پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۷۱۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۸
محمد كاظم دهقانيان فرد

آورده‌اند که روزی روزگاری مردی که بار الاغش باروت بود از جلوی پاسگاهی می‌گذشت، رئیس پاسگاه الاغ مرد را نگاه داشت و گفت: دربارت چه داری؟ مرد جواب داد : خب معلوم است ارزن ، رئیس پاسگاه گفت: مرد نازنین خودت را مسخره کرده‌ای؟ این‌ها باروت است و مرد جواب داد که خیر شما اشتباه می‌کنید این‌ها ارزن است. در همین هنگام رئیس پاسگاه کبریت کشید و به بار نزدیک کرد،‌ بار منفجر شد و شعله‌هایش صورت مرد را سوزاند، مرد در حالی که صورتش را با دستش پوشانده بود، گفت: حالا فهمیدی که بارم ارزن است؟

 
 می‌خواستم‌‌ ،‌سرمقاله‌ای در باب لجبازی و سیاست بنویسم که بعضی از دوستان زنگ زدند که ای بابا چقدر درباره‌ی سیاست و انتخابات می‌نویسی، ول کن بابا در مورد پیشرفت‌ها و نارسایی‌های شهر بنویس. خلاصه‌‌ی مطلب ما هم با یکی از دوستان، ماشین را روشن کردیم و در شهر راه افتادیم تا کمبودها را بنویسم. به کمربندی جدید رسیدیم، دیدیم به به! خداوند بدهد برکت،‌ چه کمربندی مُعظمی! چه درختان زیبایی اطرافش کاشته‌اند! چمن‌ها و گل‌های بلوار وسطش با شمشادهای سرسبز و چراغ‌های پرنور عجب صفایی دارد!
 

کاش روز  روشن چراغ‌ها را خاموش می‌کردند. گفتم: خدا پدرتان را بیامرزد که خیابان خرمشهر را از این همه رفت و آمد تریلی و کامیون و دیگر ماشین آلات نجات دادید. والا شهرداری کازرون باید هر سال این خیابان را آسفالت می‌کرد،‌ و هی بودجه‌هایش خرج این خیابان می‌کرد. خلاصه کم کم کمربندی را پشت سر گذاشتیم و رفتیم تا خوردیم به جاده‌ی پل آبگینه و از آنجا وارد تونل پل‌آبگینه شدیم. دیدیم عجب نورانی شده،‌ چراغ‌های پرنور داخل تونل و چشمک زن اول و آخر تونل همه حکایت از تحولی بزرگ دارد، از این جا هم رفتیم و رفتیم تا رسیدیم به بورنجان و از آنجا از تمام تونل‌ها گذشتیم. همه پر نور و زیبا. آدم حظ می‌کرد از این همه کار. آخرین تونل را دور زدیم و برگشتیم. چه دردسرتان بدهم آمدیم تا دوباره سرکمربندی . از کمربندی هم رد شدیم و رفتیم به طرف جاده‌ی تونل بناف که نمی دانم از مشتان بود و یا از مهرنجان که می‌گذشت. از یک جاده‌ی صاف و تمیز و دو طرفه ،‌ با آسفالت عالی هم گذشتیم و آمدیم تا خود تونل بناف ، تونل بناف هم سوراخ شده بود، عریض هم بود با نور کافی و چراغ‌های چشمک زن و تهویه‌ی عالی، آدم می‌مرد برای این همه کار، خدا عوضنان بدهد مسؤولان محترم همه‌اش یک سال و نیم از انتخابات مجلس نگذشته و این همه کار!!! از تونل گذشتیم و رفتیم تا جاده‌ی بوشهر و از آنجا به طرف کازرون برگشتیم ، از جاده‌ی بوشیگان که گذشتیم. از دور پل غیر هم سطح راهدار را هم دیدیم که اتومبیل‌ها به آسانی از روی آن عبور و مرور می‌کردند.چقدر جالب بود! بالاخره تا کازرون آمدیم، دوستم گفت: حالا ماشین را بزن کنار تا با قطار گشتی بزنیم. و لا اقل تا شیراز برویم، همین کار را کردم، به ایستگاه قطار رفتیم. اما مانده بودیم که با کدام خط برویم. خط کرمان- خوزستان یا شیراز- بوشهر بالاخره تصمیم گرفتیم ، با قطار شیراز- بوشهر که از کازرون می‌گذشت، به شیراز برویم، سوار شدیم، وقتی داشتیم می‌رفتیم،‌ در فکر بودم که چقدر خوب شد هم قطار شیراز- بوشهر داریم و هم کرمان – خوزستان، بعد یادم آمد که همین اردیبهشت ماه بود که میخ کوبی‌اش کردند، چه زود شد و راستی انگار دوره‌ی آخرالزمان شده که همه این قدر راست می‌گویند و به این سرعت کار می‌کنند، در همین افکار بودم که ناگهان قطار خوزستان و کرمان بوق زنان و با سرعت از رو به رو آمد و محکم با قطار شیراز- بوشهر برخورد کرد و من با یک تکان شدید از خواب بیدار شدم. عجب خواب خوشی بود. وقتی از خواب پریدم دیدم وسط اتاق نشسته‌ام و رادیو صبح جمعه برنامه دارد و یکی از طنز خوانان با آهنگی ضربی، شعر نسیم شمال را می‌خواند:

شبی در خواب دیدم محرمانه

عروس تازه آوردم به خانه

چنین می‌گفت رقاص زنانه

شتر در خواب بیند پنبه دانه

گهی قپ قپ خورد گه دانه دانه  

 

منبع:هفته نامه سلمان

 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
-
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۴/۳۱
0
0
به به چه عجب ايندفعه مقاله اقاي دهقانيان فر درا هم در سايتتان اورديد مبارك است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۱
0
0
از عملکرد دهقان دفاع نمی کنم. ولی بعید می دونم ایشون جایی گفته باشند کازرون در کوتاه مدت به مسائلی که شما خواب دیدید برسه. دوست عزیز کاملا مشخصه که کجا سوخته. برگردید و سرمقاله های قبلی خودتون رو در مدح نماینده قبلی که مصداق بارز بابا تو دیگه کی هستی بودن رو بخونید تا خیلی از مسائلی رو که ظاهرا فراموش کردید به یاد بیارید.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۲
0
0
آقاي دهقانيان فرد اگر خداي ناكرده نماينده مغرور قبليمان بر مركب غرورش چهار سال ديگر بر ما تحميل مي شد شما باز هم بين دهقان روستا ابادي وشاهين خشت آبادي اين گونه به قضاوت مي پرداختي .اگر اينگونه باشد شما مختص وگرنه .......
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۱
0
0
با سلام خدمت دوستان عزیز بنده می خواهم مطلبی را عنوان کنم که ازدید خود می تواند باعث پیشرفت این شهر شود از گذشته های دور تنها راه پیشرفت کازرون را در گرو بازگشایی تونل بناف فرض کرده ایم و تا کنون هم نتیجه ای عایدمان نشده است حال بنده از شما می خواهم از منظری دیگر به راه پیشرفت کازرون نگاه کنیم همیشه گفته ایم با قرار گرفتن شهر در مسیر راه شیراز به بوشهر کازرون از بن بست رهایی می یابد حال بنده پشینهادی را دارم که ان را مطرح میکنم می خواهم نظرات خود را در فضایی کاملا دوستانه بیان کنید راهکار بنده بدین صورت است ابتدا نقشه ریلی راه اهن شیراز به بوشهر را مرور میکنیم راه اهن ازجلگه مرودشت شروع می شود به سمت فیروزاباد سپس فراشبند و بعد اهرم می رود انجا دو شاخه می شود یک خط به عسلوییه و یک خط هم به بوشهر می رود حال نقشه احتمالی راه اهن شیراز به اهواز را مرور می کنیم از شیراز به سمت دشت ارژن سپس قاءمیه احتمالا مسیر جاده قدیم را طی می کند از انجا به سمت نوراباد ممسنی و بعد ازاستان کهگیلویه به سمت اهواز میرود حال بنده می گویم اگر خطی از فراشبند به سمت کازرون و سپس قائمیه کشیده شود مزیت های بسیاری برای کازرون خواهد داشت که می توان به خارج شدن شدن کازرون از بن بست به صورتی که هزینه بسیار کمتری نسبت به تونل بناف دارد طول کل مسیر تقریبا 120 کیلومتر است که به صورت 100 کیلومتر از فراشبند تا کازرون و 20 کیلومتر تا قائمیه که محل تلاقی با راه اهن اهواز می باشد که این دو خط ریلی بوشهر و اهواز را به هم متصل می کندچون از بوشهر به اهواز مسیر ریلی وجود ندارد پس برای رفتن از بوشهر به اهواز می بایستی از کازرون عبور کرد از سویی دیگر هدف ایجا مسیر ریلی شیراز به اهواز اتصال مناطق نفتی و گازی دو استان است از انجایی که 3 پتروشیمی کازرون و فراشبند و فیروز اباد در صورتی که این مسیر مطرح شده نباشد باید فراورده های خود را به شیراز منتقل کرده و متحمل مسیری طولانی گردند تا به خوزستان منتقل گردند پس این خط کوتاه ریلی اما مفید توجیه هدف اصلی ایجاد راه اهن شیراز به اهواز خواهد بود در غیر این صورت تنها پتروشیمی ممسنی و نودان شامل هدف این طرح خواهند بود با این طرح می توان به ارزوی چندین ساله مردم برای رهایی از این بن بست چندین ساله امیدوار بود و کازرون نقطه تلاقی دو مسیر ریلی خواهد بود و از ایجاد مسیر ریلی بوشهر به اهواز بی نیاز با هزینه ای به مراتب کمتر و شاید در اینده با ایجاد ازادراه شیراز به بوشهر و امید به عبور از کازرون با مساعدت امام جمعه شیراز کازرون به یک چهارراه مواصلاتی مبدل گردد از شما خواهشمندم نظرات خود را درباره این طرح به دور از هر گونه مسایل سیاسی عنوان تا با یک طرح توجیه مند به مسوولین این شهر از بن بست مصیبت بار رهایی یابد پیشاپیش از شما کمال قدردانی را دارم به امید فردایی بهتر برای کازرون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹