پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۲
عليرضا پاكدل

متأسفانه در كشور ما هيچ كالايي اعم از مواد غذايي و لوازم مختلف خانگي و روزمره‌ي زندگي و .... ثبات قيمتي ندارند هنوز چند روز از افزايش چند درصدي يك جنس نگذشته است كه باز شاهد صعود قيمت آن به اندازه‌ي چند ده درصد ديگر توسط فروشنده‌ها هستيم.

اما چيزي كه در اين آشفته بازار نمود بيشتري پيدا مي‌كند اين است كه به دليل ضعف نظارت بر قيمت كالاها در شهرستان كازرون افراد زيادي در اصناف مختلف از آب گل‌آلود ماهي گرفته و با تاخت و تازهاي خود مردمي كه تا خرخره زير فشار قرار گرفته‌اند تا آن‌جا كه مي‌توانند نقره داغ مي‌كنند.

شير يارانه‌اي كه به نظر بنده بايد اسم آن‌را آب يارانه‌اي گذاشت(چون غالب بر 50 درصد آن آب است) به جاي 250 تومان، 300 تومان به مردم مي‌فروشندو اگر اعتراض كردي فردا شب سهميه‌ات را قطع مي‌كنند.

افزايش قيمت گوشت كه ديگر براي مردم كازرون عادي شده است، نگاه كنيد در عرض چند ماه قيمت آن چند بار تغيير كرده تا به 7200 و 7500 رسيده است.

اما نكته‌ي ديگر آن است كه در كمتر مغازه‌اي در شهر ما ديده مي‌شود كه روي اجناس اتيكت قيمت آن چسبانده شده باشد و فروشنده به هر اندازه‌ كه زورش برسد جنس خود را گرانتر مي‌فروشد.

چندي پيش به داروخانه مراجعه كرده تا قطره‌ي چشم و پمادي تهيه كنم روي جلد يكي 250 و روي ديگري 350 تومان نوشته شده بود، 600  تومان به فروشنده دادم اما در كمال تعجب ايشان گفتند 1000 تومان مي‌شود اعتراض كردم كه قيمت روي جلد چيز ديگري مي‌گويد و ايشان گفتند گران شده است اگر نمي‌خواهيد پس دهيد؟!

اگر گران شده چرا شركت توليد كننده قيمت گران شده را درج نمي‌كنند وا گر خريد شما چندماه‌قبل‌ودوره‌ي‌ارزاني‌بوده‌پس حق نداريد به مردم اجحاف كنيد و گران فروشي نماييد.

متأسفانه بعضي‌از داروخانه‌هادرشهرماهر طور كه‌مي‌خواهندبامردم‌رفتارمي‌كنند و هيچ كدام از داروها را به قيمت روي جلد نمي‌فروشند.

موارد بسيار از گرانفروشي در صنف‌هاي مختلف خصوصاً تره‌بار فروشان، خواربار فروشان‌و.. شايدبتوان‌ضعف‌اتحاديه‌ي اصناف مختلف‌رادراين‌موردعامل‌اصلي دانست‌ اماوظيفه‌ي‌نهادهاي‌نظارتي‌در شهر ما چيست؟

شايد هم واقعاً چنين نهادي در شهر ما وجود نداشته باشد! بالاخره اين قضيه بايد روشن شود مگر مردم ما چه اندازه تحمل سختي را دارند.

آيا گراني مداوم اجناس مختلف در سال جاري كم است كه عده‌اي از خدا بي‌خبر هم با گران‌فروشي باعث آزار مردم  شوند.

ما بي‌صبرانه منتظر هستيم كه بدانيم نهاد نظارت بر قيمت كالا در شهر ما وجود دارد يا نه و اگر وجود دارد چرا با مشكلات و مسايل برخورد نمي‌كنند.

 منبع: هفته نامه سلمان، 5 شهریور 1387، ش 377، ص 8.

نویسنده: عليرضا پاكدل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۳۷:۴۵
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۳۸
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۲
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۱۲
اذان مغرب
۲۰:۰۸:۴۵