پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۸
در همين راستا محمود شالويي مديركل دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طي احكامي جداگانه محمدحسين شفيعي‌ها مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين را به عنوان دبير اولين دوسالانه ملي خوشنويسي و ‌عباس اخوين ، كيخسرو خروش و علي تن را به عنوان عضو شوراي راهبردي اولين دوسالانه ملي خوشنويسي منصوب كرد.

 

 

خبرگزاري فارس: طي احكامي جداگانه از سوي دكتر محمود شالويي مديركل دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دبير و اعضاي شوراي راهبردي اولين دوسالانه ملي خوشنويسي منصوب شدند.

 

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي موزه هنرهاي معاصر تهران، دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اولين دوسالانه ملي خوشنويسي ايران را با همكاري انجمن خوشنويسان و به ميزباني اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين نيمه دوم سال 1388 در شهر قزوين برگزار مي‌كند.

در همين راستا محمود شالويي مديركل دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طي احكامي جداگانه محمدحسين شفيعي‌ها مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين را به عنوان دبير اولين دوسالانه ملي خوشنويسي و ‌عباس اخوين ، كيخسرو خروش و علي تن را به عنوان عضو شوراي راهبردي اولين دوسالانه ملي خوشنويسي منصوب كرد.

عباس اخوين متولد 1316 مشهد، تعليم خوشنويسي را از سال 1336 نزد مرحوم استاد علي‌آقا حسيني شروع و گواهينامه استادي را از استادان؛‌علي اكبر كاوه، سيدحسين و سيدحسن ميرخاني و ابراهيم بوذري دريافت كرد. اخوين مدرس خوشنويسي با درجه استادي در انجمن خوشنويسان ايران از سال 1358 تا 1371 ، عضو هيأت تشخيص مرحله ممتاز تا استادي ،‌عضو شوراي ارزشيابي هنرمندان و كميته تخصصي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است و ‌داوري در جشنواره هاي داخلي و بين المللي و خوشنويسي براي آثار مختلف از جمله : گزيده سخنان خواجه عبدا... انصاري، ‌رباعيات اوحد الدين كرماني،‌ديوان حافظ ،‌پيام غدير، رباعيات خيام و دفتر اول مثنوي را به عهده داشته است.

كيخسرو خروش متولد 1320 (‌تهران) فارغ التحصيل رشته نقاشي از دانشكده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران و همچنين از چهره هاي ماندگار در سال 1385 است . وي عضو شوراي عالي انجمن خوشنويسان ايران در هفت دوره،‌ عضو شوراي ارزشيابي هنري انجمن خوشنويسان ايران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي،‌ داراي نشان درجه يك هنري از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و از اعضاي شوراي داوري در جشنواره هاي خوشنويسي جهان اسلام است . كيخسرو خروش تحقيق در زمينه خطوط قديمي و خوشنويسي چندين عنوان كتاب از جمله ‌ديوان حافظ،‌ليلي و مجنون، خسرو و شيرين، يوسف و زليخا، رباعيات خيام،‌ نهج‌البلاغه،‌ نامه حضرت علي(ع)‌ به مالك اشتر ،‌ وصيت‌نامه حضرت امام (ره) و ... و همچنين داوري چندين جشنواره را در كارنامه هنري خود دارد.

علي تن متولد 1350 ( كازرون) ،‌فارغ التحصيل رشته نقاشي از دانشگاه تهران و كارشناسي ارشد از دانشگاه تربيت مدرس و همچنين فارغ التحصيل انجمن خوشنويسان ايران است.

وي داوري جشنواره‌ها و مسابقات مختلف ملي و بين‌المللي در ايران،‌برگزاري 18 نمايشگاه انفرادي و شركت در بيش از 120 نمايشگاه گروهي داخل و خارج از كشور، ‌كسب رتبه‌هاي مختلف خوشنويسي، ‌نقاشي و نقاشي خط به صورت ملي و استاني را در كارنامه خود دارد . علي تن مدرس دانشگاه‌هاي صنايع دستي و علامه طباطبايي و همچنين ‌مدرس انجمن خوشنويسان ايران است.
 
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹