان كرد: مقرر شده توسط كميته امداد اين شهر و با هماهنگي امام جمعه شهرستان كازرون، زكات فطريه جمع‌آوري شود و در اختيار امام جمعه براي شناسايي افراد قرار گيرد و توسط كميته امداد پرداخت شود.
وي افزود: در همين راستا در روستاهاي تابعه مقرر شده كه توسط ائمه جماعت، معتمدان محل و هيئت امناي مساجد زكات فطريه مردم جمع‌آوري و بعد از شمارش و صورت مجلس، توسط خودشان بين نيازمندان روستا توزيع شود.
رئيس كميته امداد شهرستان كازرون اذعان كرد: براي تشويق افراد، توسط كميته امداد هر مقدار زكات كه جمع‌آوري كنند، مقدار 10 درصد به آنها براي پرداخت به محرومان پرداخت مي‌شود.
محمدي اضافه كرد: در عيد فطر امسال مقرر شده صندوق‌هاي كمك، به محل برگزاري نماز عيد فطر برده شود و با تيليغات دفتر امام جمعه، عوامل كميته امام خميني اين شهرستان كمك‌ها را جمع‌آوري كنند.
وي تصريح كرد: بعد از جمع‌آوري، شمارش و صورت مجلس، پول به ‌حساب كميته امداد واريز مي‌شود و هركس كه نيازمند باشد از آن استفاده مي‌كند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸