پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۴
كازرون نما
 
علیرضا جاشویی (خبرنگار كازرون نما) : با تشکر از اینکه وقت تان را در اختیار ما قرار دادید. برای شروع گشتی در انتخابات می زنیم و از انتخابات شروع می کنیم. شما هم در دوره دهم و هم در دوره نهم مسئول ستاد دکتر احمدی نژاد در کازرون بودید. اصلاً چه شد که سراغ آقای احمدی نژاد رفتید؟
 
هادي صنعتي: به نام خدا. با سلام خدمت خوانندگان سايت وزين كازرون نما و تشکر از شما. مهرماه 1383 بود که جمعی از بچه های مذهبی و فعال سیاسی شهرستان که اکثرشان بزرگ شده­ي انجمن اسلامی دانش آموزان بودند، طبق آن روندي كه در فضاي سياسي كشور وجود داشت و تعدد كانديداهاي اصولگرايان تصمیم گرفتيم در انتخابات نهم رياست جمهوري با توجه به شاخصه­هايي كه توسط مقام معظم رهبري اعلام شده به جاي پیروی و تقلید محض از بزرگان سیاسی شهرستان خود تحقيق كرده و كانديداي مورد نظرمان را انتخاب کنيم. لذا دور هم جمع شدند و و با وجه به آن شاخصه ها از جمله جوان بودن، ساده زيستي، عمل گرايي ، از قشر محروم بودن ، تحصيلكرده و ديگر شاخصه ها از جمله ولايت مداري و با توجه به سابقه­هاي كاري ، يك گزينه را از بين آقايان لاريجاني، توكلي، قاليباف، احمدي­ن‍ژاد برگزينيم كه بعد از آنكه تطبيق آن شاخصه­ها با كانديداهاي موجود اصولگرايان به اتمام رسيد  به این نتیجه رسیدیم که کاندیدای ما دکتر احمدی نژاد بايد باشد. بعد از اعلام نظر جمع از تمام اطراف تحت فشار قرار گرفته بودیم. خصوصاً از طرف دوستان و بزرگان سياسي هم­گرا ، ولی بچه ها روی تصميمي كه تحقيقي و عقلي گرفته بودند ایستادند. همه ایستادند و الحمدلله مردم هم آن کسی را انتخاب کردند که گزینه جوانان بود.
 

دور دهم هم ما عمل­گرایی ایشان را دیدیم. گفتمان عدالت محور ایشان را دیدیم. زبان مهدوی ایشان را دیدیم. خدمت رسانی و ساده زیستی ایشان را دیدیم. حمایت های بی­سابقه و سرسختانه حضرت آقا از گفتمان و عملكرد دولت در اوج جنگ رواني بر عليه دولت را دیدیم، دستاوردهای بسیار کم نظیر ایشان، بحث انرژی هسته ای را نگاه کنید که از کجا به کجا رسیدیم. کارهایی که بی سابقه بود. پیشرفت های علمی که در کشور بی سابقه بود. بحث ماهواره امید را شما ببینید. ما را جزء چند کشور محدود فضایی دنیا برد.

این مجموعه عملگرایی دولت، پشتیبانی رهبری، گفتمان عدالت محور دولت باعث شد که ما بر انتخاب 4 سال پيش خود صحه گذاشته و محكم­تر و مطمئن­تر از گذشته از دكتر احمدي­نژاد حمايت كنيم و براي رأي آوري ايشان تلاش مضاعفي انجام دهيم.
 

* اکثر افرادی که دوره ی قبل در ستاد دکتر فعالیت می کردند را جوانان تشکیل می دادند، اما این دوره خیلی ها حضور داشتند.

فضای انتخابات دوره گذشته غیر از فضای امروز بود. در انتخابات نهم خوش بین ترین افراد هم فکر نمی کردند که ایشان بتواند آرای مردم را به دست آورد. گروه های سیاسی حتی یک درصد هم احتمال نمی دادند. آنها نمی آیند آینده سیاسی خود را پای احتمالات و درصدهاي پايين بگذارند و همچین ریسکی نمی کنند. پس گروه های سیاسی دور آقای احمدی نژاد نبودند.  مردم هم به دلیل شناخت اندکی که از ایشان داشتند کمتر احتمال رأي آوري ايشان را مي­دادند.
 

اما در این دوره، ایشان چهار سال رئیس جمهور بودند. چهار سال به اقشار مختلف مردم خدمت کردند. چهار سال به جاي حرف زدن، عمل کرد. رئیس جمهور عملگرایی که وقتی در یک سفر استانی در شهري یک قول می­داد، به آن عمل می­کرد. نمونه عمل­گرایی ایشان را در شهر خودمان مشاهده می کنیم. مردم اینها را دیدند و تصمیم گرفتند. در کنار مردم گروه های سیاسی هم بودند که تحت چند عنوان گرد ایشان جمع شده بودند. یک عده واقعاً عملکرد دولت را دیدند و با اعتقاد به ایشان در صحنه حاضر شدند. عده ای دیگر از گروه های سیاسی هم بخاطر آنکه کاندیدای دیگری در صحنه نبود به سراغ ایشان آمدند. از طرفي مردم هم ديدند ايشان راه امام و كلام آن حضرت را در عمل پياده مي­كند و بدون هيچ­ ادعايي به مردم خدمت مي­كند پس قشرهاي مختلف مردم هم آمدند و حمايت كردند. در کل بله خیلی ها بودند.

 

* شاید برای خیلی­ها این سوال مطرح باشد که هزینه ستاد آقای دکتر در کازرون چقدر بود و  این پول ها از کجا آمده است؟

این سوالی­ست که خیلی جاها از من پرسیده شده که هزینه­های ستاد آقای دكتر از کجا تأمین شد. راست و حسینی دور گذشته به دلیل آن­که وسعت کاری ما فقط شهر و روستای اطراف بود حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان هزینه شد که اکثر آن مبلغ به دلیل آنکه اقلام تبلیغاتی را خودمان باید تهیه می­کردیم و البته هزینه كرايه محل ستاد، که همه توسط کمک­ های مردمی این مبلغ بدست آمد. در این دور کازرون را بجر شهر كازرون به هشت بخش تقسیم کرده بودیم. بخش مرکزی یک و دو،کنارتخته ،خشت ،کوهمره ،قائمیه و کمارج و بالاده. در مجموع هفت میلیون تومان هزینه کل شهرستان شد. این هفت میلیون هم کمک های مردمی بود. من هم اکنون ریز این کمک ها را دارم که آقای فلانی این مقدار وآقای فلانی این مقدار به ستاد کمک کرده است. از کمک هزار تومانی داشته ایم تا یک میلیون تومانی. خدا شاهد است که یک ریال هم از استان یا کشور برای ما نیامد. نه تنها کازرون بلکه از رأس ستاد کشور هیچ کمک مالی به هیچ استان یا شهرستانی نشد. چون ستاد ها خود جوش مردمی بود .اصلا معنی مردمی بودن همین است. من می توانم دقیقاً بگویم هر ریال این هفت میلیون در چه تاریخی و توسط چه کسی کمک شده است. خدایی می گویم، تا به امروز یک نفر از آنها نیامده که بگوید من یک ریال به ستاد کمک کرده ام ، شما هم فلان کار را برای من انجام دهید. تا به امروز همچين مسأله­اي نداشته­ايم . البته بايد عرض كنم كه اكثر هزينه هاي ما مربوط به اجاره­ي ستادها در سطح شهرستان بوده است.

 

* آيا مي توانيد دستاوردها دولت نهم را براي شهرستان ما بگوييد؟

 من مي­خواهم يك مقايسه كوچك انجام دهم البته نمي­خواهم وارد جزئيات شوم بلكه مي­خواهم آنچه كه بيشتر مشهود است ذكر كنم. شما نگاه كنيد در دوره­ي 8 ساله­ي جناب آقاي خاتمي ايشان يك بار به كازرون سفر كردند كه اگر اشتباه نكنم اواخر دولت­شان هم بود و مصوبه­ي قابل لمسي كه براي مردم داشت ساخت سالن سرپوشيده براي دختران كازرون بود كه كلنگ خورد و به بهره برداري هم رسيد. البته قول هايي هم در رابطه با جاده دادند كه كارهايي هم شد كه تونل اول تا بورنجان در اين دولت آماده سازي شد و جاهايي از آن هم آسفالت شد با دو باند حركتي . البته حفاري تونل دوم و هفتم را هم آغاز كردند تمام اين كارها حداقل در مدت 40 سال انجام شده بود ولي وقتي دولت نهم كار را تحويل گرفت 6 تونل حفاري مي­شود كه علاوه بر باندهاي رفت و برگشت داراي باند سبقت نيز است كه جزو محدود تونل هاي اجرا شده در كشور است كه 3 هستند. و بالاخره جاده در اين دولت و در عرض كمتر از 3 سال از شروع آن افتتاح شد و آرزوي 40 ساله­ي مردم كازرون برآورده شد . خوب چه كسي براي افتتاح جاده مي­آيد ؟ شخص رئيس جمهور. من دقيقاً جمله­ي ايشان را در مراسم افتتاحيه به ياد دارم كه گفتند (البته نقل به مضمون): " من با اين كه بيمار بودئم و قرار بود برنامه لغو شود ولي چون به من گفتم يكي از پروژه­هايي كه قرار است افتتاح شود جاده­اي است كه به آرزوي 40 ساله­ي مردم كازرون تبديل شده، من لازم دانستم كه بيايم و در شادي مردم كازرون شريك شوم . باز در بحث جاده شما مي­بينيد تحول عظيمي در جاده هاي روستايي به وجود آمد همچنين جاده فراشبند كازرون به همراه مقداري تعريض روكش آسفالت شد و جاده­ي كازرون ـ بوشهر هم باندهاي رفت و برگشتشان از هم جدا شد يعني اتوباني گشت كه البته مقداري از آن باقي مانده كه ان­شاءا... در دولت دهم به صورت كامل ذو تكميل شده به بهره­برداري خواهد رسيد. از طرف ديگر جاده­ي قائميه ـ دشت ارژن كه سال هاي سال بلاتكليف مانده بود امروز همه مشاهده مي­كنند كه در حال تعريض و اتوباني شدن است و به اميد خدا درچند سال آينده از قائميه تا شيراز را به صورت دوبانده خواهيد ديد و پيمود.
 
در بحث ورزش فقط در خود شهر كازرون 2 سالن سرپوشيده چند منظوره و به دست وزير نفت افتتاح شد كه در كناتر آن هم مراحل ساخت استخر سرپوشيده كه سال ها دغدغه­ي جوانان اين شهرستان بود در حال اتمام است كه نمونه­ي به بهره برداري آن در نودان وجود دارد البته اين سالن ها بجز چند سالن سرپوشيده و افتتاح شده در مراكز بخش هاي شهرستان و ساماندهي زمين هاي ورزشي چمني و خاكي روستاها و بخش ها است.
 
در بحث فرهنگ ما تا قبل از اين دولت يك فرهنگ سرا هم نداشتيم ولي الآن در تمام بخش ها و در دور دوم سفرهاي پربركت استاني كلنگ احداث فرهنگ سرا به دست وزير اين دولت به زمين زده شده است. بحث پتروشيمي كه كلنگ آن زده شد و سهام آن واگذار گرديد كه به اميد خدا در سال 89 طبق قول مسئولين مراحل اجرايي آن شروع خواهد شد. تصويب دانشگاه سلمان فارسي و همچنين پشتيباني از دانشگاه پيام نور كه از زمان احداث تا قبل از اين دولت يك واحد زير مجموعه­ي دانشگاه نورآباد ممسني بود ولي در اين دولت پس از استقلال اداري و مالي و آموزشي الآن يك مجموعه مجزاي اداري و دانشگاهي براي خود دارد كه ساختمان هاي جديد آن در حال بهره برداري مي­باشد و با مساعدت دولت رشته هاي متعدد به آن اختصاص داده شد.
 
در بحث بنگاه هاي زودبازده مبلغ 160 ميليارد تومان د ردور اول سفر استاني براي اشتغال جوانان كازرون اختصاص داده شد . حالا شهرستان در جذب چند درصد از آم موفق بود به مسئولان و خود ما جوانان برمي­گردد كه چه ميزان تلاش براي جذب اعتبارات كرده باشيم. سوله چندين ده هزار تني شهرستان كه در حال انجام مراحل پايايني آن است و ديگر مصوبات و خدماتي كه دولت در اين 4 سال گذشته انجام داده و قابل تشخيص و مشاهده براي ماست نمونه هايي از توجهات دولت خدمت­گزار به كازرون است. خوب خود مردم مي­توانند اين خدمات 4 ساله را با خدمات دولت هشت ساله­ي اصلاحات در كازرون مقايسه كنند.
 

تعدادي از مصوبات دولت براي كازرون هنوز اجرايي نشده اند ، دليل آن را چه مي دانيد ؟

چند دليل مشخص مي توان براي آن ذكر كرد :

الف – نوع مصوبات كه مدت دار است و بايد مراحل ابتدايي را بگذراند تا به مرحله ي اجرا رسيده و قابل مشاهده و لمس باشد مثل سد نرگسي و دانشگاه سلمان فارسي و مناطق گردشگري و ...

 

ب -  بعضي مصوبات به علت غعدم پيگيري مجدانه در حوزه هاي مديريتي شهرستان و اداري و حتي در بعضي موارد عدم باو.ر مديران استاني و شهرستاني در اكان اجراي آنان تا به امروز بر زمين مانده است مانند جذب 160 ميليارد اعتبار بنگاه هاي زود بازده و ...

 

ج -  بعضي از مصوبات هم نيازمند كمك ها و مشاركت هاي مردمكي بوده است مثل مصوباتي كه در آن ها مي بايست زمين آن توسط مردم تامين مي شده است كه لازم است به اين نكته اشاره كنم كه اين گونه مصوبات مربوط به كازرون همگي تامين زمين شده اند مانند پروژه بيمارستان كازرون و قائميه و ...

 

البته همان گونه كه قبلا هم اشاره كردم با تمام اين مشكلاتي كه خدمتتان عرض كردم باز هم مي توانم بگويم خدمات 4 ساله ي اين دولت به كازرون قابل مقايسه با گذشته نيست و بسيار عظيم تر و بيشتر بوده است .

 

در انتخاب مسوولان شهرستان در دولت نهم نقش ستاد آقاي احمدي نژاد به چه ميزان بوده است ؟

در جواب بايد يگويم بسيار كم و در واقع هيچ ! دليل مشخصي هم داشت كه آن دخالت غيرقانوني قوه مقننه در انتصاب هاي قوه اجراييه بود كه متاسفانه اين دخالت ها مسبوق به سابقه هم بوده است و حتي تا خدمتگزار فلان اداره را هم جابجا مي كردند ، باعث شد بژدنه ي اجرايي دولت از راس دولت فاصله بگيرد و آم گونه شود كه گفته شد و مردم عزيز هم مشاهده مي كنند . البته بايد عرض كنم وقتي مدير اجرايي دولت متناسب با نيازهاي دولت و معتقد به اهداف دولت انتخاب نشود و در بعضي موارد خود را اجل از خدمتگزاري به مردم بداند بلكه خود را آقاي مردمم بداند نبايد انتظار آن را داشته باشيم كه دولت نيز در بعضي موارد موفق باشد . البته تلاش عده اي از سياسيون براي كنارزدن مجموعه ستادها از عزل و نصب ها خود دليلي قوي تر بر اين توفيق بود .

 

* مردم از برخی مسئولین ناراضی اند، آیا تغییر و تحولاتی صورت خواهد گرفت؟

این حرف به حق و درستی است .نه تنها مردم بلکه خود مسئولین ارشد شهرستان و استان هم بر این امر واقف اند. در مورد بعضی آن قدر این ضعف بارز است که صدای مردم در آمده است. قصد اسم بردن از کسی را ندارم . کارنامه ها کاملا براي مردم مشهود است اما در هر دولتی مديران ضعيف وجود داشته و تلاش مي كنيم در این دولت قرار است با همت ستاد و مسئولین ارشد شهرستان، مسئول ضعیف نداشته باشیم.یکی از مهمترین دلایلی که منجر به انتصاب یک مدیر ضعیف می­گردید این بود که آنان با اعمال نفوذ انتخاب می­شدند یعنی انتخاب کننده، ملاک انتخاب را سربازی و گوش بفرمانی گزینه های مدیریتی می دانستند یعنی هر کس گوش بفرمان تر، بهتر. 

تا جایی که بنده اطلاع دارم هم نماینده شهرستان و هم فرماندار محترم و هم مجموعه ستادی گزارش ها و تحلیل و بررسی های خود را درباره مسئولان شهر انجام داده اند و همه به دنبال انتخاب تیم مدیریتی قوی برای شهرستان هستند.

اما تلاش مي كنيم در اين دولت مسئولینی انتخاب می شوند که قوی، عملگرا و خادم مردم باشند. این خصوصیات یک مدیر دولت دهمی در شهرستان کازرون است.

 

* دکتر احمدی نژاد برای انتخاب بهتر وزرا شورایی را تشکیل دادند. برای انتخاب افراد شایسته در کازرون، آیا افراد خاصی، یا شورای خاصی مسئول بررسی هستند؟

یک مزیتی که ستاد آقای دكتر نسبت به سایر ستادها داشت این بود که با بدنه مردم ارتباط داشت. هم بدنه متخصص و هم بدنه عامه مردم. این باعث شد که حضور چهره به چهره و رفت و آمدهایی که بین بخش ها و مسئولین ستادها و مردم وجود داشت، وضعیت و گزارش عملکرد مسئولين هر بخش به ستاد منتقل شود. مجموعه ستادی ما در هر بخش در حال تهيه­ي گزارش­هاي خود مي­باشند لذا گزینه­های مختلفی برای جايگاه هاي مديريتي شهرستان در حال بررسی است. این را از ما خواسته بودند و ما هم داریم کارهای گزارشها و پيشنهادات خودمان را تهيه و ارائه مي­كنيم.. مطمئناً برای انتخاب مسئولین شهرستان مجموعه­ي ستاد گزينه­هاي خود را معرفي خواهد كرد البته گزارش همه­ي اين تلاش­ها در انتها با نماينده­ي ولي امر و امام جمعه­ي شهرستان در ميان گذاشته خواهد شد و با نظر ايشان عمل خواهيم كرد.
 

چه ضمانت هاي اجرايي براي انتخاب گزينه هاي پيشنهادي شما جهت مسووليت هاي شهرستان وجود دارد ؟  

سوال بجايي است . توجه داشته باشيد بنده تا امروز هيچ گونه صحبت و مصاحبه اي نكرده بودمم چرا كه هنوز تكليف خود را نمي دانستيم اما بعد از جلسات ستادي كه در استان داشتيم قرار بر آن شد كه ستادها بررسي هاي خود را از مجموعه ي مديران شهرستان اعلام و گزينه هاي خود را اعلام كنند كه همان گونه كه عرض كردم اين اعلام مديران جديد با هماهنگي و تعامل با مديران ارشد شهرستان مي تواند تضمين خوبي در اين امر باشد . البته همه ي اين ها بستگي به آن دارد كه تلاش هاي ديگران و كارشكني آنان تا چه اندازه موثر باشد كه در صورت پيروزي سياسي كارانو سهم خواهان نا در هدفمان شكست خواهيم خورد .

 

در دوره ي قبل رييس محترم جمهور در ارتباط با ستادها اعلام كردند كه آن ها مربوط به زمان انتخابات بوده و پس از آن همگي آنان تعطيل مي باشد . آيا اين دوره با دوره ي قبل فرقي كرده است ؟ 

عده اي از سياسيون خصوصا در مراكز استان ها باعث شدند اين شكاف بين آقاي دكتر و ستادهايشان در دوره ي قبل بوجود آيد و مي توان گفت در دوره ي گذشته اكثر مديران استاني و شهرستاني از چهره هاي شناخته شده ي سياسي بودند . البته يكي از دلايلي كه باعث اين شكاف شد عدم اعتماد بين جناح هاي سياسي و بچه هاي ستاد بود كه در نهايت هم سياسيون موفق شدند و كاركشتگي و سياسي كاريشان را به رخ ستادها كشيدند اما طبق شنيده هاي چند هفته ي اخير آن شكاف بوجود آمده بين آقاي احمدي نژاد و ستادها برطرف شده و قصد دارند از ظرفيت هاي موجود در ستادها و همچنين گزينه هاي معرفي شده توسط ستادها پس از بررسي هاي لازم استفاده نمايند .

 

* آخرین سوال، مردم مشکلات زیادی دارند. آیا قرار نیست برای رسیدگی به مشکلات از سوی رئیس جمهور دفتری در شهرستان ها تشکیل شود؟

خیر. در شهرستان دفتری برای رسیدگی به مشکلات مردم وجود نخواهد داشت. این وظیفه فرمانداری است. اصالتاً کار فرمانداری نظارت كننده و هماهنگ کننده­ي ادارات و نماینده دولت در شهرستان است. وظیفه اش است که به مشکلات مردم که در ادارات حل نمی شود و قابل حل است و قانونی است رسیدگی کند. اگر نشد مردم می توانند مکاتبه مستقیم با دفتر ریاست جمهوری داشته باشند که الحمدالله یکی از نقاط قوت دولت هم پاسخگویی خیلی قوی­تر نسبت به گذشته است.

 

* اگر حرفی باقی مانده است بفرمائید.

فقط امیدوارم با همت مردم و مسئولین در شهرستان تحولی عظیم ایجاد شود.  ان شا ا... .
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳