پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۳:۵۵
امام جمعه کازرون :
فرهنگسرای مرحوم مردانی، بیمارستان جدید، راه آهن، بیمارستان قائمیه، درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی و موضوعات روستایی در زمینه برق، گاز ، برگزاری کنگره بین المللی سلمان فارسی و مهمتر از این مصوبات پیگیری آنها است، دولت وعده داده و وظیفه مسولین است که پیگیری کنند
مریم شهریاری : جمعه11 اردیبهشت ماه نماز جمعه کازرون به امامت حجت اسلام و المسلمین خرسند امام جمعه کازرون و  با حضور نمازگزاران متدین در مصلای جمعه اقامه شد.
 
امام جمعه شهرستان کازرون در ابتدای خطبه اول مردم را به رعایت تقوای الهی دعوت نمود و در ادامه بحث هفته گذشته با عنوان خانواده در اسلام و بحث موانع ازدواج و فواید آن به ابعاد ازدواج اشاره نمودند ایشان یکی از فواید مهم ازدواج را مکمل بودن زن و مرد و مایعه آرامش و سکون برای خود و فرزندان نام بردند همچنین اشاره کردند کانون خانواده با ازدواج مایه صفا و صمیمیت می شود. بالاترین عبادت خدمت کردن است و زن و مرد باید در محیط خانواده به یکدیگر مهر و محبت ورزند و آفت محبت تند خویی است همین تند خویی باعث می شود دوستی اول ازدواج به نفرت تبدیل شود. بطوری که در روایات آمده: کسی که در راه خدمت برای زن و فرزندش کار و تلاش کند مثل مجاهدی است که اسلحه بدست دارد و در میدان جنگ می جنگد، لذا انسان مومن باید تلاش کند که درآمد های اقتصادی خانواده از راه حلال باشد از راه رشوه و ربا و گران فروشی بدست نیامده باشد، اگر به بهانه رفاه زن و بچه از راه حرام کسب درآمد نماید عبادت نیست بلکه گناه است و ملائکه ها در این خانواده ها جایگاهی ندارند. قرآن یکی از موارد مال حرام را یتیم خواری می داند و همچنین کسانی که مال یتیم را از روی ظلم می خورند مانند ربا، رشوه، ظلم شامل همین مورد می شود. ایشان اشاره کردند بسیاری از جنایت های که در جامعه اتفاق می افتد ریشه در خانواده و تربیت پدر و مادر و محیط خانواده و عدم وجود محبت است. اساس زندگی در خانواده محبت است و افت محبت تند خویی و بد زبانی و شکستن حریم است که با تمسک به قرآن و سنت اهل بیت اساس محبت در خانواده  تقویت می شود.
 

امام جمعه کازرون در خطبه دوم نماز جمعه به مناسبت های هفته اشاره نمود: 11 اردیبهشت روز جهانی کارگر نام گزاری شده است. کار، مقوله مقدسی در اسلام است و هیچ دینی به اندازه اسلام به کار همین نداده است و این روز را گرامی می داریم و از کارگران تقدیر می شود در شهر ما افراد تحصیل کرده بیکار زیاد می باشند و از بیکاری رنج می برند و باید سرمایه داران سرمایه را در شهر خود استفاده کنند تا زمینه اشتغال برای جوانان فراهم شود و در صورت نبود سرمایه به کارگر ظلم نشود و در این سرمایه گزاری سودی عادلانه نصیب خودشان نیز می شود. بعضی از کارفرماها با شرایطی خاص کارگران را اسیر خود می کنند(با گرفتن امضاء) و بانک ها باید با دادن وام شرایط اشتغال را فراهم کنند. 12 اردیبهشت روز مقام معلم است و معلمین باید هوشیاری باشند تا کسی سوء استفاده از لحاظ سیاسی جناحی نکند. سپس اشاره به سفر هیئت دولت به فارس کرد و گفت: سفر هیئت دولت به فارس 2 روز بود اما پرکار که رییس جمهور در مرکز استان می ماند و وزرا را با اختیارات تام به شهرستان ها می فرستاد برای دیدار و رسیدگی به مشکلات مردم و آقای نوذری وزیر نفت به این شهرستان سفر و در این سفر طرح هایی به بهره برداری رسید و کلنگ طرح هایی به زمین زده شد. در زمینه صنعتی 2 مجتمع پتروشیمی با خرید سهام مردم و با کمک دولت در منطقه کازرون و کوهمره ساخته می شود که ساخت آن  4 الی 5 سال بطول می انجامد که امیدوارم پیشرفت فیزیکی خوبی داشته باشد. در رابطه با مشکلات شهرستان، نماینده مردم درشورای اسلامی و فرماندار و مسولین مشکلات را جمع آوری کردند و در هیئت دولت به تصویب رسید مانند: فرهنگسرای مرحوم مردانی، بیمارستان جدید، راه آهن، بیمارستان قائمیه، درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی و موضوعات روستایی در زمینه برق، گاز در زمینه فرهنگی: برگزاری کنگره بین المللی سلمان فارسی تصویب شد و مهمتر از این مصوبات پیگیری آنها است، دولت وعده داده و وظیفه مسولین است که پیگیری کنند و من آمادگی خودم را اعلام می کنم و انشاا... به بهره برداری برسد. روز 16 اردیبهشت، اولین سالگرد آمدن مقام معظم رهبری به شهرستان کازرون است. ایشان در سفر خود به کازرون فرمودند: این شهر که هم از نظر سابقه تاریخی و هم از لحاظ انقلاب نه تنها یکی از درخشان ترین شهرهای فارس بلکه کل ایران محسوب میشود و آسان بدست نیامده است و این افتخار برای همه ما است که جانشین حضرت ولی عصر (عج) به دیدن مردم کازرون آمده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۰
اذان صبح
۰۴:۴۵:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۴۵:۳۳
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۴۶