پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۶۸۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴
فریدون عباسی دوانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: اینکه عراق چگونه می‌خواهد پول ایران را بدهد نیاز به یک مذاکره دو طرفه دارد. ممکن است ما نیاز به کالایی داشته باشیم که به جای دریافت پول برق از عراق اقدام به تهاتر آن کنیم.
به گزارش کازرون نما، همزمان با سفرجواد اوجی، وزیر نفت ایران به کربلا، وزیر برق عراق اعلام کرد بدهی‌های ایران را پرداخت می‎کنند. عادل کریم، وزیر برق عراق در نشستی خبری در کربلا تاکید کرد: با دولت توافق کردیم که بدهی های ایران را پرداخت کنیم. 

فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص صادرات برق از ایران به عراق گفت: مصرف برق در ایران زیاد است و به همین دلیل نمی‎توانیم صادرات برق زیادی داشته باشیم. اما وقتی می خواهیم دیپلماسی انرژی که زیر مجموعه دیپلماسی اقتصادی است را پی بگیریم باید خوش حساب باشیم. 

او در ادامه توضیح داد: اگر تصمیم گرفتیم برق صادر کنیم، نباید به خاطر مسائل داخلی، برق آنها را قطع کنیم. آنها می خواهند روی ما به عنوان یک شریک پایدار حساب بکنند. به همین دلیل باید به مردم بگوییم که ما نیاز به تامین ارز داریم و به همین دلیل روند صادراتی ادامه می‌یابد و به همین دلیل باید صبر داشته باشیم که ممکن است منجر به دو ساعت خاموشی در روز شود. 

عباسی اشاره کرد که ما باید به طرف خارجی نشان دهیم، می‌تواند به ما اعتماد کند. زیرا ما به دنبال تامین ارز هستیم.

نماینده مردم کازرون در مجلس در خصوص چگونگی دریافت بدهی ایران از عراق گفت: اینکه عراق چگونه می‌خواهد پول ایران را بدهد نیاز به یک مذاکره دو طرفه دارد. ممکن است ما نیاز به تهاتر کالایی داشته باشیم که عراق به جای پرداخت پول آن را تامین کند. 

عضو کمیسیون انرژی در ادامه تصریح کرد: مردم باید به دولت و مسئولین اعتماد کنند تا آنها در مذاکرات نوع دریافت پول برق را حل کنند. یعنی وزیر خارجه و وزیر نیرو ممکن است در نهایت برای تهاتر معامله کنند. 

نماینده مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی ما نیاز به عملکرد پیچیده دارم چرا که غربی‌ها که دم از شفافیت و آزادی می زنند دیکتاتور و پنهانکار هستند. پس ما در مقابل آمریکایی‌ها باید کاملاً پیچیده عمل کنیم. همچنین کشورهای دیگر را هم در حفظ اطلاعات مبادلاتی با ایران با خود همراه کنیم. 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
0
0
جناب نماینده بجای انجام مبادلات پنهان راهی برای ارتباط با دنیا پیدا کنید . تا کی باید کشور ایران بخاطر افکار مطرود امثال جنابعالی در فقر و بدبختی بسر ببرد ؟ چرا با دنیا ارتباط دوستانه برقرار نمیکنید تا اقتصاد کشور از این اوضاع تورم و بی ثباتی خارج گردد ؟؟؟؟ البته امثال جنابعالی هیچ مشکل مالی ندارید و این ملت ایران هستند که باید چوب ... و ... امثال جنابعالی را متحمل شوند
کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
0
0
آقای عباسی کمر مردم از گرانی و تورم خمیده . شما به اتفاق نمایندگان به فکر راه حلی برای معیشت مردم باشید . به خدا مردم دیگه قدرت خرید چیزهای ابتدایی مثل سیب زمینی و گوجه و روغن و بادمجون و کاهو و برنج و ......ندارن . . مردم مشکل معیشتی دارند . خوردن میوه برای اکثر مردم شده آرزو . بخصوص برای قشر ضعیف و متوسط جامعه . آخه موز کیلوچهل هزار تومان و گیلاس شصت هزار تومان و پرتقال کیلو ...... توماان را چطور بخرند . بخدا قدرت خرید مردم روز به روز در حال کمتر شدن هست .بچه های مردم سو هاضمه گرفتن از نخوردن غذای مقوی . از روی مردم شرم کنید .
نیکذات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
0
0
جناب عباسی نماینده محترم کازرون اجناس و کالاها لحظه به لحظه در حال گران تر شدن هستند آخه مردم چه گناهی کردن ؟؟؟؟ نشد یه روز بیاد که دولت یا شماها بعنوان نماینده مجلس بجای اخبار گرانی بیاید بگید فلان اجناس قیمتش ارزان شده . این دوران مسولیت ها تمام خواهد شد اما عملکرد مسئولین در اذهان مردم باقی خواهد ماند . کاری کنید که نام نیکی از شما بجای بماند .
عین اله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
0
0
آقای فریدون عباسی نماینده شهر کازرون بچه ام دیروز اومده میگه من دوچرخه میخوام . آخه یه دوچرخه که قدیم میخریدیم بیست هزار تومان حالا شده چند میلیون ؟؟. شما بگید با این تورم و گرانی هامردم چکار باید بکنند ؟؟؟ مگه شما نماینده مردم نیستید ؟؟ مگه شما نباید پاسخگوی مشکلات مردم باشید من که توان خرید یک کیلو میوه برای اهل خانواده ندارم چطور میتونم یه دوچرخه برای بچه ام بخرم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷