پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۸۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۳
امام جمعه كازرون :
من متأسفم كه امروز برخي از افراد كه سابقه درخشاني داشته ، حرف هايي مي زنند كه آمريكا و دشمنان شاد مي شوند و اين ها معلوم است كه راه به جايي نخواهند برد و اشتباه مي كنند . خرسند ادامه داد : اين صحبت ها نتيجه پيروي نكردن از ولايت فقيه است و خيانت به مردم مي باشد
به گزارش خبرنگار كازرون نما ؛ نماز جمعه اين هفته شهرستان كازرون با حضور مردم روزه دار شهرستان و به امامت حجت الاسلام و المسلمين محمد خرسند در مصلي نماز جمعه اقامه گرديد .
 
ايشان در خطبه اول خود و بعد ديگران را به تقوا و پرهيزگاري دعوت نمود  .
 
و در ادامه خطبه اول افزود : با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان فرمود ماه رمضان ماه عبادت بندگي خدا و ماهي است كه به فرموده پيامبر ماه بركت و رحمت و مغفرت است
 
وي در ادامه افزود :در اين ماه عزيز روزه كه كه يكي از الطاف بزرگ الهي است بر بندگان واجب شده است تا اينكه انسان بتواند جز متقين شود و تقوي كسب نمايد و فلسفه روزه و انگيزه و وجوب آن كسب تقوي مي باشد .
 

امام جمعه كازرون با اشاره به اينكه در قرآن حدود 241 مرتبه از تقوي سخن به ميان آمده گفت : اين واژه داراي جايگاه ويژه اي در ميان عبارات قرآن مي باشد و خداوند چكيده و خلاصه دعوت انبيا را تقوي  مي داند

وي در ادامه افزود : ماه رمضان ماه استغفار و توبه است و الآن با توجه به خشكسالي هاي اخير وقت آن رسيده كه از گناه دوري كرده و توبه نماييم چون استغفار موجب نزولو رحمت الهي مي شود
 
نماينده ولي فقيه در كازرون اذعان كرد : ماه رمضان فرصتي است كه انسان به ياد فقرا و محرومين بيفتد چون آنها هم مثل ديگران مي باشند ولي در امتحان الهي دچار فقر شده اند .  
 
خرسند تصريع كرد : ماه رمضان ماه مهماني خداست و مهماني خدا با ليله القدر و نزول قرآن است و مردم بايد در اين ماه علاوه بر قرائت قرآن به تفسيرآن آشنا شوند و معارف قرآن را ياد  بگيرند .
 
وي در پايان خطبه اول گفت : ما بايد در اين ماه نسبت به زيردستان همسر ، فرزندان . كساني كه نان خور ما هستند خوش رفتار باشيم و صله ارحام را فراموش نكنيم كه صله ارحام موجب بركت در مال انسان و طول عمر انسان مي شود .
 
ايشان در خطبه دوم اضافه كرد : حفظ نظام و امنيت و آرامش جامعه از اوجب واجبات است .
 
خرسند در اولين خطبه ماه مبارك رمضان با اشاره به اعترافات متهمان اغتشاشات اخير اظهار داشت : گر چه بعضي دشمنان و دوستان اين افراد مي گويند اين اعترافات به دليل شكنجه بوده و مشروعيت ندارد اما باز هم حتي اگر اين صحبت ها اگر به دليل شكنجه باشد جاي سوال دارد چون اين افراد اشخاص عادي نبودند و با اين حرف ها نمي توان از واقعيت ها فرار كرد .
 
وي افزود : من متأسفم كه امروز برخي از افراد كه سابقه درخشاني داشته ، حرف هايي مي زنند كه آمريكا و دشمنان شاد مي شوند و اين ها معلوم است كه راه به جايي نخواهند برد و اشتباه مي كنند .
 

خرسند ادامه داد : اين صحبت ها نتيجه پيروي نكردن از ولايت فقيه است و خيانت به مردم مي باشد

امام جمعه كازرون خاطر نشان كرد : هنوز مسببين اين اغتشاشات بيرون نشسته اند و بيانيه صادر مي كنند . لذا قوه قضاييه بايد با اين افراد برخورد قاطع و آنها را مجازات نمايد .
 
وي اضافه كرد : كساني كه از ولايت فقيه بريده شوند حتماً زير بار رژيم آمريكايي خواهند رفت همچنان كه كساني كه ولايت علي (ع) نپذيرفتند زير بار ظلم معاويه رفتند .
 
خطيب جمعه كازرون با اشاره به بحث رأي اعتماد مجلس به وزراي پيشنهادي كابيه دهم افزود : دولت و مجلس بايد با حفظ هوشياري و آرامش كامل اين امر را پيگيري كنند چون دشمن در ادامه جنگ رواني خود مي خواهد به جامعه القا كند بين مجلس و دولت اختلاف نظر شديدي است
 
وي اضافه كرد : از لحاظ قانون رييس جمهور وزير معرفي مي كند و مجلس نيز بايد صلاحيت وزرا برايش احزاز شود تا رأي اعتماد دهد كه البته با توجه به گمنام بودن برخي افراد پيشنهادي كار مجلس دشوار تر خواهد شد و البته بايد بدانيم اگر چند وزير هم رأي نياورند اين به معناي تقابل دولت و مجلس نيست و اختلاف نظر امري طبيعي است .
 

خرسند ضمن تبريك به مناسبت هفته دولت اذعان كرد تمام دولت ها بعد از انقلاب فعاليت هاو خدمات زيادي داشته اند به ويژه دولت نهم زيرا در اين دولت سرعت خدمت رساني بيشتر ، فاصله طبقاتي بين مردم و

مسئولان نيز كمتر شده وهمچنين سفر هاي استاني كه در دولت هاي قبل هر چهار ماه يكبار صورت مي گرفت در اين دولت هر بيست روز يكبار بود .
 
وي از امتيازهاي دولت نهم حركت در راه ولايت فقيه ، استكبار ستيزي و دفاع از حقوق ملت ايران و ملت هاي مظلوم در مجامع بين المللي عنوان و تصريح كرد : با توجه به بيشتر بودن نكات مثبت دولت نهم مقام معظم رهبري از آن حمايت كرد .
 
وي بااشاره به سخنان امام راحل افزود : اين هفته فرصتي مهم است براي دست اندركاران ، وزارت خانه ها ، سازمان ها كه جهت انعكاس عملكردشان اقدام كنند .
 
امام جمعه كازرون ضمن تسليت سالروز شهادت سيد محمد باقر حكيم در سال 82  ، ارتحال جانگداز روحاني مجاهد سيد عبد العزيز حكيم ، سالروز رحلت مرجع عاليقدر آيت اله مرعشي نجفي و همچنين شهادت شهيدان رجايي و باهنر وآغاز هفته تعاون  : خاطر نشان كرد : اقتصاد در اسلام و بر اساس قانون اساسي كه بر گرفته از احكام اسلام مبتني بر سه بخش تعاوني و خصوصي و دولتي است .
 
خرسند افزود : در سال هاي گذشته نسبت به بخش تعاون كمتر توجه شده كه اميدواريم دولت و مجلس نسبت به تقويت تعاوني ها توجه بيشتري داشته باشد چون موجب اشتغالزائي نيز خواهد شد .
 
وي با اشاره به فرارسيدن سالروز بانك داري اسلامي گفت : قوانين مصوب ما خوب است ولي متأسفانه برخي از آنها خوب اجرا نمي شود كه اميدواريم قوانين بانكداري اسلامي به معناي واقعي اجرا شود و امروز بعضي از قوانين بانك داري ما اسلامي نيست كه اميدواريم با همت دولت و مجلس قانون بابكداري اسلامي اجرا شود .
 

 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۶/۰۹
0
0
معلوم نيست وظيفه آقاي خرسند دفاع از مواضع رهبري است يا دفاع از مواضع حزبي؟! وقتي مقام معظم رهبري در ديدار با دانشجويان صريحا اعلام مي كنند كه «يك بخش مهمى توى بيانات چند نفر از دوستانمان بود كه اشاره داشت به مجرمانى كه پشت پرده‏ى حوادث اخير حضور داشتند، و اينكه چرا اينها محاكمه نميشوند، چرا مجازات نميشوند، چرا با اينها برخورد نميشود. من به شما عرض بكنم؛ در قضايائى به اين اهميت، با حدس و گمان و شايعه و اين چيزها نميشود حركت كرد... نميتوانيم تداوم اين نظام را و حركت كلى اين نظام را در سطحى كه تصميم‏گيرى كلان رهبرى در او لازم است، به حدس و گمان و اين چيزها مبتنى كنيم. اين را شما بدانيد، هيچگونه اغماضى از جرم و جنايت وجود نخواهد داشت؛ منتها ما - يا من يا شما، فرق نميكند؛ چه شما كه دانشجو هستيد و زبانتان باز است و راحت حرف ميزنيد، چه من كه يك مجموعه‏اى از تجربه و سالهاى متمادى كاركرد در ميدان را با خودم همراه دارم؛ در اين جهت با هم فرقى نداريم - نميتوانيم حكم كنيم كه بايد دستگاه قضا اينجور قضاوت كند؛ نه، دستگاه قضا بايد نگاه كند، اگر دلائلى براى مجرميت كسى، چه در زمينه‏ى سياسى، چه در زمينه‏ى اقتصادى، چه در زمينه‏ى مفاسد گوناگون پيدا كرد، بر طبق او حكم كند. اين شايعاتى كه شما شنيده‏ايد، بنده هم خيلى از اين شايعات را ميشنوم؛ ممكن است بسيارى از اين شايعات مطابق واقع هم باشد و انسان شواهد و قرائنى هم برايش داشته باشد؛ اما قرينه و شاهد متفرق نميتواند جرمى را عليه كسى اثبات كند؛ به اين نكته توجه داشته باشيد. لذا اينجور نيست كه فرض كنيم يك مجرم قطعىِ پشت پرده‏اى وجود دارد كه دستگاه بنا دارد از جرم او به يك دليلى بگذرد.»
وقتي رهبري به اين صراحت موضع گرفته اند حرفهاي آقاي خرسند چه معنايي دارد؟!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۳۰
اذان صبح
۰۴:۳۶:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۷
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۵
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۴۹
اذان مغرب
۲۰:۰۹:۲۴