پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۶
تارنماي سبز - 21
علي اكبرفرشته حكمت

 

- وبلاگ و وبلاگ نويسي يك مطبوع دم دستي و بدون نياز به مجوزي است كه هر شخص با هر انگيزه اي مي تواند نسبت به راه اندازي حداقل يك وبلاگ اقدام كند! اين ويژگي باعث گرديده هر كاربري با هر اندازه توان مندي در نوشتن و بدون توجه به ساختار ادبي، نوشتاري ضعيف ارايه دهد كه براي ادبيات زبان فارسي مي تواند تهديدآميز و خطرآفرين باشد!


- با راه اندازي وبلاگ به شبكه اي گسترده و پيچيده ي جهاني متصل مي شويم كه هرفردي در هر نقطه اي از اين كره خاكي مي تواند نوشتار ما را ببيند و مطالعه كند و مورد ارزيابي قرار دهد. لذا نوشتار ما در وبلاگ مورد قضاوت ساير كاربران ماوراء مرزهاي جغرافيايي وطن قرار مي گيرد در اين صورت، مطلبي بي محتوا و سبك، غيرعملي، خرافي، ضعيف از لحاظ ادبي، و... مي تواند اعتبار فرهنگ و ادب ايران زمين را مورد سؤال قرار دهد! قطعاً چنين چيزي براي كساني كه دم از ايران دوستي و وطن دوستي مي زنند خوشايند نباشد! نتيجه اينكه اگر بدون مطالعه و تجربه و مشورت دست به قلم شويم و بر صفحات وب بنگاريم به نوعي هرج و مرج ادبي و مطبوعاتي را رواج داده ايم!


- اشخاص و افرادي كه آگاهانه و يا به طور اتفاقي و از طريق جستجوي رايانه اي به وبلاگ شخصي ما دسترسي مي يابند از طيف هاي گوناگون سلائق و افكار و برداشت و خواستگاه اجتماعي ومليت ها و نژادها خواهند بود لذا وبلاگ ها و وبلاگ نويسان به گونه اي هر چند محدود فرهنگ و افكار عمومي جامعه خود را در معرض ديد ناظران قرار مي دهند! ناظراني كه قبل از شمارش تعداد وبلاگ نويسان به محتواي آن ها نظر دارند لذا وبلاگ نويس بايد در همه ي زمينه ها ارزش و استقلال و شكوه و ابهت و مردم و نظام و جامعه و كشور را پاس دارد و ضمن حفظ آزادي هاي مشروع داخلي براي دعواهاي خانوادگي ( خانواده ي بزرگ ايران )، در برابر چشمان نامحرم بيگانگان و چنگ و دندان طماع آن ها، تابلوهايي بي مزد و مجاني نباشند!! برخي با اين پندار كه مي توان در وبلاگ دور از چشم ديگران هر گونه مطالب ناروايي نگاشت و ماكياوليسم وار افراد حقيقي و حقوقي را مورد هجمه قرارمي دهند، ازآن روزغافلند كه ممكن است با همين ابزار مورد هجمه هاي آن چناني قرار گيرند!!


- وبلاگ نويسان كازروني كه مِن اله تعداشان زياد هم هست و انشاءاله زيدتر هم بشوند براي نماياندن توان مندي هاي شهرستان شان دريغ نورزند ودرهر زمينه اي كه بر صفحات وبلاگ شان مي نگارند خواننده را متوجه كازرون كنند. نگذارند كازرون محصور شده درميان رشته كوه هاي زاگرس، در انديشه‌ي برنامه ريزان و تصميم سازان نيز مخفي بماند!


- پايان كلام اين كه توليد و نگارش مطالب بومي و جديد و ابداعي و ابتكاري در وبلاگ ها بايد مدنظر قرار گيرد. متاسفانه عادت ناپسند و تنبل گونه اي رواج يافته است كه برخي مطلبي را كه به مذاقش خوش آمده، فوراً آن را در وبلاگ درج مي كند! البته اشكالي ندارد براي اثبات موضوع و شاهد مطلب به نكات و اخبار فلان كتاب و نشريه و سايت استناد كرد اما نه اين كه مطلب ديگران را تماماً به نام خودمان و بدون ذكر ماخذ و منابع در وبلاگمان بنگاريم! عارضه اي كه متاسفانه در برخي نشريات هم به رويه اي مرسوم تبديل گرديده است!!! اصلاح اين رويه ي ناپسند مي تواند به غناي وبلاگ نويسي كمك كند.

انشاءاله



 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۵
اذان صبح
۰۴:۵۰:۴۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۰۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۷
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۲۲
اذان مغرب
۱۹:۵۹:۲۴