پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۰:۲۱
به گزارش خبرنگار کازرون نما در این همایش که حدود 4 ساعت به طول انجامید پیشنهادی نیز از سوی فرشاد فرشته حکمت برای برگزاری فستیوال هنری جامعی در رشته های مختلف هنری با محوریت تالاب پریشان مطرح شد که مورد استقبال حاضرین واقع شد.
به گزارش خبرنگار کازرون نما همایش علمی-هنری موج های پریشان که به انگیزه ی حمایت از تالاب پریشان صورت گرفته بود در شامگاه پنج شنبه، 15 اسفند ماه 1387برگزار شد.
بنابر این گزارش در این مراسم که به دعوت انجمن هم اندیشان جوان در تالار مرحوم نصرالله مردانی واقع محوطه ی اداره ی ارشاد اسلام شهرستان برگزار شد، ابتدا پس از پخش نماهنگ و رسمیت یافتن برنامه، دکتر کهرم، پرنده شناس و استاد دانشگاه در مورد تالاب های مختلف کشور و جهان در وضع کنونی و وضعیت پیشینشان سخن گفت و سپس محسن عباسپور به عنوان دبیر انجمن هم اندیشان جوان دقایقی را به سخنان خود اختصاص داد.
در ادامه از هنرمند کازرونی، استاد فرشاد فرشته حکمت دعوت شد تا صحبت کند. وی با توجه به این که پدرشان استاد محمدعلی فرشته حکمت نیز یکی دیگر از مدعوین ویژه‌ی این جلسه بود و بنا به مشکلاتی موفق به حضور نشده بودند ابتدا به نیابت از پدرشان قسمتی از کتاب گرازها (اثر محمدعلی فرشه حکمت که با الهام از دریاچه ی پریشان نوشته شده) را خواندند و ضمن هدیه‌ی یک نسخه از این کتاب به استاد کهرم، میهمانان را به دیدن فیلمی از خود با موضوع دریاچه‌ی پریشان که هفته‌ی گذشته نیز از شبکه ی 2سیما پخش شده بود دعوت کرد.
گفتنی است وي تاکنون چندین اثر در قالب فیلم مستند در مورد شهرستان کازرون ساخته که تعدادی از آنها در رابطه با پریشان بوده است.
پس از پخش فیلم به دلیل کیفیت کم صدا تصمیم بر آن شد که در مورد کلیت کار و ایده هایی که می توان از آن استفاده کرد بحث شود. همچنین استاد فرشت حکمت با فراخواندن بازیگران و یارانشان در این فیلم، از آنان تقدیر نمود.
پس از سخنان فرشته حکمت یکی از فعالین محیط زیست مقاله ای را قرائت کرد. بنابر این مقاله‌ی محمودرضا پولادی که به دلیل گذشتن زمان کمی خلاصه شد پایان بخش همایش بود.

گفتنی است تا مدتی پس از پایان مراسم قسمتی از جمعیت همچنان برای دیدار استاد فرشه حکمت و صحبت با ایشان در محل حضور داشتند.
در این همایش که حدود 4 ساعت به طول انجامید پیشنهادی نیز از سوی فرشاد فرشته حکمت برای برگزاری فستیوال هنری جامعی در رشته های مختلف هنری با محوریت تالاب پریشان مطرح شد که مورد استقبال حاضرین واقع شد.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۷
اذان صبح
۰۴:۳۹:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۷
غروب آفتاب
۱۹:۴۹:۵۸
اذان مغرب
۲۰:۰۷:۲۷