پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
شهردار کازرون در حاشیه مراسم روز درختکاری از احیای درختان تپه مشرف به امامزاده سید محمد نوربخش به عنوان بام کازرون خبر داد.
به گزارش کازرون نما، مراسم روز درختکاری با حضور مسئولان کازرون و گروه‌های دوستدار طبیعت برگزار شد.

نوذری شهردار کازرون در حاشیه این مراسم اظهار کرد: یکی از سیاست‌های عمده شهرداری و شورای اسلامی شهر احیای تپه‌های شهر است و تپه مشرف به امامزاده سید محمد نوربخش یکی از این تپه هاست که ظرفیت تبدیل آن به تفرجگاه و بام کازرون را دارد.

او افزود: پیرامون شهر کازرون تپه‌های زیادی وجود دارد که این خود یک موهبت الهی و طبیعی محسوب می‌شود و میراث گرانبهایی است که وظیفه ما را در جهت کاشت درخت و حفظ و نگهداری آن دوچندان می‌کند تا آن را به آیندگان هدیه دهیم.

نوذری ضمن تشکر از فعالان و دوستداران محیط زیست در این محله به خاطر همکاری با شهرداری گفت: در یک سال گذشته واحد فضای سبز شهرداری به منظور احیای این تپه اقدامات خوبی از جمله احیای چاه آبی، لوله کشی و آبیاری فضای سبز این قسمت انجام داده است.

شهردار کازرون تصریح کرد: شهرداری کازرون با جدا کردن آب آشامیدنی از آب فضای سبز به طول ١٠ کیلومتر گام مهمی در جهت توسعه فضای سبز برداشته است و از شهروندان انتظار داریم که در حفظ و نگهداری فضای سبز به ما کمک رسانند.

حجت الاسلام صباحی امام جمعه کازرون نیز در این مراسم بیان کرد: در فرهنگ ایرانی و دین اسلام به درختکاری و فضای سبز توصیه زیادی شده است و این امر ایجاب می‌کند بیشتر به فضای سبز و درختان توجه کنیم.

او  تصریح کرد: ما باید در حوزه درختکاری بیشتر به فرهنگ سازی بپردازیم، ادامه داد: همانطور که پارکینگ جز الزامات پایان کار ساختمان است شهرداری می‌تواند مالکان را به کاشت درخت در محوطه آپارتمان یا حاشیه خیابان‌ها ملزم کند.

در ادامه این مراسم تعدادی نهال توسط مسئولان، دانش آموزان و دوستداران محیط زیست کاشته شد و همچنین تعدادی نهال به رایگان توسط شهرداری بین شهروندان توزیع شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲