پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تقویت ارتباط با همسایگان به ویژه کشورهای عربی و وحدت جهان اسلام توام با تقویت بنیه اقتصادی و ارتقای فهم اجتماعی به ضرر رژیم صهیونیستی تمام خواهد شد.
به گزارش کازرون نما، فریدون عباسی، با اشاره به توافق ایران و عربستان و سایر تحولات منطقه ای در چند هفته گذشته، بیان کرد: آنطور که به نظر می رسد مقداری عقلانیت بر جهالت در کشورهای منطقه غلبه کرده است. این هم ناشی از برخورد با یک ایران قوی در ابعاد مختلف است. اگر دقت کنیم تحریم‌هایی که کشور  ما را در حصار خود گرفته است در طول تاریخ بی نظیر بوده است. اینکه یک کشوری انواع تحریم‌هایی که بر مبنای فناوری استوار شده است را تجربه کرده و سرپا بماند در طول تاریخ بی سابقه است.

علیرغم تحریم‌های ظالمانه توانستیم پیشرفت کنیم

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی کشور در ادامه اظهار کرد: ما با انواع تحریم‌ها در حوزه نظام بانکی، نظام پولی، نظام کشتیرانی و بیمه مواجه هستیم. ولی ما از این تحریم ها علی رغم سختی هایی که داریم و مردم ما دچار مشکلات معیشتی شدند، توانسته ایم در ابعاد علمی و ابعاد تولید ثروت و حوزه دفاعی که مرتب ما را تهدید می کردند پیشرفت کنیم. اگر جزئی از این تحریم ها را بر کشورهای دیگر اعمال می کردند، آن ها دست های تسلیم را بالا می بردند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با داعشی که ساختند و سایر گروه های تروریستی درصدد بودند تا منطقه را بی ثبات کنند اما جمهوری اسلامی خطر را به موقع تشخیص داد و به کمک سوریه و عراق رفت تا دولت های مرکزی در آنجا سرپا بماند. چراکه پروژه در آنجا بی دولت سازی بود و مطمئنا وقتی که در مرزهای غربی ما دولت ها دچار بی ثباتی شوند، خطر تجزیه استان های غربی کشور برای ما جدی تر می شد. برای همین ما پیش دستی کردیم. اما برخی رسانه ها این امر را القا می کردند که مسائل فلسطین یا سوریه به ما چه ربطی دارد. اما مغز متفکر نظام به درستی تشخیص داد و ما وارد شدیم و تروریست ها را در سوریه و عراق شکست دادیم.

ایران به طرف های خود فهماند که نمی توانند جنگ دیگری را بر ما تحمیل کنند

وی در ادامه تاکید کرد: همین باعث شد که بعد از یک دوره فرسایشی و از بین رفتن منابع مالی آنها، تهدید هایی را در ناحیه خلیج فارس متوجه خود ما کنند. اما با اقتداری که ما در خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس هند و دریای سرخ و حتی در اقیانوس اطلس نشان دادیم به طرف های مقابل فهماند که با ایران نمی توانند در بیفتند. اگر بخواهند جنگ دیگری را بر ما تحمیل کنند بیشتر آسیب خواهند دید. علت اینکه چین نیز وارد منطقه شده است به خاطر این بوده که فکر آینده خود را می کند. چین نشان داد که می تواند تاثیر گذار باشد. برای اینکه چین عقب نماند در منطقه تضمین هایی را داد تا مسیر انرژی را برای خود امن کند. مجموعه این تحولات سبب شد تا عربستان پیش قدم شود و در طول یکسال گذشته روشی را پیش بگیرد که با ایران آشتی کند.

ایران و عربستان نقشه رژیم صهیونیستی را نقش بر آب کردند

وی افزود: از آشتی ایران و عربستان می توان این برداشت را داشت که دو کشوری که منابع مالی و اقتصاد در دنیای اسلام دارند از نقشه ای که رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس کشیده بودند که ما را باهم درگیر کرده و منابع مالی و انسانی جهان اسلام را  مختل کنند، توانستیم فرار کنیم.اکنون خصومت ها کنار رفته و در حال کار کردن بر روی نقاط مشترک هستیم. سایر کشورها نظیر امارات و مصر نیز از این سیاست دنباله روی خواهند کرد. بنده امیدوار هستم در پاکستان نیز تحولاتی صورت بگیرد و گروه های نیابتی که توسط عربستان تغذیه می‌شدند دیگر مرزهای شرقی ما را تهدید نکنند و آنها نیز توسط دولت پاکستان محدود شوند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: نتیجه این تحولات این است که ارتباط ما با همسایگان به ویژه کشورهای عربی تقویت خواهد شد و این به ضرر رژیم صهیونیستی خواهد بود. رژیم صهیونیستی نیز به خاطر رقابت های درونی خود و اینکه از اساس بر مبنای ظلم بنا شده مطمئنا به سمت فروپاشی از درون پیش خواهد رفت. حتما وحدت جهان اسلام و تقویت بنیه اقتصادی و ارتقای فهم اجتماعی منجر خواهد شد تا رژیم صیونیستی در منطقه منزوی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲