پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
کتابخانه‌های عمومی کازرون در دهه فجر انقلاب، ضمن دیدار با خانواده شهیدان و ایثارگران، برنامه‌های فرهنگی ترویجی برگزار کردند.
به گزارش کازرون نما،  در دهه فجر انقلاب، کتابداران کازرونی، ضمن دیدار با خانواده شهیدان و ایثارگران، برنامه‌های فرهنگی ترویجی متنوعی با محوریت کتاب و کتابخوانی برگزار کردند.

در اولین گام، کارکنان کتابخانه‌های عمومی کازرون با خانواده های شهید رحیم درخواه و جانبازان ناصر زارع، کمال صنعتی و سید کرامت الله حسینی  دیدار و گفتگو کردند.

شهید درخواه متولد ۱۳۳۶ از کازرون بود که در سال ۱۳۶۱ در عملیات فیروزآباد به مقابله با خوانین به دست منافقین،  به مقام والای شهادت نائل شد. همچنین ناصر زارع در مناطق جنگی غرب کشور و کمال صنعتی نیز در سال ۱۳۶۸ در عملیات کربلای ۴ مجروح و در عملیات کربلای ۵ به مقام جانبازی رسیدند.

 به همین مناسبت،کارکنان کتابخانه های عمومی شهرستان کازرون با خانواده شهید والامقام مسلم جهان‌میهن نیز دیدار کردند. در این دیدار که با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ارج نهادن به خانواده این جان برکفان راه اسلام، صورت پذیرفت، کتابداران کتابخانه های عمومی با پدر و مادر این شهید بزرگوار به گفتگو پرداختند.

مادر شهید مسلم جهان میهن، ابتدا از کودکی آن شهید و فعالیت های انقلابی فرزندانش در دوران پیش از انقلاب در شهرستان کازرون پرداخت، سپس با بیان دلنشینی، ریزبینانه ماجرای شهادت فرزندش را روایت کرد.

اداره کتابخانه های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون با همکاری انجمن کتاب و اداره آموزش و پرورش این شهرستان، اقدام به برگزاری برنامه شاد و جذاب کتابخوانی و قصه گویی تحت عنوان «قصه های خوشبخت برای کودکان شهر سبز» نمودند.

حمزه خوشبخت، نویسنده و قصه‌گوی کشوری و عضو شورای کتاب کودک به مدت سه روز میهمان شهر کازرون بود و طی این مدت با حضور در تعدادی از مدارس ابتدایی و بوستان سلمان فارسی شهرستان به قصه گویی برای کودکان و دانش آموزان پرداخت که مورد استقبال بسیاری قرار گرفت.

همچنین با همکاری و هماهنگی اداره کتابخانه های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز این برنامه در شهر خشت و کنارتخته نیز برای کودکان آن مناطق نیز اجرا شد.

 افزون بر این، به مناسبت گرامیداشت ایام یوم الله دهه فجر و چهل و چهارمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جشنواره «پرواز بادبادک ها با پرچم ایران» با شعار «پرچم ما بالاست» با همکاری اداره کتابخانه های عمومی و دارالقرآن مرکزی امام خمینی(ره) شهرستان کازرون و شهرداری کازرون در بوستان سلمان فارسی این شهر برگزار گردید.

در این برنامه که با هدف آشنایی کودکان با پرچم کشور خود و تکریم آن صورت گرفت، جمعی از کودکان کازرونی به همراه والدین یا دوستان خود به صورت گروهی و همزمان به ساخت بادبادک هایی با رنگ بندی پرچم ایران پرداختند.

همزمان با این مسابقه جذاب، مسابقه قرآن حفظ سوره فجر نیز برای دانش آموزان و والدین آنها نیز به صورت داوطلبانه نیز برگزار شد.

در حاشیه این جشنواره، حمزه خوشبخت نویسنده، قصه گوی کشوری و عضو شورای کتاب کودک نیز برای کودکان به قصه گویی پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳