پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۳:۲۵
همت محمدی رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کازرون:
محمدی در خصوص فقدان تابلوهای راهنمای گردشگری برای غار شاپور نیز گفت: در مسیر غار شاپور 11 تابلو راهنما نصب شده بود که تابلوها شبانه به سرقت رفته اند و به دلیل فاصله ای که غار با روستا دارد راهی برای باقی ماندن تابلوها پیدا نکرده ایم.
مسئول میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کازرون گفت: بروشورهای راهنمای گردشگری بین مسافران توزیع شد اما مشکل ما سرقت تابلوهای راهنماست که شبانه به سرقت رفته اند.

« همت محمدی » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس گفت: تعداد مسافرانی که در ایام نوروز وارد کازرون شدند از مرز یک میلیون و 200 هزار نفر گذشت اما شهرستان بیشتر به عنوان مسیر حرکت مسافران به سمت جنوب بوده است.

وی در پاسخ به این سئوال که عبور این تعداد مسافر فرصت مناسبی برای جذب گردشگران جهت بازدید از اماکن کازرون است و اینکه آنان اقامت نمی کنند نشانی از ضعف امکانات گردشگری است، اظهار کرد: در تمامی ورودی های کازرون کمپ های راهنما مستقر بودند و این که بگوییم اطلاع رسانی ضعیف بوده صحیح نیست زیرا دفترچه و راهنماهای گردشگری بین همه مسافران ورودی به شهرستان توزیع شده است و اگر تعداد بازدیدکنندگان از اماکن گردشگری شهرستان کم بوده است به دلیل این است که مسافران برای چندمین بار به کازرون سفر کرده اند.

محمدی در خصوص فقدان تابلوهای راهنمای گردشگری برای غار شاپور نیز گفت: در مسیر غار شاپور 11 تابلو راهنما نصب شده بود که تابلوها شبانه به سرقت رفته اند و به دلیل فاصله ای که غار با روستا دارد راهی برای باقی ماندن تابلوها پیدا نکرده ایم.

وی در خصوص توسعه زیرساخت ها نیز اظهار کرد: با توجه به ضوابط جهانی امکان توسعه زیرساخت ها و فضاهای جانبی توریستی در شهر بیشابور وجود ندارد و اگر قرار است زیرساخت و فضاهای جانبی شهرستان کازرون گسترش یابد نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی همچنین از سرمایه گذاری خصوصی در منطقه نمونه ملی گردشگری پریشان خبر داد و خاطرنشان کرد: بخش خصوصی وارد سرمایه گذاری این منطقه شده و این سرمایه گذار به خوبی کار خود را آغاز کرده و به زودی این مکان آماده استفاده گردشگران است.

محمدی در پاسخ به اینکه در مرمت و نگهداری آثار تاریخی کازرون غافل شده اید، پایگاه پژوهشی بیشابور از راه تخصصی در حال حفاظت و مرمت این شهر تاریخی است و در دیگر آثار نیز از جمله تنگ چوگان مشکلی نداریم.

وی اضافه کرد: برزنت و داربست های فلزی ای که در محل بیشابور وجود دارد متعلق به کارگاه مرمت است و ربطی به دائمی بودن وجود آنان ندارد و اینکه در ایام نوروز کارگاه تعطیل بوده، منطقه کارگاه با برزنت پوشیده شده است.

مسئول سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کازرون گفت: اینکه مسیر دسترسی به غار شاپور بهسازی نمی شود، سیاست کاری سازمان میراث فرهنگی است؛ زیرا سازمان معتقد است که هرچه بازدید کننده از این مجسمه بیشتر باشد، مجسمه بیشتر تخریب می شود.

وی افزود: مرمت اولیه مجسمه درست و کارشناس نبوده است و یک تیم جدید برنامه بازسازی مجسمه را در دست کار دارد

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲