پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶
به مناسبت فرا رسیدن چهل و چهارمین فجر پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در مراسمی از برترین های کنکور سراسری 1401 در کازرون تجلیل شد.
به گزارش کازرون نما، در این‌ جلسه که نماینده مردم‌ شهرستان های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، امام‌ جمعه، فرماندار و دیگر مسؤولین شهرستان کازرون حضور داشتند، از دستاوردهای انقلاب توسط دانشجویان دیروز به عنوان انگیزه برای دانشجویان امروز گفته شد.

فریدون‌ عباسی دوانی، ضمن تبریک به مناسبت سالروز پیروزی شکوهمتد انقلاب اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر گفت: قبل از انقلاب، تمام تصمیم‌گیری های کشور در حوزه دانشگاه، فرهنگ، آموزش، صنعت و سایر موارد در خارج از مرزها و توسط غربی های اجنبی صورت می گرفت اما به لطف الهی، با تولد انقلاب این‌ مرکز به داخل کشور خودمان منتقل شد.

وی گرفتن آزادی از دست استکبار را اولین دستاورد انقلاب عنوان و تصریح کرد: دستاوردهای کشور به برکت امنیتی که از خون‌ پاک شهدا حاصل شد بسیار گسترده است و ما امروز در سایه این‌ امنیت توانسته ایم کار علمی انجام‌ دهیم.

وی افود: آزادی گرفته شده از دست استکبار یک اصل است و دانشجویی نیز برای دانشجو یک‌ اصل مهم‌ تلقی می شود، پس اتفاقات خوب باید از دانشگاه آغاز شود.

دوانی، ضمن‌ اشاره به جمله کوتاه اما عمیق حضرت امام خمینی ( رضوان الله تعالی علیه ) که فرمودند: دانشگاه مبدا تمام‌ تحولات است، تاکید کرد: شما دانش اموزان دیروز و دانشجویان‌ جدید امروز، سعی کنید دروس پایه، ادبیات و تاریخ را فرابگیرید و در کنار ورزش و سلامت، بار علمی خود را افزایش دهید چرا که تمام‌کارشناسان‌ و مدیران کشور  در آینده از امروز دانشگاه شروع خواهد شد و عملکرد شما تضمین ساخت آینده ای بهتر است.

منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی شهرستان کازرون، با تاکید به این‌ مقوله که علم و فناوری مقدمه دفاع و تولید ثروت است گفت: پاسداران و ارتشیان بدون علم نمی توانند از کشور دفاع کنند.

وی با بیان‌ این‌ موضوع که بیشترین‌ حملات دشمن متوجه حوزه های علمیه است گفت: دشمن از حوزه های علمیه ما احساس خطرمی کند، طلاب ما را تحت تهاجم و نسبت های ناروا قرار می دهند پس ما و قشر دانشجوی ما نیاز به  ذکر، مسجد، اعتکاف، دعا و نماز جمعه در کنار افزایش بار علمی و توان علمی بالا دارد.

دوانی پیروی از ولایت و عدم‌ وابستگی به تفکرات خارجی و رسیدن به درجه بالای علمی و مسایل شرعی را از ویژگی های شهید شهریاری عنوان کرد و او را به عنوان الگوی تمام‌ عیار به دانشجویان‌ معرفی نمود که از تحصیل در دبستان تا رسیدن به درجه استاد تمام  را در داخل کشور و بدون وابستگی به تفکرات غلط غربی طی نمود که  این‌ بزرگ منشی  و شاخصه ها دلیل ترور و شهادت او شد.

عباسی دوانی ضمن‌اشاره به تاکید رهبری در تقویت بخش خصوصی، نبود کارخانه ها با تعهدات اجتماعی بالا در شهرستان را از خلاها و مشکلات اصلی شهرستان دانست و ابراز امیدوای کرد که با تربیت نخبگان، تقویت بنیه علمی و برداشتن سدها در راستای این هدف مهم و تقویت بخش خصوصی تلاش شود تا در راه پیشرفت و آبادانی کشو و به تبع آن شهرستان‌ موفقیت کسب گردد.  

منتخب مردم‌ در مجلس در پایان ضمن‌ تقدیر از کارکنان‌ آموزش و پرورش، مشاوران، دبیران و والدین‌ متعهد ایرانی که در زمینه فرزند پروری به فرزندان‌ خود توجه خاص دارند و در جهت موفقیت آنان‌ تلاش می کنند، ابراز امیدواری کرد: موفقیت و تلاش نخبگان به عنوان دانشجویان امروز و مدیران فردا در حوزه های پزشکی، فنی و مهندسی،کشاورزی، نفت و چاه، شیمی و ...در شهرستان و کشور، تصمین‌ آینده ای بهتر و ایرانی آباد و آزادتر می شود.  

امیر حسین‌ جمشیدی معاون‌ مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیز، ضمن‌ تبریک به سخت کوشان موفق در کنکور، افزایش پذیرش در دانشگاه های شاخص و برتر کشور از شهرستان کازرون را  آمار قابل قبولی اعلام‌ کرد و گفت: افتخار آفرینی فرزندان‌ کازرون بزرگ در رشته پزشکی حدود ۴۰ نفر بوده است که نسبت به سالهای گدشته با افزایش چشمگیری همراه بوده است.

وی آمار قبولی در دانشگاه های مهندسی شاخص مانند امیرکبیر و صنعتی شریف را حدود ۶۵ نفر و دانشگاه فرهنگیان را بالای ۶۰‌ نفر اعلام‌ کرد و گفت: الحمدالله در رشته های پیراپزشکی نیز موفقیت چشمگیری داشته ایم.

جمشیدی این دستاورد پرافتخار را مدیون الطاف الهی، تلاش دانش آموزان‌ سخت کوش، زحمات اولیا، مدیران، دبیران و مجموعه آموزش و پرورش در کنار زحمات همه مسؤولین شهرستان دانست و ابراز امیدواری کرد که شاهد موفقیت و افتخار افرینی بیشتر فرزندان این‌ دیار باشیم.

در ادامه جلسه به رسم یادبود لوح‌ تقدیر و هدایا به دانشجویان‌ اهدا شد و امضای سوگند نامه پایان بخش این‌ همایش باشکوه بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳