پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۰
آيت الله ايماني در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا :
نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز با اشاره به برگزاري کنگره سلمان فارسي در اسفندماه امسال در شهرستان کازرون ، گفت : با رايزني هايي با رييس دانشگاه تهران قرار شده است که در بعد علمي همه مقالات شخصيت هاي جهاني در ارتباط با سلمان فارسي جمع آوري شود.

شيراز - نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز با اشاره به برگزاري کنگره سلمان فارسي در اسفندماه امسال در شهرستان کازرون ، گفت : با رايزني هايي با رييس دانشگاه تهران قرار شده است که در بعد علمي همه مقالات شخصيت هاي جهاني در ارتباط با سلمان فارسي جمع آوري شود.

آيت الله اسدالله ايماني در حاشيه ديدار با مردم کازرون در گفتگوي اختصاصي به خبرنگار ايرنا گفت : کنگره بين المللي سلمان فارسي در اسفندماه امسال در شهرستان کازرون برگزار خواهد شد و اين حقي است که سلمان فارسي به عهده تک تک مردم مسلمان جهان و به خصوص ايرانيان دارد.
امام جمعه شيراز اظهار داشت : در سفر دوره اول رييس جمهور به استان فارس مقدمات اين کنگره ساماندهي شد و در دور دوم سفر به عنوان يکي از دو مصوبه فرهنگي استان به تصويب رسيد و وزارت ارشاد مسوول برگزاري اين کنگره شده است که در اسفندماه 1388 به مدت سه روز در کازرون برگزار خواهد شد.
نماينده مقام معظم رهبري دراستان فارس خاطر نشان کرد: بر اساس وعده اي که به مردم استان فارس داده بودم که در فرصت هاي مختلف در شهرها با مردم ديدار خواهم کرد و براي انکه از نزديک با مشکلات آنان آشنا بشوم به کازرون سفر کردم.
وي اظهار داشت : تا کنون به چند شهرستان سفر کرده ام که يکي از اين شهرستان ها کازرون مي باشد که از بخش هاي مختلف اين شهرستان بازديد کردم و با مردم ملاقات حضوري داشتم و از نزديک با مسائل و مشکلات آنان آشنا شدم.
آيت الله ايماني ادامه داد : ديدار با مردم باعث پيوندي استوارتر مي شود و اين ديدارها باعث مي شود که با مشکلات مردم بهتر آشنا شويم و با مسائل فرهنگي ، مذهبي مناطق در اين سفرها آشنايي کامل پيدا کنيم که تا کنون سفرها پر بار از برکت بوده است.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين که چرا مقبره زنده ياد مرداني شاعر کازروني هنوز نيمه تمام رها شده است ، گفت : شخصيت هاي فرهنگي و ادبي خودشان نماد فرهنگ محيط شهرستان و کشور هستند و مرحوم مرداني شاعر بلند آوازه کشور شاعري بود که غزل و شعرهاي هدفمند هويت اسلامي ايراني را شعار خود قرار داده بود و هزينه سنگيني هم در اين زمينه در طول حياتش پرداخت کرده است.
آيت الله ايماني افزود : تجليل از يک انسان فرهيخته تجليل از يک فرهنگ ديني اسلامي است و اميدوارم مسوولين نگاه به شهر به فرد يا تخصص و شهرستان نداشته باشند و مرداني نمونه اي از شعراي عصر دفاع مقدس بود.
وي ادامه داد : چون شهرستان کازرون مجموعه غني فرهنگي ندارد مقبره مرحوم مرداني و فرهنگسراي کنار آن مي تواند در آينده مجموعه اي فرهنگي را در اين شهرستان به وجود بياورد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۴
اذان صبح
۰۴:۵۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۵۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۴۳