پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۱
مهدی تقی نژاد در گفتگو با کازرون نما خبر داد:
به گزارش کازرون نما، مهدی تقی نژاد شاعر و نویسنده کازرونی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر این پایگاه جامع خبری تحلیلی خبر از انتشار خاطرات رزمنده جانباز حسن ملک زاده داد.

به گزارش کازرون نما، مهدی تقی نژاد شاعر و نویسنده کازرونی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر این پایگاه جامع خبری تحلیلی خبر از انتشار خاطرات رزمنده جانباز حسن ملک زاده داد.

وی با اشاره به این که تنها ده درصد از کار تدوین این کتاب باقی مانده است گفت: کتاب با کودکی این رزمنده آغاز و پس از آن با اولین اعزام وی به جبهه ها که در سال 1362 اتفاق افتاده است ادامه می یابد و خاطرات جنگ ایشان با قبول قطعنامه به پایان می رسد. پس از آن و به دلیل حضور ایشان در منطقه خلیج فارس تا سال 1369 یک فصل هم به خاطرات مربوط به دوران تثبیت قطعنامه اختصاص داده شده است.

خاطرات رزمنده جانباز حسن ملک زاده به زودی منتشر خواهد شد

این شاعر و نویسنده کازرونی افزود: از جمله ویژگی های شخصیتی آقای ملک زاده حافظه خوب و اطلاعات دقیق شان است که در کنار نگارش خاطرات شان در آن ایام و حضور ایشان در جمع رزمندگان گردان های فجر و ثارالله و همراهی 7 ساله با آنها و هم نشینی با تعداد قابل توجهی از شهدای کازرون، خاطرات ایشان را ممتاز کرده است.

مدیر فرهنگی و هنری منطقه هجده شهرداری تهران در توصیف ویژگی های دیگر این کتاب گفت: از دیگر ویژگی های این اثر می توان به درون مایه های طنز موجود در خاطرات آقای ملک زاده اشاره کرد که در کنار توجه به بیان وقایع جدی آن سال ها، این کتاب را در تراز بهتری از کتاب های مشابه قرار داده است.

رییس فرهنگسرای خاتم در مورد معرفی افراد نامبرده در کتاب گفت: هر کدام از شهدا و رزمندگان کازرونی که در کتاب از آنها یادی شده است را در پاورقی کتاب معرفی خواهیم کرد و از این طریق نمایه های مستندی از بخشی ار نقش آفرینان کازرونی دفاع مقدس ایجاد خواهیم کرد تا سایر پژوهشگران عرصه ادبیات پایداری کازرون نیز بتوانند از این طریق آشنایی بیشتری با صاحبان خاطرات در برهه های مختلف دفاع مقدس پیدا کرده و بر غنای تلاش های تاریخی خود بیفزایند.

تقی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار کازرون نما مبنی بر سایر آثار خود و وضعیت انتشار و یا تجدید چاپشان در سال جاری گفت: امسال کتابی برای تجدید چاپ نداشته ام ولی در بحث تدوین، در حال تدوین چند کتاب با موضوعات متفاوتی از جمله مدیریت فرهنگی، ادبیات پایداری و... هستم که به مرور و پس از نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد. 

لازم به ذکر است مهدی تقی نژاد از چهره های فرهنگی شهرستان کازرون و دارای کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی بوده و تا کنون کتاب های متعددی از جمله «باز این چه شورش است»، «نیلوفر کبود»، «به یاد جلال»، «درآستانه حیدر»، «مساجد کازرون»، «رفتارها و پندارها» و… از وی منتشر شده است.


مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸