دور دهم هم ما عملگرایی ایشان را دیدیم. گفتمان عدالت محور ایشان را دیدیم. زبان مهدوی ایشان را دیدیم. خدمت رسانی و ساده زیستی ایشان را دیدیم. حمایت های بیسابقه و سرسختانه حضرت آقا از گفتمان و عملكرد دولت در اوج جنگ رواني بر عليه دولت را دیدیم، دستاوردهای بسیار کم نظیر ایشان، بحث انرژی هسته ای را نگاه کنید که از کجا به کجا رسیدیم. کارهایی که بی سابقه بود. پیشرفت های علمی که در کشور بی سابقه بود. بحث ماهواره امید را شما ببینید. ما را جزء چند کشور محدود فضایی دنیا برد.
* اکثر افرادی که دوره ی قبل در ستاد دکتر فعالیت می کردند را جوانان تشکیل می دادند، اما این دوره خیلی ها حضور داشتند.
اما در این دوره، ایشان چهار سال رئیس جمهور بودند. چهار سال به اقشار مختلف مردم خدمت کردند. چهار سال به جاي حرف زدن، عمل کرد. رئیس جمهور عملگرایی که وقتی در یک سفر استانی در شهري یک قول میداد، به آن عمل میکرد. نمونه عملگرایی ایشان را در شهر خودمان مشاهده می کنیم. مردم اینها را دیدند و تصمیم گرفتند. در کنار مردم گروه های سیاسی هم بودند که تحت چند عنوان گرد ایشان جمع شده بودند. یک عده واقعاً عملکرد دولت را دیدند و با اعتقاد به ایشان در صحنه حاضر شدند. عده ای دیگر از گروه های سیاسی هم بخاطر آنکه کاندیدای دیگری در صحنه نبود به سراغ ایشان آمدند. از طرفي مردم هم ديدند ايشان راه امام و كلام آن حضرت را در عمل پياده ميكند و بدون هيچ ادعايي به مردم خدمت ميكند پس قشرهاي مختلف مردم هم آمدند و حمايت كردند. در کل بله خیلی ها بودند.
* شاید برای خیلیها این سوال مطرح باشد که هزینه ستاد آقای دکتر در کازرون چقدر بود و این پول ها از کجا آمده است؟
این سوالیست که خیلی جاها از من پرسیده شده که هزینههای ستاد آقای دكتر از کجا تأمین شد. راست و حسینی دور گذشته به دلیل آنکه وسعت کاری ما فقط شهر و روستای اطراف بود حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان هزینه شد که اکثر آن مبلغ به دلیل آنکه اقلام تبلیغاتی را خودمان باید تهیه میکردیم و البته هزینه كرايه محل ستاد، که همه توسط کمک های مردمی این مبلغ بدست آمد. در این دور کازرون را بجر شهر كازرون به هشت بخش تقسیم کرده بودیم. بخش مرکزی یک و دو،کنارتخته ،خشت ،کوهمره ،قائمیه و کمارج و بالاده. در مجموع هفت میلیون تومان هزینه کل شهرستان شد. این هفت میلیون هم کمک های مردمی بود. من هم اکنون ریز این کمک ها را دارم که آقای فلانی این مقدار وآقای فلانی این مقدار به ستاد کمک کرده است. از کمک هزار تومانی داشته ایم تا یک میلیون تومانی. خدا شاهد است که یک ریال هم از استان یا کشور برای ما نیامد. نه تنها کازرون بلکه از رأس ستاد کشور هیچ کمک مالی به هیچ استان یا شهرستانی نشد. چون ستاد ها خود جوش مردمی بود .اصلا معنی مردمی بودن همین است. من می توانم دقیقاً بگویم هر ریال این هفت میلیون در چه تاریخی و توسط چه کسی کمک شده است. خدایی می گویم، تا به امروز یک نفر از آنها نیامده که بگوید من یک ریال به ستاد کمک کرده ام ، شما هم فلان کار را برای من انجام دهید. تا به امروز همچين مسألهاي نداشتهايم . البته بايد عرض كنم كه اكثر هزينه هاي ما مربوط به اجارهي ستادها در سطح شهرستان بوده است.
* آيا مي توانيد دستاوردها دولت نهم را براي شهرستان ما بگوييد؟
تعدادي از مصوبات دولت براي كازرون هنوز اجرايي نشده اند ، دليل آن را چه مي دانيد ؟
چند دليل مشخص مي توان براي آن ذكر كرد :
الف – نوع مصوبات كه مدت دار است و بايد مراحل ابتدايي را بگذراند تا به مرحله ي اجرا رسيده و قابل مشاهده و لمس باشد مثل سد نرگسي و دانشگاه سلمان فارسي و مناطق گردشگري و ...
ب - بعضي مصوبات به علت غعدم پيگيري مجدانه در حوزه هاي مديريتي شهرستان و اداري و حتي در بعضي موارد عدم باو.ر مديران استاني و شهرستاني در اكان اجراي آنان تا به امروز بر زمين مانده است مانند جذب 160 ميليارد اعتبار بنگاه هاي زود بازده و ...
ج - بعضي از مصوبات هم نيازمند كمك ها و مشاركت هاي مردمكي بوده است مثل مصوباتي كه در آن ها مي بايست زمين آن توسط مردم تامين مي شده است كه لازم است به اين نكته اشاره كنم كه اين گونه مصوبات مربوط به كازرون همگي تامين زمين شده اند مانند پروژه بيمارستان كازرون و قائميه و ...
البته همان گونه كه قبلا هم اشاره كردم با تمام اين مشكلاتي كه خدمتتان عرض كردم باز هم مي توانم بگويم خدمات 4 ساله ي اين دولت به كازرون قابل مقايسه با گذشته نيست و بسيار عظيم تر و بيشتر بوده است .
در انتخاب مسوولان شهرستان در دولت نهم نقش ستاد آقاي احمدي نژاد به چه ميزان بوده است ؟
در جواب بايد يگويم بسيار كم و در واقع هيچ ! دليل مشخصي هم داشت كه آن دخالت غيرقانوني قوه مقننه در انتصاب هاي قوه اجراييه بود كه متاسفانه اين دخالت ها مسبوق به سابقه هم بوده است و حتي تا خدمتگزار فلان اداره را هم جابجا مي كردند ، باعث شد بژدنه ي اجرايي دولت از راس دولت فاصله بگيرد و آم گونه شود كه گفته شد و مردم عزيز هم مشاهده مي كنند . البته بايد عرض كنم وقتي مدير اجرايي دولت متناسب با نيازهاي دولت و معتقد به اهداف دولت انتخاب نشود و در بعضي موارد خود را اجل از خدمتگزاري به مردم بداند بلكه خود را آقاي مردمم بداند نبايد انتظار آن را داشته باشيم كه دولت نيز در بعضي موارد موفق باشد . البته تلاش عده اي از سياسيون براي كنارزدن مجموعه ستادها از عزل و نصب ها خود دليلي قوي تر بر اين توفيق بود .
* مردم از برخی مسئولین ناراضی اند، آیا تغییر و تحولاتی صورت خواهد گرفت؟
این حرف به حق و درستی است .نه تنها مردم بلکه خود مسئولین ارشد شهرستان و استان هم بر این امر واقف اند. در مورد بعضی آن قدر این ضعف بارز است که صدای مردم در آمده است. قصد اسم بردن از کسی را ندارم . کارنامه ها کاملا براي مردم مشهود است اما در هر دولتی مديران ضعيف وجود داشته و تلاش مي كنيم در این دولت قرار است با همت ستاد و مسئولین ارشد شهرستان، مسئول ضعیف نداشته باشیم.یکی از مهمترین دلایلی که منجر به انتصاب یک مدیر ضعیف میگردید این بود که آنان با اعمال نفوذ انتخاب میشدند یعنی انتخاب کننده، ملاک انتخاب را سربازی و گوش بفرمانی گزینه های مدیریتی می دانستند یعنی هر کس گوش بفرمان تر، بهتر.
تا جایی که بنده اطلاع دارم هم نماینده شهرستان و هم فرماندار محترم و هم مجموعه ستادی گزارش ها و تحلیل و بررسی های خود را درباره مسئولان شهر انجام داده اند و همه به دنبال انتخاب تیم مدیریتی قوی برای شهرستان هستند.
اما تلاش مي كنيم در اين دولت مسئولینی انتخاب می شوند که قوی، عملگرا و خادم مردم باشند. این خصوصیات یک مدیر دولت دهمی در شهرستان کازرون است.
* دکتر احمدی نژاد برای انتخاب بهتر وزرا شورایی را تشکیل دادند. برای انتخاب افراد شایسته در کازرون، آیا افراد خاصی، یا شورای خاصی مسئول بررسی هستند؟
چه ضمانت هاي اجرايي براي انتخاب گزينه هاي پيشنهادي شما جهت مسووليت هاي شهرستان وجود دارد ؟
سوال بجايي است . توجه داشته باشيد بنده تا امروز هيچ گونه صحبت و مصاحبه اي نكرده بودمم چرا كه هنوز تكليف خود را نمي دانستيم اما بعد از جلسات ستادي كه در استان داشتيم قرار بر آن شد كه ستادها بررسي هاي خود را از مجموعه ي مديران شهرستان اعلام و گزينه هاي خود را اعلام كنند كه همان گونه كه عرض كردم اين اعلام مديران جديد با هماهنگي و تعامل با مديران ارشد شهرستان مي تواند تضمين خوبي در اين امر باشد . البته همه ي اين ها بستگي به آن دارد كه تلاش هاي ديگران و كارشكني آنان تا چه اندازه موثر باشد كه در صورت پيروزي سياسي كارانو سهم خواهان نا در هدفمان شكست خواهيم خورد .
در دوره ي قبل رييس محترم جمهور در ارتباط با ستادها اعلام كردند كه آن ها مربوط به زمان انتخابات بوده و پس از آن همگي آنان تعطيل مي باشد . آيا اين دوره با دوره ي قبل فرقي كرده است ؟
عده اي از سياسيون خصوصا در مراكز استان ها باعث شدند اين شكاف بين آقاي دكتر و ستادهايشان در دوره ي قبل بوجود آيد و مي توان گفت در دوره ي گذشته اكثر مديران استاني و شهرستاني از چهره هاي شناخته شده ي سياسي بودند . البته يكي از دلايلي كه باعث اين شكاف شد عدم اعتماد بين جناح هاي سياسي و بچه هاي ستاد بود كه در نهايت هم سياسيون موفق شدند و كاركشتگي و سياسي كاريشان را به رخ ستادها كشيدند اما طبق شنيده هاي چند هفته ي اخير آن شكاف بوجود آمده بين آقاي احمدي نژاد و ستادها برطرف شده و قصد دارند از ظرفيت هاي موجود در ستادها و همچنين گزينه هاي معرفي شده توسط ستادها پس از بررسي هاي لازم استفاده نمايند .
* آخرین سوال، مردم مشکلات زیادی دارند. آیا قرار نیست برای رسیدگی به مشکلات از سوی رئیس جمهور دفتری در شهرستان ها تشکیل شود؟
خیر. در شهرستان دفتری برای رسیدگی به مشکلات مردم وجود نخواهد داشت. این وظیفه فرمانداری است. اصالتاً کار فرمانداری نظارت كننده و هماهنگ کنندهي ادارات و نماینده دولت در شهرستان است. وظیفه اش است که به مشکلات مردم که در ادارات حل نمی شود و قابل حل است و قانونی است رسیدگی کند. اگر نشد مردم می توانند مکاتبه مستقیم با دفتر ریاست جمهوری داشته باشند که الحمدالله یکی از نقاط قوت دولت هم پاسخگویی خیلی قویتر نسبت به گذشته است.
* اگر حرفی باقی مانده است بفرمائید.