پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۸۷ - ۲۳:۳۳
فرزاد محمدیان آزاد

ماه رمضان، ماه خداوند عالمیان و شریف ترین ماه ها، ماه میهمانی خدا و ماهی است که درهای آسمان و درهای بهشت و رحمت گشوده و درهای جهنم بسته می شود و در آن شب قدر قرار دارد. شب نزول قرآن و شبی که عبادت در آن بهتر از عبادت هزار ماه است. روزه در این ماه واجب شده است تا بندگان خدا در پرتو روزه داری واقعی به ملکه ی تقوی و پرهیزکاری دست یابند و به سوی پروردگار خویش تقرب جویند.

ماه رمضان فرصتی است برای خودسازی و رسیدن به درجات کمال، فرصتی است برای دل کندن از طوفان ها و هیاهوهای دنیوی مال و مقام و شهوات نفسانی و پناه بردن به پناهگاه امن پروردگار.

ماه رمضان فرصتی است که خداوند رحمان در اختیار بندگان خویش نهاده تا قلوب زنگار گرفته از گناه و غفلت را با آب توبه و ذکر خدا شست و شو و جلا دهند و برای تولدی دوباره فطرت خداجوی خویش را بیدار کنند. بنابراین با نیت های خالص و دل های پاک از خدا بخواهیم تا ما را در روزه داشتن و تلاوت قرآن توفیق دهد. زیرا به فرموده پیغمبر بدبخت آن کسی است که از آمرزش الهی در این ماه بزرگ محروم گردد.

پس تأمل کن که در شب و روز چگونه خواهی بود و چگونه اعضا و جوارح خود را از معصیت های پروردگار نگاه می داری و مبادا شب ها در خواب باشی و روزها غافل از یاد خدا.

با تلاوت قرآن و ایستادن به نماز و تلاش در عبادت و کثرت استغفار و دعا به سوی خدا تقرب جوی.

بزرگان را گرامی بدار و بر خردسالان رحمت فروآور. پیوند خویشاوندی را محکم بساز. زبانت را از گناه بازدار و چشمان خویش را از آنچه نگاه کردنش حلال نیست بپوشان و گوش هایت را از آنچه شنیدنش حرام است فرو گیر. به یتیمان مردم شفقت و محبت به خرج ده تا با یتیمان شما نیز چنین کنند.

در نهایت و در یک کلام ورع، تقوا و پاکدامنی را که افضل الاعمال در این ماه است به اوج خویش برسان و از دعا برای سلامتی و تعجیل در ظهور مولایمان امام زمان (روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا) غافل نشو چرا که «افضل الاعمال انتظار الفرج» به این امید که همه ی ما از برکت و رحمت و آمرزش این سفره ی گسترده ی الهی بهره مند شویم

ان شاءالله

 

منابع و مآخذ:

1. تفسیر نمونه

2. مفاتیح الجنان

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۴
اذان صبح
۰۴:۵۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۵۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۴۳