پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹
مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با هدف بررسی مسائل و پاسخگویی به سوالات فعالان صنفی به شهرستان کازرون رفت و پای حرف دل بازاریان و کسبه این شهر نشست.
به گزارش کازرون نما، حمیدرضا محمدابراهیمی در این جلسه که عصر دوشنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۱ برگزار شد، ابتدا دیدگاه‌ها و مسائل مورد نظر فعالان بازار کازرون را شنید و در ادامه به تبیین نحوه محاسبه مالیات اصناف و راهکارهای استفاده از بندهای قانونی برای کمک به آنها پرداخت.

فرماندار ویژه کازرون: رعایت انصاف از ویژگی‌های کسبه این شهر است.

فرماندار ویژه کازرون در سخنانی این جلسه، قانع بودن به سود اندک و رعایت انصاف را از ویژگی‌های ممتاز کسبه کازرون برشمرد.

محمد علی بخرد با بیان اینکه در این جلسه برای طرح مباحث و مشکلات مالیاتی، خط قرمزی نداریم، ازنمایندگان اصناف خواست که بطور شفاف پرسش‌های خود را مطرح کنند.

مدیرکل مالیاتی استان فارس: تنها ۳۵ درصد تراکنش‌های بانکی،‌مبنای محاسبه مالیات بوده است
مدیرکل امور مالیاتی استان فارس در این نشست پس از شنیدن مطالبات و مسائل فعالان صنفی کازرون، با اشاره به اجرایی شدن شیوه جدید محاسبه و تشخیص بدهی مالیاتی مودیان مختلف، به فعالان صنفی اطمینان داد که تنها ۳۵ درصد تراکنش‌های بانکی، مبنای محاسبه مالیات اصناف بوده است.

محمد ابراهیمی همچنین گفت:‌ با این حساب، حداکثر کاری که امکان پذیر بوده است برای فعالان اقتصادی شده است تا تنها ۳۵ درصد تراکنش‌های بانکی آنها مبنای محاسبه مالیات قرار گیرد و ۶۵ درصد تراکنش‌های آنها مبنای محاسبه نبوده است.  

مالیات‌ها بیش از سه برابر سال‌های قبل نخواهد بود
مدیرکل امور مالیاتی استان فارس خاطرنشان کرد: با تمهیدات صورت گرفته، مقرر شده که مالیات ها در سال ۱۴۰۰ نسبت به سالیان قبل بیش از سه برابر نشود و این اقدام دیگری در راستای کمک به فعالان اقتصادی است.

محمدابراهیمی با اشاره به اجرایی شدن شیوه جدید محاسبه و تشخیص بدهی مالیاتی مودیان مختلف، این اقدام را آغاز حرکت به سمت شفافیت مالیاتی و منجر به بهبود شرایط اقتصادی جامعه دانست.

وی با اشاره به لزوم تسلیم اظهارنامه مالیاتی از سوی اشخاص حقیقی مشمول قانون مالیات مستقیم، خاطرنشان کرد: افراد به دو شیوه تسلیم اظهارنامه یا استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ و مقطوع کردن مالیات، امکان محاسبه و پرداخت مالیات خود را دارند.

تبصره‌ای که به یاری صاحبان مشاغل می آید
این مقام مسئول با اشاره به در نظر گرفتن تعدیلاتی برای کسانیکه نسبت به گذشته، با افزایش چشمگیر مالیات مواجه شده‌اند، توضیح داد: استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون برای صاحبان حرف و مشاغلی که میزان فروش سالیانه تا ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، باشد، مقرون به صرفه خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۱۵۰ هزار مودی مالیاتی در استان اظهارنامه تسلیم نموده اند، گفت: امسال تاکنون شاهد تسلیم ۵۰ هزار مورد اظهارنامه بوده‌ایم که ۴۰ هزار مودی در این بین از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کرده‌اند.

وی به صاحبان حرف و مشاغلی مشمول مالیات مستقیم که میزان فروش سالانه آنان از ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بالاتر است، اعلام کرد که این گروه الزاما باید اظهارنامه مالیاتی تنظیم کرده و بعد از محاسبه سیستماتیک، نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند.

امکان اعتراض به مالیات محاسبه شده وجود دارد
محمدابراهیمی خاطرنشان کرد که براساس قانون، امکان اعتراض و رسیدگی به اعتراض در خصوص میزان مالیات محاسبه شده وجود دارد و افراد می‌توانند با ارائه مدارک و اسناد مرتبط، در این زمینه اقدام و حقوق خود را اثبات کنند.

او با بیان اینکه محاسبه مالیات به شکل سیستمی و در قالب یک سامانه انجام شده و دیگر به حالت دستی نیست، گفت: سامانه دیتا را می‌شناسد، لذا مودیان مالیاتی در تنظیم اظهارنامه دقت کرده و حتما نوع فعالیت خود را به درستی ثبت کنند.

شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است. برخی مسئولان این شهرستان روز دوشنبه و نیز روز جاری (سه‌شنبه) در پی تعطیل بازار این شهر متاثر از نگرانی فعالان صنفی از نرخ مالیات، در جمع آنها حضور یافتند و تاکید کردند که حداکثر تلاش خود برای حل مشکلات آنها به کار خواهند گرفت.  
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷