پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۰
مهندس محمدرضا رضازاده افزود: استان فارس تا سال ‪ ۸۵در زمینه تولید برق در بین سایر مناطق در رده آخر بود اما با تلاشهای موثر دولت استان فارس در این زمینه ارتقا یافت. وی ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون و نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم دو نیروگاه جدیدی هستند که در تولید برق منطقه اثر گذار هستند.

طی سه سال گذشته با ایجاد ظرفیتهای جدید در زمینه تولید برق ، استان فارس راه های توسعه صنعتی در این بخش را پیموده است و به مرز برابری تولید و مصرف در این زمینه رسیده است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا ، استاندار فارس در این‌باره گفت: در دولت نهم در زمینه تولید برق استان فارس در بین ۱۶برق منطقه‌ای کشور به جایگاه مطلوب رسید.

مهندس محمدرضا رضازاده افزود: استان فارس تا سال ۸۵در زمینه تولید برق در بین سایر مناطق در رده آخر بود اما با تلاشهای موثر دولت استان فارس در این زمینه ارتقا یافت.

وی ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون و نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم دو نیروگاه جدیدی هستند که در تولید برق منطقه اثر گذار هستند.

وی اضافه کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم با همت سازمان توسعه برق ایران احداث شده و در مرحله اول ۹۶۰مگاوات برق را به مجموعه تولید برق استان اضافه کرده است.

رضازاده اظهار داشت: واحدهای بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون نیز که بطور آزمایشی در چرخه تولید قرار گرفته تاثیر بسزایی در افزایش تولید برق منطقه داشته است.

وی بیان کرد: هم اکنون تولید برق در فارس به سه هزار مگاوات رسیده که علاوه بر تامین برق منطقه ، بیش از ۱۰۰مگاوات نیز به شبکه کمک می‌دهد.

استاندار فارس گفت: طرح توسعه نیروگاه فارس در حال بررسی و قرار داد با سرمایه‌گذار است که پاییز امسال اجرا می‌شود.

وی افزود:ایجاد نیروگاه تولید برق در شمال و جنوب فارس در قالب مصوبات استانی دولت در حال پیگیری است و مکان یابی شده و سرمایه‌گذاری اولیه آن به نتیجه رسیده است .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
اذان صبح
۰۴:۴۷:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۵:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۴
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۱۷
اذان مغرب
۲۰:۰۱:۲۵