پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۷
شيرزاد رضايي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در كازرون اظهار داشت: آنفلوآنزاي خوكي ويروسي حاد شامل سه نوع Aو B و C كه نوع B و C مخصوص انسان و نوع A مشترك بين انسان و حيوان است و ويروس‌هاي آنفلوآنزاي خوكي غالبا از زيرگونه H1N1 است.
خبرگزاري فارس: كارشناس مبارزه با بيمار‌هاي شبكه بهداشت كازرون گفت: از افرادي كه سابقه مسافرت به عربستان، سوريه و عراق را داشته‌اند، نمونه‌گيري شده و پنج نمونه مشكوك در اين شهرستان را براي آزمايش به تهران فرستاده‌ايم.
شيرزاد رضايي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در كازرون اظهار داشت: آنفلوآنزاي خوكي ويروسي حاد شامل سه نوع Aو B و C كه نوع B و C مخصوص انسان و نوع A مشترك بين انسان و حيوان است و ويروس‌هاي آنفلوآنزاي خوكي غالبا از زيرگونه H1N1 است.
وي افزود: علائم اين بيماري شبيه يك سرماخوردگي ساده چون تب، سرفه، عطسه، گلودرد، درد عضلات، آبريزش بيني و تنگي نفس است.
رضايي ادامه داد: بهترين راه پيشگيري رعايت بهداشت فردي است و استفاده از ماسك، شستن دست‌ها با آب و صابون به‌طور مكرر، استراحت كافي، مصرف مواد غذايي مناسب،‌ اجتناب از تماس نزديك با افرادي كه بيمار هستند و سرفه مي‌كنند و انجام فعاليت‌هاي ورزشي توصيه مي‌شود.
كارشناس شبكه بهداشت كازرون تصريح كرد: در حال حاضر يك سري داروهاي آنتي ويروس به‌صورت محدود موجود است، ولي در تعدادي از ويروس‌هاي آنفلوآنزا مقاومت به داروهاي ضد ويروس در حال گسترش است و اين مسئله تأثير درمان را محدود مي‌كند، البته واكسني به ‌اين منظور وجود ندارد و تنها واكسن نوع انساني تا حدودي مي‌تواند علائم بيماري را كاهش دهد.
وي افزود:‌ اين بيماري از طريق خوردن قابل انتقال نيست، اما در صورتي كه گوشت خوك به‌صورت خام مصرف شود، اين بيماري منتقل مي‌شود، ولي ويروس آنفلوآنزاي خوكي از طريق پختن در دماي 70 درجه از بين مي‌رود.
كارشناس بيماري‌هاي شبكه بهداشت كازرون تصريح كرد: مبتلايان به آنفلوآنزاي خوكي بايد در منزل بمانند، حتي‌الامكان از حضور در محل كار، مدرسه و محيط‌هاي عمومي خودداري كنند، همچنين استراحت كافي داشته و مايعات فراوان مصرف كنند.
رضايي گفت: در كازرون مركز بهداشت درماني قدس به‌عنوان پايگاه ديده‌وري آنفلوآنزا در نظر گرفته شده و ما هم سعي داريم اين بيماري همه‌گير نشود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴