پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۹۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۰
سید علی اکبر کاظمینی ،مسئول سازمان مردم نهاد سیزده فروردین کازرون در گفتگو با يكي از راديوهاي بيگانه (رادیو زمانه) ضمن انتقاد از مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به جای جلوگیری از تخریب تالاب پریشان از دستور دادستان کل کشور برای پیگیری موضوع ، اظهار بی اطلاعی می کند.
سید علی اکبر کاظمینی ،مسئول سازمان مردم نهاد سیزده فروردین کازرون در گفتگو با يكي از راديوهاي بيگانه (رادیو زمانه) ضمن انتقاد از مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به جای جلوگیری از تخریب تالاب پریشان از دستور دادستان کل کشور برای پیگیری موضوع ، اظهار بی اطلاعی می کند.
 
به گزارش رادیو زمانه ، کاظمینی در پاسخ سوال رادیو زمانه در مورد ماجرای تخریب تالاب پریشان و میزان تخریب تالاب و تلفات حیات وحش تالاب گفت :« نماینده شهرستان کازرون در روز جهانی قدس، در ستاد نماز جمعه و راهپیمایی اعلام کردند که می‌خواهیم کلنگ احداث جاده‌ای در کنار تالاب پریشان بزنیم و راه را برای روستاییان نزدیک کنیم.

این مسأله باعث شد که پیمانکار اداره راه در بعد از مراسم تاسوعا، عاشورا بدون هیچ‌گونه مجوزی از سوی سازمان محیط زیست و ارگان‌های مربوطه در دو روزی که تعطیل بود و تمام ادارات تعطیل بودند شروع به تخریب جاده‌ی حریم کنار تالاب پریشان کند.

تالاب پریشان یکی از تالاب‌های بین‌المللی است و جزو اولین تالاب‌هایی است که به ثبت کنواسیون رامسر رسیده و تنوع زیستی بسیار بالایی دارد.

در این تالاب، پرندگان مهاجرت بی‌شماری (زمستان‌گذرانی) دارند و یکی از زیباترین و متنوع‌ترین تالاب‌های ایران در جنوب ایران است که در یک منطقه نیمه خشک و تقریباً خشک ایران قرار دارد.

پس از این‌که این‌ها در روز تاسوعا، عاشورا شروع به تخریب کردند، متأسفانه با داشتن محیط‌بانان در آن منطقه و در کنار تالاب اداره محیط زیست دیر خبر دادند و دیر اقدام کردند.

بعد از تعطیلات تاسوعا عاشورا به حکم دادستانی کار را متوقف کردند. اما دوباره این حکم را جدی نگرفتند و مجدداً پیمانکار این کار را ادامه داد.

دوستان ما به آن‌جا مراجعه کردند و عکس‌هایی از تخریب وحشتناک حریم تالاب و آتش ‌زدن نیزارها گرفتند و به ‌تازگی عکس‌هایی از آتش گرفتن و کشته شدن لاک‌پشت‌ها، پرندگان، مارهای آبی و حشرات گرفته شده که متخصصین باید در این‌باره برآورد کنند که در هر یک متر مربع چند گونه حشره از بین رفته است.

سرانجام باعث شد مقداری از حریم تالاب که در حدود هشتصد متر بود تخریب شود و نیزارهای اطراف را حتی بیش از هشتصد متر آتش زدند.

اقدامات ما باعث شد که دادستان کل کشور نامه‌ای برای دستور پیگیری و مجازات کسانی که این تالاب ‌را تخریب کرده‌اند داد ولی متأسفانه نیروهای درون شهری و ادارات مربوطه پیگیر بودند که این جاده ساخته شود و بر این‌که این جاده راه را نزدیک می‌کند اصرار داشتند و هم‌چنان دنبال این هستند که این کار را ادامه دهند.

جدیداً دوستان ما مجدداً به سازمان‌های مربوطه مراجعه کرده‌اند. متاسفانه رییس سازمان محیط زیست، خانم دکتر جوادی از حکم دادستان کل کشور، اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و می‌گویند این حکم به ما ابلاغ نشده است.

در صورتی که این حکم در روزنامه‌ها، در سایت دادستانی کل کشور و همچنین از رادیو سراسری بیان شده بود. خانم جوادی، رییس سازمان محیط زیست قبل‌ از این‌که به این فکر باشند که جلوی این تخریب را بگیرند اظهار بی‌اطلاعی از نامه دادستان می‌کنند.

آقای دکتر کهرم به عنوان متخصص محیط زیست در این باره اظهار تأسف کردند و کاملاً از نظر مسایل اکولوژیکی و اکوسیستمی این مسأله را بیان کردند.

این منطقه از آسیب رسیدن به تالاب پیشگیری می‌کند و این‌ها می‌خواهند در همین منطقه جاده بسازند و بر این موضوع اصرار دارند، طومار جمع کرده‌اند رییس محیط زیست شهرستان هم دنبال این است که بالاخره مجوز این‌ کار را بگیرند و در حریم دریاچه انجام دهند.

این تالاب در منطقه‌ای واقع شده که حد واسط است و برای همین تنوع گیاهی و جانوری بسیار بالایی دارد و می‌شود گفت این دریاچه دقیقاً در حد واسط منطقه گرم‌سیری و سردسیری قرار گرفته است.

همین باعث شده که تنوع بسیار بالایی داشته باشد ضمن این‌که دریاچه دو سال است شدیداً از کمبود بارندگی رنج می‌برد و برداشت غیر مجاز بیش ‌از اندازه‌ی چاه‌های اطراف و مسدود کردن چشمه‌های اطراف دریاچه باعث شده که دریاچه به طرف مرگ پیش برود.

حتی نامه‌ای هم برای رهبر انقلاب فرستادیم که ایشان برای دادستان نوشتند و نتیجه‌ی آن پیگیری‌های دادستان کل کشور بود که اقدام کردند.

خوشبختانه از نظر سیستم قضایی منطقه، رییس دادگستری شهرستان هم موضع بسیار خوبی در این مورد گرفتند و کاملاً با این مسأله مقابله کردند ولی متأسفانه مدیریت طرح تالاب‌ها و سازمان محیط زیست بسیار ضعیف عمل کردند.»
 
توجه: كازرون نما آمادگي خود را براي انتشار توضيحات مسئولان مربوطه اعلام مي‌كند.
 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۲
0
0
ازقديم گفته اند گره اي رو كه ميتوان با دست باز كرد با دهن باز نميكنند ... كرده كه رفته با راديوهاي بيگانه مصاحبه كرده و سايت شما هم بيشتر ... كرده كه اين مصاحبه رو كه با اجنبي ها بوده با آب وتاب نقل ميكنه
ناشناس
|
MALAYSIA
|
۰۵:۳۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۳
0
0
تالاب پریشان بین المللی بوده وایران از بیگانگان برای حفاظت از آن پول دریافت میکند.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۳
0
0
در جواب شما دوست عزیز که از مصاحبه با رادیوی به اصطلاح بیگانه انتقاد کرده اید:
1-بر اساس این آیه:
با يکديگر به بهترين وجه سخن گويند ( اسراء ، ۵۳ ). طرز صحبت شما شایسته یک خواننده فهیم کازرون نما نیست.
2- سخنان را بشنويد و بهترين آن را انتخاب کنيد ( زمر ، ۱۷ ، ۱۸ ). دلیلی ندارد حرف حق زده نشود. و مصاحبه با یک راديو به منزله تصدیق تمام مطالب آن نیست.


درباره آنچه از آن شناختي نداري، سخن مگوي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۳
0
0
1) اينكه تالاب پريشان از نهادهاي زيست محيطي بين المللي پول دريافت مي كند چه ارتباطي با مصاحبه كردن با راديوهايي كه دنبال ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي هستند دارد؟! اين چه استدلال خنده داري است؟!
2) مگه اين بنده خدا رفته با راديو زمانه مناظره كرده كه به آيه 53 از سوره اسراء استناد مي كنه؟!
3) مگه براي حرف حق زدن جا قحطي بود و حتما بايد حرف حق رو تو خونه دشمناي نظام زد؟!
4) مگه كسي گفته مصاحبه با اين راديو به منزله تصديق همه حرفاشه نه عزيزم مصاحبه با اين راديو يعني كمك كردن به او در اهدافش براي مخالفت با نظام.
اين كمك هرچي هم كم باشه يه اشتباه بزرگه.

درباره آنچه از آن شناختي نداري، سخن مگوي
ناشناس
|
MALAYSIA
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۳
0
0
گاه ضربه جاهلین وسودجویان داخلی عمیق تر و کاراترست.
ناشناس
|
MALAYSIA
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۳
0
0
بد نیست گاهی هم نگاهی به بیگانیگان بیندازیم که چگونه از هیچ برای خود همه چیز میسازند ولی ما همه نعمت های خدادادیمان را همچون ارث پدری برباد میدهیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۳
0
0
سلام
با راديو بيگانه صحبت كردن موافق نيستم. البته طبيعت متعلق به همه هست. يادم مي‌آيد به شعري كه مي‌گفت: از صحبت دوستي برنجم، كاخلاق بدم حسن نمايد، عيبم هنر و كمال بيند، خارم گل وياسمن نمايد، كو دشمن شوخ چشم بيناك، تا عيب مرا به من نمايد. بله! هرگاه دوستان همه دست بر روي دست گذاشته‌اند و شاهد خرابي بزرگترين درياچه‌ي آب شيرين جهان شده‌اند، البته دشمنان با شوخ چشمي و زهر چشم گرفتن قصد ضربه زدن به نظام را خواهند داشت. وقتي بدني زخم شود قطعا اگر به مداواي آن بر نخيزيم، ويروس‌ها و ميكروب‌ها هجوم آورده و زخم را بدتر و بدن را بيمارتر مي‌كنند. اكنون مديران برتر شهر كجا هستند، مردمان غيور و شهيد پرور شهر، بسيجيان، بازاريان، كسبه و فرهنگيان كجايند كه پريشان، به واقع پريشان شده است. كازرونيان عزيز نگذاريد تاريخ شهر نابود شود. بدون شك آيندگان شما را لعن و نفرين خواهند كرد. پريشان را نجات دهيد!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۴
اذان صبح
۰۴:۴۱:۵۶
طلوع افتاب
۰۶:۱۱:۳۳
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۴
غروب آفتاب
۱۹:۴۸:۰۵
اذان مغرب
۲۰:۰۵:۲۷