پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از برگزاری اولین روز کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در این شهرستان خبرداد و گفت: این برنامه به صورت همزمان در چهار مرکز خدمات کشاورزی شهرستان با عناوین کنترل عوامل خسارتزای گندم و همچنین ترویج کشت گل نرگس برگزار شد.
به گزارش کازرون نما، حمید رشیدی با بیان اینکه دومین کاروان ترویجی الگوی کشت ملی محصولات زراعی از سی ام بهمن تا سوم اسفند در سراسر استان فارس برگزار می شود، تصریح کرد: اولین روز برنامه به صورت آفلاین و به شکل کارگاه آموزشی و روز مزرعه بود.

به گفته وی؛ تعداد 60 نفر بهره بردار،کارشناس، مروج در این کاروان حضور داشتند.

او افزود: با توجه به سطح زیر کشت بالغ بر 48 هزار هکتار گندم آبی و دیم در کازرون کنترل عوامل خسارتزا نقش بسزایی در افزایش عملکرد در واحد سطح را دارند.

رشیدی اظهار کرد: همچنین برای دستیابی به حداکثر پتانسیل عملکرد ارقام، سلامت و عاری بودن برگها و خوشه گندم که نقش بارزی در پر شدن دانه گندم دارند عملیات دوره داشت محصول شامل مبارزه با علفهای هرز، بیماری های برگی و آفت کلیدی سن گندم ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه سطح کل زیرکشت گل نرگس در این شهرستان 230هکتاراست، اظهار کرد: در راستای استفاده از گیاهان کم آب بَر توسعه کشت این محصول در برنامه ترویجی الگوی کشت  و کشت جایگزین می باشد و به صورت کارگاه آموزشی در برنامه آفلاین امروز ارائه داده شد.

رشیدی با اشاره به اینکه  اصلاح الگوی کشت ضامن امنیت غذایی و افزایش بهره وری و حفاظت از منابع تولید در شهرستان است، افزود: در این برنامه از همه روشهای ترویجی استفاده می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳