پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۱۸۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۴
دهقان ناصرآبادی :
بعد از آنکه راهسازی در تالاب پریشان منجر به تخریب بستر دریاچه و آتش زدن نیزارها و از بین رفتن هزاران گونه جانوری در این تالاب شد مقامات استانی فارس از تغییر مسیر جاده برای نزدیکتر کردن روستاها به شهر و استفاده گردشگران از تالاب پریشان خبر دادند.

بعد از آنکه راهسازی در تالاب پریشان منجر به تخریب بستر دریاچه و آتش زدن نیزارها و از بین رفتن هزاران گونه جانوری در این تالاب شد مقامات استانی فارس از تغییر مسیر جاده برای نزدیکتر کردن روستاها به شهر و استفاده گردشگران از تالاب پریشان خبر دادند.
 
به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم کازرون از تصمیم مسئولان استانی برای تعیین مسیر دوم گذر راه روستاهای اطراف دریاچه پریشان خبر داد و گفت: قرار بر این است که مسیر دومی تعریف شود که کمترین صدمه و خسارت را به دریاچه وارد آورد و بتوانند از آن مسیر هم مطالبات مردم دهستان فامور را پاسخ دهند و هم مردم کازرون بتوانند از منطقه پریشان نهایت استفاده را ببرند.

غلامرضا ناصر دهقان آبادی در گفتگو با یک نشریه محلی در شهر کازرون به حافظان محیط زیست قول داده پس از پایان مطالعات مربوط به مسیر جدید و قبل از اجرای هرگونه عملیات اجرایی در این مسیر نقشه آن از طریق رسانه ها منتشر شود، نماینده مردم کازرون در گفتگو با بیشابور به هماهنگیهای انجام شده با مسئولان بالا دست از جمله واعظ جوادی رئیس سازمان محیط زیست و همین طور اسفندیار رحیم مشایی رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی کشور اشاره کرده است. در نخستین روزهای هفته جاری دادستان شهرستان کازرون در گفتگو با خبرنگار مهر از احضار پیمانکار طرح احداث جاده در دریاچه پریشان به دادگستری خبر داده و گفته بود: با دستور قضایی پیمانکار احداث جاده در این دریاچه که متهم به نقش داشتن در تخریب دریاچه است به دادگستری شهرستان احضار شده است. با این همه برخی از فعالان محیط زیست کازرون با اشاره به اینکه مسئولان شهرستان کازرون می دانستند این مسیر که در دریاچه پریشان در حال ساخت بود با مشکل مواجه می شود و با هدفهای خاصی سعی در جلب رضایت شهروندان روستانشین داشتند به خبرنگار مهر گفتند: در سالهای آینده که باران زیاد باعث طغیان دریاچه و افزایش حجم آب شود آن جاده به زیر آب خواهد رفت اما برخی مسولان با اطلاع از این موضوع دست به این اقدام زدند و بعد نماینده مردم کازرون را پیشتیبان ساخت این راه معرفی کردند که واقعیت را وارونه جلوه دهند و این موضوع دور از واقعیت بود.

این در حالی است که نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی چند روز پیش با هفته نامه بیشابور کازرون با اشاره به تلاشهای صورت گرفته و هماهنگی با کارشناسان سازمان محیط زیست گفت: با بررسی موضوع راهسازی و با هماهنگی دیگر مسولان شهرستان، دیدیم این مسئله مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست نیست ما هم گفتیم تا جلب نظر کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست صورت نگیرد عملیات اجرایی راهسازی متوقف شود.

دهقان ناصر آبادی یکی از مشکلات عمده شهرستان کازرون را مهجور ماندن اماکن تفریحی و تاریخی دانست و گفت: با شناخت این مشکل سعی کردیم از پتانسیلهای موجود بیشترین بهره برداری را داشته باشیم و در جلسه با آقای مشایی این بحث مطرح شد و با توجه به مصوبه هیئت محترم دولت که این منطقه را به عنوان منطقه نمونه گردشگری مصوب کرده بود پیگیر این موضوع شدیم که مصوبه هیئت محترم دولت اجرایی شود و منطقه نمونه گردشگری نیاز به زیرساختهایی دارد و از جمله این زیرساختها جاده است و امکاناتی همچون برق، تلفن و گاز و سایر وسایلی که بتواند خدماتی را جهت توریستها و جهانگردان ارائه کنند. با توجه به این دو موضوع جلسه ای را در فرمانداری با حضور فرماندار برگزار کردیم که در این جلسه ضرورت احداث جاده عنوان شد.

پیش از این رئیس دادگستری شهرستان کازرون نیز در گفتگو با مهر از ادامه روند نابودی دریاچه و خشک شدن آن به دلیل مسدود شدن آب چشمه ها به سمت دریاچه خبر داده و عنوان داشته بود « کشاوزران از طریق تلمبه های6 و 8 اینچی آب دریاچه را به زمینهای کشاورزی خود هدایت می کنندو از سوی دیگر از چشمه هایی که منبع آب تالاب محسوب می شود بهره می برند.» دهقان ناصر آبادی در ادامه گفت: طبیعتاً کارها در سطح کلان و ملی توسط بنده به عنوان نماینده مردم شریف شهرستان کازرون انجام گرفت. با توجه به اینکه این منطقه از جمله مناطق حفاظت شده تحت امر سازمان حفاظت محیط زیست بود، سعی کردیم از ابتدا راه قانونی را طی کنیم. در تاریخ 29 مهر 87 موضوع ضرورت احداث این جاده را به عرض خانم جوادی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور رساندیم و تأکید کردیم با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع و درخواستهای مکرر اهالی محترم مناطق حوالی دریاچه پریشان، اداره کل راه و ترابری فارس آغاز به کار و نقشه برداری از مسیر موجود و انتخاب مناسبترین مسیر با رعایت فاصله از دریاچه پریشان تا جایی که موانع طبیعی اجازه دهد را شروع کند. بنابراین صدور دستور مقتضی مورد استدعا قرار گرفت که خانم جوادی موضوع را به مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ارجاع دادند. نماینده مردم کازرون در مجلس با اشاره به مکاتبات خود با کارشناسان حفاظت محیط زیست گفت: به آنها متذکر شدیم که منطقی ترین مسیر را که کمترین عوارض زیست محیطی به همراه داشته باشد تعیین کنند تا علاوه بر حفظ حرمت مناطق با صدور مجوز بهسازی مسیر مورد نظر اهالی روستاهای اطراف دریاچه را فراهم آورند. ما اگر احساس کنیم که احداث جاده در آن منطقه باعث تخریب محیط زیست و صدمه به تالاب می شود به هیچ وجه با این کار موافق نیستیم. آنچه که مد نظر ما بوده و صراحتاً و موکداً اعلام کرده ایم احداث جاده در مسیری است که تخریبی را برای محیط زیست به دنبال نداشته باشد.

با این حال روز 28 صفر نیز جلسه فوق العاده ای در استانداری استان فارس با حضور استاندار و مدیرکل محیط زیست استان و رئیس محیط زیست کازرون برگزار شد که به نظر می رسد پیرامون اتفاقات دریاچه پریشان و نابسامانی وضعیت مدیریت این تالاب بین المللی بوده است
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۵
0
0
متاسفانه ... حاظر نیست راستگویی را سرلوحه کار خود قرار دهد .مرتبا حاشیه سازی وضدونقیض حرف زدن را ادامه میدهد .این چهارسال هم نیز بگذرد ...
ناشناس
|
MALAYSIA
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۵
0
0
لطفا از ایشون بپرسید این جمله چه معنی می دهد:"... مردم کازرون بتوانند از منطقه پریشان نهایت استفاده را ببرند...." وآیا آقای دهقان تصور میکنند مردم قراراست نفع مادی از هر چیزی ببرند؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۵
0
0
گویند لقمان و پسرش با الاغشان از کنار دهی می گذشتند لقمان سوار وپسر پیاده بود عده ای گفتند چه پدر ظالمی پسر پیاده وخودش سوار . لقمان پسر را سوار وخود پیاده شد عدهای دیگر گفتند چه پسر بی ادبی پدر پیر را پیاده وخودش سوار شده و ناگزیر دوتایی سوار شدند عده ای دیگر گفتند چه ادمهای ظالمی دونفری سوار الاغ بیچاره شده اند ناچار دوتایی پیاده شدند عده ای انطرفتر گفتند چه ادمهای احمقی الاغ را جلوانداخته وخود پیاده می روند لقمان به پسرش گفت فرزندم دروازه شهر را می توان بست دهن خلق را نمی شودبست .درود بر همه نماینده ها و خصوصا نماینده محبوب کازرون اقای دهقان ناصر ابادی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۵
0
0
با سلام
متاسفم از اینکه دوستان زود قضاوت می کنند و برای دفاع کورکورانه از فردی خاص و تخریب دیگران از مسایل مختلف از جمله پریشان سوء استفاده می کنند.ان شاءاله که خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۷
0
0
درود بر دهقان و تلاشهای صادقانه ایشان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۸
0
0
انسانهای پشتکاری مانند جناب دهقان از این زخم زبانها و جسارتهای که به ایشان می شود به دید نادانی طرف رو برو نگاه می کند و این زخم زبانها هیچ اثری برای ایشان ندارد به گفته مسو لین کشور هر چه تحریم بیشتر شود پیشرفت بیشتر می شود این اتفا قها انشا لله در آینده ای نه چندان دور به کمک خداوند همه وهمه وسیله ای برای رسیدن جناب دهقان به اهداف عالیه ایشان خواهد شد . به راستی مکر خداوند از همه مکارین بالاتر است مو فق پیروز ی برای همه ایرانیان دلسوز و اباد گر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳