پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۱۳۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۸
آنهايي كه امروز اين شعار را ميدهند چرا ديروز متوجه قضيه نبودند تا امروز شاهد اين تخريب‌ها نباشند؟ آيا مطالعاتي كه انجام شده بود تا در سال‌هاي خشك‌سالي بتوانند با جايگزين كردن رودخانه‌هاي فصلي يا رودخانه جره، آب درياچه را تأمين كنند دو سال پيش چه اقداماتي را جهت اجراي اين امر انجام دادند؟
دهقان ناصرآبادي نماينده‌ي مردم كازرون در مجلس هشتم در مصاحبه با هفته نامه‌ي بيشاپور مواضع خود درباره اتفاقات مربوط به درياچه‌ي پريشان را تشريح كرد.
 
وي در بخشي از سخنان خود گفت:
 
آنهايي كه امروز اين شعار را ميدهند چرا ديروز متوجه قضيه نبودند تا امروز شاهد اين تخريب‌ها نباشند؟ آيا مطالعاتي كه انجام شده بود تا در سال‌هاي خشك‌سالي بتوانند با جايگزين كردن رودخانه‌هاي فصلي يا رودخانه جره، آب درياچه را تأمين كنند دو سال پيش چه اقداماتي را جهت اجراي اين امر انجام دادند؟
 
متن كامل اين مصاحبه را در بخش مصاحبه‌هاي سايت (اينجا را كليك كنيد) بخوانيد.
 
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۱۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۸
0
0
خدا کند قطره ای باران نیاید تامردم اینهمه به فکرخوشگذرانی نباشند این ابهای فاضلاب کازرون به کجا میرود که کسی داد از محیط زیسن نمیزنذ کثافات شهر را رها کرده اندتوی زمینهای مردم و این اب کجا می رود منتقذان محیط زیست پیگیری کنند حالا یک جاده ای می خواهند برای یک عده بدبختی درست کنند صدای واویلای همه درامده خجالت داره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۸
0
0
اگر آقای دهقان ناصر آبادی کمی توجه داشته باشد که اکوسیستم را نمی توان تغییر داد و نباید تغییر داد بهتر بود.
بنده به عنوان یک کارشناس ارشد مدیریت بحران که در دانشگاه تهران درس می خوانم مطالبی را به عرض می رسانم:
1-بهتر است طبیعت را به حال خود وا گذاریم ، چراکه ممکن است قهر طبیعت ما را واگذارد.
2-دغدغه های سیاسی بازی خود را به طبیعت ربط ندهیم.
3-خطابم به آقای دهقان ناصرآبادی است: جناب آقا :آگر دریاچه را به هرشکلی که دوست داشتید مثلا از رودخانه جره یا رودخانه شاهپور و یا حتی با کامیون ، پر از آب می کردید آیا برداشت شما این است که کار مفیدی انجام داده اید؛ مطالب زیر در این خصوص نوشته شده است:
1-3:اگر در این اکوسیستم که آب دریاچه ها خشک شده است ، با همت و تلاش زیاد پر از آب می کردید ، آیا پرنده ای که از شمال کره زمین باید مسافرت کند تا به این نقطه برسد ، می رسید؟؟؟؟؟!!!!!!!
خیر - هیچگاه نمی رسید چون خشکسالی مربوط به نقطه خاص دریاچه کازرون نیست.
2-3: در حالت فوق چقدر ماهی در آب دریاچه تولید مثل داشت در صورتی که پرنده ای برای شکار وجود نخواهد داشت.
3-3:با فرض اینکه کسی که می تواند این همه آب را جایگزین کند ، حتما می تواند آن همه ماهی را نیز شکار کند.
4-3:آیا به این فکر کرده اید که در این اکوسیستم طبیعی که دریاچه خشک شده است ، خاک کف دریاچه انرژی گرفته ، بوی تعفنی که می تواند کلیه قسمت های دریاچه حتی تا شهر کازرون را نیز بگیرد دیگر وجود نخواهد داشت.
5-3: باید یدانیم که با رفتار طبیعت نمی توان مبارزه کرد.
4-به نماینده محترم مردم شریف کازرون عرض می کنم ، بهتر است به کار نمایندگی خود بپردازید و از ... بازي سیاسی که فقط وجه ی شما را در شهر و روستا خراب می کند بپرهیزید.
5-همانند دکتر محمدصادقی که با رفتار یکجانبه و مطمئن خویش به فکر مجلس بود ولی نتوانست به مجلس راه یابد نباشید.
6-علیرغم ارادتی که به ایشان دارم عرض می کنم که یکی از دلایل موفق نشدن ایشان ، مسدود کردن تونل کازرون -بناف بود. نکنید کاری را که محمدصادقی کرد.
7-برای همه ی خادمان ملت آرزوی موفقیت و سربلندی دارم
8-امیدوارم که نماینده ملت شریف کازرون از ناراحت نباشند.
و من الله توفیق
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۹
0
0
سلام به همه و سلام به دوستان کازرون نما
آقای کارشناس ارشد مدیریت بحران قبل از نظر دادن کاش از کارشناسان ارشد محیط زیست نظر می خواستید .1
-تمامی طرحهای ارائه شده در این مصاحبه همه بوسیله کارشناسان متخصص طرح مصوب شده است.ومستندات آن موجود است این موضوع طی سالهای گذشته اتفاق افتاده ومخصوص الان نیست.
2-معلوم نیست شما از کجا فهمیده اید که آقای دهقان تونل بناف را مسدود کرده چرا حرفی می زنید که قیامت شرمنده آن باشید از دوستان خود بپرسید چه کسی مانع آمدن مسئولین مربوطه می شود؟
3- اگر با رفتار طبیعت نشود مبارزه کرد پس اروپائیان چرا برای حفظ دریاجه های خود آنهمه هزینه می کنند پس تکلیف این دریاچه چیست؟
4- باید به عرض برسانم تعداد زیادی از پرنده هایی که امسال به دریاچه مهاجرت کرده بودند بدلیل خشکسالی از همین راه آمده بازگشتند وبه دریاچه های دیگر مهاجرت کردند.
5- معلوم است شما مدتهاست از احوال شهر خود بی خبرید و یا خود جزئی از این بازی هستید.
در پایان فقط می گویم :
خداوند هر آنکس را که بخواهد هدایت خواهد کرد.آخرتمان را به این دنیای بی ارزش نفروشیم. بیچاره شهرستان همیشه تنهای کازرون
والسلام
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۹
0
0
من یک شهروند عادی هستم وقصد طرفداری از کسی را هم ندارم ولی خدمت این برادر دانشجوبایدچند نکته را عرض کنم.
1-شما بهتر است به درس ومشقتان برسیدقضاوت کردن در مورد مسایل ومشکلات را به مسولین بسپارید.اکولوژی یک اکوسیستم یک دایره بسته است وکسی هم قادر به تغییر ان نیست مثلا اگر جمعیت کره زمین روزی انقدر زیاد شود که عرصه بر ادمیان تنگ شود این جمعیت بنا به دلایلی به حد تعادل خواهدرسید و در ان شکی نیست .
2- سعی کنید از تخریب دیگران بپرهیزید . به قول سعدی تو نیز اگر بخفتی به که در پوستین مردم افتی.
3 -50 سال مردم کازرون نماینده هایشان را با وعده جاده کازرون به شیراز انتخاب کردندوشما در نوشته خود گفته اید که فلانی به خاطر تونل بناف رای نیاورد و این جاده جدید چقدر بر اکوسیستم جنگلهای مسیر ضربه زده و خواهد زد خدا میداند.
4- حال برای یک جاده 2کیلومتری که فاصله روستاهای پریشان هلک دهپاگاه قلات نیلو سیسختی را تا شهر 20 کیلومتر نزدیکتر میکند اینهمه سنگ محیط زیست را به سینه زدن درست نیست.
5- اگر اخبار همین یک ماه پیش را گوش کرده باشید افتتاح جاده ارومیه بر روی دریاچه ارومیه توسط رئیس جمهور بوددر کنار دریاها و سواحل رودخانه ها و حتی بین انگلیس و فرانسه زیر اب تونل وجاده ساخته اند وانجمنهای بزرگ طرفدار محیط زیست اعتراضی هم نکرده اند که ما برای یک جاده 2کیلومتری بخواهیم نماینده ای را خراب کنیم .
5- قطعا شما به اقای دهقان رای نداده اید ودهقان هم به رای شما نیازی ندارد گر چه نماینده برای شما هم کار میکند .
6- بهتر است و پیشنهاد میکنم پایان نامه خود را به موضوع ریختن زباله واشغال و و مواد دور ریختنی شهروندان عزیز اختصاص دهید که انها را در جوی کنار خیابان میریزند و فاضلاب شهر را که الوده به انواع بیماری هاست در بیابان رها کرده اند و هیچ تابلو راهنمایی هم شهرداری مسول نصب نکرده که اهای عشایرو رهگذر این اب الوده است استفاده نکنید وهمین اب به رودخانه شاپور میریزد وچقدرزراعت و باغات زیر دست خشت وکنارتخته را الوده میکند ومن و شما هم از ان استفاده میکنیم .
امیدوارم شما هم ناراحت نشده باشید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۰
0
0
درود بر دهقان که برای پیشرفت کازرون تلاش می کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۶
اذان صبح
۰۴:۴۰:۱۲
طلوع افتاب
۰۶:۱۰:۱۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۶
غروب آفتاب
۱۹:۴۹:۲۱
اذان مغرب
۲۰:۰۶:۴۷